Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Programları | ÜÜ Kurumsal

Genel Bilgi

 Sağlık Bilimleri Enstitüsünde lisansüstü eğitim, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun amaç ve ilkeleri doğrultusunda “Lisansüstü Eğitim-Öğretim Enstitüleri Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliği” ve “Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine uygun olarak hazırlanan ve 08. 01. 2014 tarih ve 28876 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Üsküdar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” çerçevesinde yürütülmektedir.

Sağlık Bilimleri Enstitümüz, seçkin öğretim kadrosu ile Üniversitemizin davranış ve sağlık bilimleri alanlarındaki deneyim ve bilgi birikimini kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen, saygın, yaratıcı ve evrensel bilime katkı yapan bilim insanları ve alanında yetkin uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Enstitümüz 2011 yılında kurulmuş olup, ilk olarak 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Hastane İşletmeciliği ve Nörobilim Yüksek Lisans programlarına öğrenci kabul edilmiştir. Bunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hemşirelik, İş Sağlığı ve Güvenliği ve Sosyal Hizmet Yüksek Lisans programları izlemiştir. İlk doktora programımız Hemşirelik Ana Bilim Dalı tarafından açılmıştır. Enstitümüzde dersler teorik ve pratik olarak yürütülmektedir. Ana Bilim dallarınca oluşturulan ders programlarındaki ders geçme ve kredi sistemi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) içinde belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükünü esas alarak oluşturulur. Tezli Yüksek Lisans ve Doktora programlarında en önemli aşama, öğrencinin kendi yeteneklerini bağımsız ve etkin bir şekilde ortaya koyacağı tez çalışmasıdır. Bu aşamanın eğitim kalitesini göstermede en önemli ölçüt olması nedeniyle, Enstitümüzde yapılan tezlerin uluslararası indekslerde taranan dergilerde yayınlanma ve atıf alma oranlarının artırılması en önemli hedeflerimizdendir.

Sağlık Bilimleri Enstitümüzün Lisansüstü Programları;

  • Bağımlılık Danışmanlığı ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans Programı  (Tezli / Tezsiz)
  • Beslenme ve Diyetetik Yüksek Lisans Programı                                     (Tezli / Tezsiz)
  • Çocuk Gelişimi Yüksek Lisans Programı                                                 (Tezli / Tezsiz)
  • Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans Programı                                 (Tezli)
  • Ebelik Yüksek Lisans Programı                                                                 (Tezli / Tezsiz)
  • Ergoterapi Yüksek Lisans Programı                                                         (Tezli / Tezsiz)
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans Programı                        (Tezli / Tezsiz)
  • Hemşirelik Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı                               (Tezli / Tezsiz)
  • - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
    - İç Hastalıkları Hemşireliği
    - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
    - Psikiyatri Hemşireliği
    - Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği                                                                       

    • İş Sağlığı Ve Güvenliği Yüksek Lisans Programı                                       (Tezli/Tezsiz)
    • Nörobilim (Türkçe) Yüksek Lisans Programı                                             (Tezli/Tezsiz)
    • Nörobilim (İngilizce) Yüksek Lisans Programı                                          (Tezli/Tezsiz)
    • Perfüzyon Yüksek Lisans Programı                                                            (Tezli/Tezsiz)
    • Sağlık Bilişimi Yüksek Lisans Programı                                                     (Tezli/Tezsiz)
    • Sağlık Yönetimi Yüksek Lisans Programı                                                  (Tezli/Tezsiz)
    • Sosyal Hizmet Yüksek Lisans Programı                                                    (Tezli/Tezsiz)

ve

  • Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı Doktora Programı
  • Hemşirelik Anabilim Dalı Doktora Programı
  • Moleküler Nörobilim Anabilim Dalı Doktora Programı
  • Nörobilim Anabilim Dalı Doktora Programı
  • Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı Doktora Programı
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı Doktora Programı 
  • Klinik Anatomi Anabilim Dalı Doktora Programı
  • Fizyoloji Anabilim Dalı Doktora Programı 
  • Tıbbi Genetik Doktora Programı yer almaktadır.

Sağlık Bilimleri Enstitüsünde dersler teorik ve pratik olarak yürütülmektedir. Öğrencilerimiz branş derslerinin yanı sıra gerektiğinde Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı programlar ile diğer enstitülerin programlarından ders alabilmektedirler. Derslikler teknolojik yönden gelişmiş olup, öğrencilerin ders ve tez çalışmaları için Üniversite kütüphanesinden doğrudan ve online olarak her türlü bilgiye ulaşım imkânı bulunmaktadır.

Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2024-2028 Stratejik Planı

Yüksek nitelikli insan yetiştirmek ve bilgi üretmek amacıyla yenilikçi, gelecek odaklı bir eğitim anlayışını benimseyen Üniversitemiz tarafından 5. Vizyon Toplantısı gerçekleştirilmiştir. Mevcut durum ve süreç analizi yapılarak, stratejik gelecek vizyonu ve buna bağlı dönüşüm unsurları tartışılmıştır. Üniversitemiz tarafından iç ve dış paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen vizyon toplantısının çıktıları 2024-2028 Stratejik Planın belirlenmesinde dayanak oluşturmuştur. Üniversitemizin belirlediği amaç ve hedefler doğrultusunda Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2024-2028 Stratejik Planı oluşturulmuştur. Enstitümüz, yönetim kadromuz, akademik ve idari personelimizle, gelecek hedeflerimize ulaşmak üzere büyük bir azim ve özveri ile çalışmaya devam edecektir.

Misyon, Vizyon, Değerler ve Hedeflerimiz

Misyon

Toplumun gelişen sağlık ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla;

* Alanında uzman akademik kadrosu, laboratuvar ve araştırma merkezleri ile yaygın öğrenme ortamları sunmak,

* AR-GE odakları ile uyumlu, etik değerlere bağlı, yaratıcı, evrensel, sağlık ve bilim politikalarına yön verebilen uzman ve bilim insanları yetiştirmektir.

Vizyon

Ulusal ve uluslararası enstitüler ile iş birliği içinde, saygın ve tercih edilen, alanda lider bir eğitim ve araştırma kurumu olmaktır.

Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2024-2028 Stratejik Amaçları ve Hedefleri

Amaç 1: Eğitim ve öğretimin niteliğini teknolojik, dinamik ve sürdürülebilir yaklaşımlarla güçlendirmek

Sağlık Bilimleri Enstitüsü, lisansüstü programlarının yapısını çağdaş eğitim-öğretimin gereklerine uygun olarak güçlendirmeyi amaçlamakta ve açılan dersler bu doğrultuda çeşitlendirilmektedir.

Stratejik Hedef 1.1: Öğrencilerin motivasyonu desteklenerek bilimsel ilerlemelere ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak değer ve kalite odaklı eğitimin yeni nesil üniversite anlayışı ile önceliklendirilmesi hedeflenmektedir. Lisansüstü programlarda yer alan ders müfredatları öğrencilerin yetkinliğini destekleyecek şekilde ve sağlık alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda güncellenmektedir. Müfredatların bu doğrultuda sürekli olarak geliştirilmesi sağlanacaktır. Lisansüstü öğrencilerimizin mesleki gelişiminin desteklenmesi amacıyla, öğrencilerimizin mesleki organizasyonlar ve derneklerle buluşabileceği etkinlikler düzenlenmesi sağlanacaktır.

Bilimsel ilerlemeyi sürdürebilmek amacıyla, akademik birimlerde uluslararası değişim programlarına katılımı artırıcı tanıtım ve yönlendirme faaliyetleri artırılacaktır. Lisansüstü öğrencilerde proje kültürünün oluşturulabilmesi ve öğrenci projelerinin teşvik edilmesi amacıyla öğrencilerin bilgilendirileceği eğitimler verilecektir. Öğrencilerin projelere olan ilgilerinin artırılabilmesi amacıyla, projelerden türetilen ve toplumsal katkı değeri yüksek tez faaliyetlerinin sonuçları haber olarak paylaşılacaktır. Ülkemizin öncelikli araştırma alanlarıyla ilgili desteklenen projeler tespit edilerek, öğrencilerin öncelikli alanlara yönlendirilmesi sağlanacaktır.

Öğretim üyeleri ve öğrenciler arasında ortak çalışmaya yönelik araştırma faaliyetlerinin artırılması ve lisansüstü öğrencilerin dahil olabileceği projelerle ilgili başvuru oranının yükseltilebilmesi için açık çağrıların öğrencilere duyurulması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 1.2: Öğretim elemanlarının yetkinliklerinin yenilikçi yöntem ve materyaller ile desteklenerek artırılması hedeflenmektedir. Proje yazma eğitimi alan öğretim elemanı sayısının artırılması sağlanacaktır. Kalite geliştirme süreçlerinin etkili bir şekilde yürütülmesinde önemli rolü bulunan öğretim elemanlarının, yenilikçi uygulama yöntemleriyle birlikte eğitim ve öğretim yöntem, teknik ve materyallerini kullanabilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırıldığı eğitici eğitimi programına katılımları teşvik edilecektir. Öğretim üyelerinin yetkinliklerinin desteklenmesi amacıyla, mentörlük programlarına katılımları desteklenecektir. Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak ve öğretim elemanlarının yetkinliklerinin desteklenmesi için, öğretim üyesi ders yüklerinde iyileştirmeye gidilecek ve öğretim elemanı sayısının artırılması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 1.3: Eğitim ve öğretim süreçlerinin akreditasyonlarının sağlanarak ulusal hedefler ve politikalarla uyumlu olarak geliştirilmesi hedeflenmektedir. Öğretim elemanlarına akreditasyon süreci hakkında eğitimlerin verilmesi sağlanacaktır. Akreditasyon süreçlerinde dikkate alınan parametreler arasında, yükseköğretim faaliyetlerinin nitelikli olması, hedeflere ulaşmada kullanılan yöntemlerin değerlendirildiği sistemlerin olması ve geri bildirimler ile sistemin iyileştirilmesini sağlayan bir modelin olması yer almaktadır. Enstitümüz tarafından sunulan yükseköğretim faaliyetleri nitelikli olmakla birlikte; sunulan faaliyetlerin geliştirilmesi amacıyla, lisansüstü öğrencilerimize memnuniyet anketi uygulanmakta ve öğrencilerimizin geri bildirimlerine büyük önem verilmektedir. Bununla birlikte lisansüstü programlarda ders müfredatları yenilenmekte ve izlenmektedir. Akreditasyon süreçlerinde dikkate alınan bir diğer parametre, lisansüstü programlardan mezun öğrencilerimizin ve iş bulabilen mezun öğrencilerimizin sayısıdır. Mezun öğrencilerimizle ilgili süreçlerin takibi sağlanacaktır. Üsküdar Üniversitesi Mezun Bilgi Sistemi ile mezunlarımızla daha etkili iletişim kurulması, mezunların birbirleriyle ve üniversiteyle iletişimlerini devam ettirebilmeleri, üniversitemiz ile mezunlarımız arasında oluşturulan güçlü bağın sürdürülmesi hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 1.4: Programlarının niteliği ve tanınırlığının artmasına yönelik içeriğin ve bilgi üretiminin/hizmetin dönüştürülmesi hedeflenmektedir. Bu doğrultuda Enstitümüz, lisansüstü programlarda yer alan ders müfredatlarını, gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda geliştirilmesini sağlayacaktır. Öğretim elemanlarının gelişimini desteklemek amacıyla eğitim programlarına katılımı da teşvik edilecektir. İç ve dış paydaşlarımıza uyguladığımız anketlerle geribildirimler alınacak ve gerekli iyileştirme çalışmaları yapılacaktır.

Stratejik Hedef 1.5: Öğrencilerimizin ve mezunlarımızın sektörel yönelimlerine rehberlik edilmesi hedeflenmektedir. Üniversitemizce düzenlenen kariyer günleri etkinliğinde lisansüstü öğrencilerimizin, staj ve iş deneyimi fırsatlarına erişimin kolaylaştırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, kariyer günleri etkinliğinde lisansüstü programlardan mezun olan öğrencilerimizden destek alınması planlanacaktır. İlgili meslek örgütleri ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak, seminerler düzenlenmesi teşvik edilecek ve öğrencilerimizin sektörel yönelimlerine destek olunacaktır. Lisansüstü derslerde sektörlerin yönelimi ve ihtiyaç duyduğu alanlar doğrultusunda müfredatların güncellenmesi sağlanacaktır.

Amaç 2: AR-GE ve disiplinler arası araştırma faaliyetlerini yenilikçi ve sürdürülebilir altyapı ile güçlendirmek

Enstitümüz proje ve araştırma faaliyetlerini destekleyerek, yapılacak seminerlere katılımları teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Stratejik Hedef 2.1: Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde altyapının geliştirilerek, yenilikçi teknolojiler ve yapay zekâ odaklı yürütülmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde ders müfredatlarının yapay zekâ desteğiyle geliştirilmesi hedeflenmektedir. Lisansüstü programlarda yapay zekâ ile ilgili eğitimlerinin verilmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 2.2: Akademisyenlerin araştırma kapasitelerinin güçlendirilerek, bilimsel araştırma projelerinin ve Q1/Q2 sınıfı dergilerdeki yayın sayısının artırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, bilimsel araştırma projeleri ve yayınlarla ilgili eğitim ve seminerlere katılım teşvik edilecektir. Öğretim üyeliğine yükseltilen akademik personelin proje/yayınlarının artırılması amacıyla araştırma gruplarına katılımı teşvik edilecektir.

Stratejik Hedef 2.3: Girişimcilik ekosisteminin büyütülmesi, patent ve faydalı model sayısının artırılması hedeflenmektedir. Girişimcilik ile ilgili seçmeli derslerin ders müfredatına eklenmesi sağlanacaktır. Öğretim elemanları ve öğrencilerin girişimci yönünün açığa çıkartılması amacıyla Üniversitemizce oluşturulan Girişimcilik Merkeziyle; toplumda sürdürülebilir, katma değer üreten, sosyal ve ekonomik gelişime katkıda bulunan girişimcilerin gelişmesi teşvik edilmektedir.

Enstitümüz web sayfasında uygulama ve araştırma merkezleri faaliyetleriyle ilgili bilgiler sunularak; uygulama ve araştırma merkezlerine erişimin kolaylaştırılması amacıyla bağlantı paylaşılmaktadır.  

Stratejik Hedef 2.4: Öğrencilerin araştırma süreçlerine aktif katılımlarını teşvik ederek AR-GE potansiyellerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin kütüphane kaynaklarını ve dijital platformları daha etkin kullanmaları sağlanacaktır. Mevcut kütüphane ve dijital eğitim olanaklarıyla, güncel bilgiye erişim teşvik edilecektir. Üniversitemiz kütüphane portalı tarafından öğrencilerimizin akademik gelişimini desteklemek amacıyla çeşitli webinarlar düzenlenmektedir. Öğrencilerimizin verilen eğitimlerden daha çok faydalanabilmesi amacıyla Enstitümüz web sayfasında da kütüphaneye erişim desteği sunulacaktır.

Amaç 3: Üniversite ile paydaşları arasındaki iş birliklerini güçlendirmek

Üniversitemizin belirlediği bu amaç doğrultusunda lisansüstü programlarda öğrenim gören öğrencilerimizin dış paydaşlarla bir araya gelebileceği seminer ve etkinlikler düzenlenecektir.

Stratejik Hedef 3.1: İş birliği kültürünün sağlanması için üniversite, özel sektör, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları (STK) ile stratejik ortaklıkların kurularak iş birliği yapılması hedeflenmektedir. Her bir akademik birimin paydaşları ile yılda en az bir bilimsel/kültürel/sanatsal/sportif etkinliğin düzenlenmesi teşvik edilecek; bu sayede öğrencilerin STK’larla iş birliği içinde çalışması sağlanacaktır. Öğrencilerimizi sanayiye yönelik çalışmalara yönlendirebilmek amacıyla, açılan çağrılar ve desteklerle ilgili öğrencilerimizin bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Böylece, lisansüstü programlarda kazanılan bilgi birikimi ve araştırma potansiyeli ile sanayinin deneyiminin birleşeceği projeler artırılmış olacaktır.

Stratejik Hedef 3.2: Kamu politikası oluşturma süreçlerine katılarak üniversite araştırmalarının ve uzmanlığının kamuya etkisinin artırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin tez konusu seçiminde kamu-sektör/sanayi iş birliğine dayalı Ar-Ge çalışmaları gibi öncelikli alanlara yönlendirilmesi sağlanacaktır. Yapılacak seminerler ile üniversite, kamu idareleri, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, sanayi ve iş dünyası arasındaki iletişim güçlendirilerek; öğrencilerimizin gelişimi desteklenecektir.

Stratejik Hedef 3.3: Bölgesel kalkınma projelerine üniversite kaynaklarını ve uzmanlığını dahil ederek yerel ekonomik büyümeye katkı sağlanması hedeflenmektedir. Enstitümüz, TÜBİTAK, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı gibi Ulusal projelere katılımı teşvik edecektir. Yerel işletmeler, kamu kurumları ve STK’lar ile iş birliği güçlendirilerek, bölgesel kalkınma projelerine daha etkili katkılar sağlanacaktır. Yapılacak etkinliklerle, öğretim elemanlarımızın da dış paydaşlarla bir araya gelmesi sağlanacak ve öğretim elemanlarımızın verebileceği danışmanlık hizmetleri artırılabilecektir.

Amaç 4: Uluslararasılaşmayı güçlendirmek

Uluslararasılaşmayı güçlendirmek amacıyla uluslararası eğitim kuruluşları ile ilişkilerin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, Enstitümüzdeki uluslararası öğrenci sayısı ile öğrenci değişim programlarına katılan öğrenci sayısının artırılması hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 4.1Öğrenci ve personelin uluslararası deneyim ve ağının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Uluslararası değişim programlarıyla ilgili tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve öğrencilerimiz ile öğretim elemanlarının uluslararası değişim programlarına teşvik edilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüz web sayfasında değişim programlarıyla ilgili öğrencilerimizin bilgilendirildiği alan mevcuttur. Uluslararası programlara katılmış olan öğrenci ve öğretim elemanlarımızdan geribildirim alınarak, geribildirimlerin raporlanması ve iyileştirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. Uluslararası programlara başvurular başladığında web sayfamızdan paylaşılacaktır. Bununla birlikte, proje pazarlarına katılım teşvik edilerek; öğrencilerimizle öğretim elemanlarımızın daha fazla ortak projede yer alması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 4.2: Uluslararası platformlarda eğitim ve araştırma alanlarında tanınan ve tercih edilen bir kurum olma stratejisinin geliştirilerek çok kültürlü ve uluslararası bir enstitü olma hedefindedir. Uluslararası iş birliği ve ortaklık kurulması ve çok kültürlü ortamın teşvik edilmesi için yabancı öğrenci ve akademisyenlerin desteklenmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 4.3: Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri doğrultusunda eğitim-öğretimin uluslararası niteliğinin artırılması hedeflenmektedir. Enstitümüz tarafından Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri doğrultusunda Anabilim Dallarının bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Uluslararası ortak lisansüstü programların açılması sağlanacaktır. Lisansüstü programlara Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri odaklı derslerin eklenmesi sağlanacaktır. Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın yabancı dil becerilerini geliştirilmek için Üniversitemiz bünyesinde sürekli eğitim merkezimizde açılan kurslarla ilgili bilgilendirmeler yapılacaktır.

Stratejik Hedef 4.4: Uluslararası dış paydaşlar ile akademik ve sosyal iletişimin ve iş birliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüz, Uluslararası araştırma kurumlarıyla iş birliklerini ve ortak araştırma projelerinin geliştirilmesini teşvik edecektir. Farklı disiplinlerden öğretim elemanlarının buluşabileceği Uluslararası düzeyde seminerlerin gerçekleştirilmesi hedeflenerek, akademik paydaşlarla etkileşimin güçlendirilmesi sağlanacaktır.

Amaç 5: Kalite odaklı kurumsal kapasiteyi geliştirmek

Bilgiye erişim kolaylığı sağlamak amacıyla, mevcutta olan ve yapılması planlanan her türlü faaliyet ve bilgi açık bir şekilde web sayfamızda paylaşılacaktır.

Stratejik Hedef 5.1: Kurumsallaşma ve entegrasyon kapsamında büyük veri yönetim koordinatörlüğünün kurulması hedeflenmektedir. Öğrencilerin eğitim ve öğretime ilişkin süreçlere erişim hızı ile ilgili memnuniyet düzeyleri araştırılacaktır. Öğrencilerimizden çağrı merkezi ve canlı destek gibi platformlara erişimleriyle ilgili geribildirimler alınacaktır.

Stratejik Hedef 5.2: Kurum kültürünün oluşturulması ve kurum içi etkin iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde katılımcı yönetim anlayışı ile tüm paydaşların istek ve görüşleri önemsenerek, iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Kurum kültürü, kurumun misyon ve stratejilerinin gerçekleştirilmesinde ve kurumsal etkinliğin değişiminde büyük rol oynamaktadır. İç paydaşımız olan öğrencilerimize uyguladığımız memnuniyet anketleriyle öğrencilerimizin memnuniyet düzeyleri saptanmaktadır. Memnuniyet düzeyleriyle ilgili raporlama çalışmaları yapılacak ve iyileştirmeye yönelik düzenlemeler planlanacaktır. Mezun olan öğrencilerimizle ilişkilerin güçlendirilmesi ve eğitim faaliyetleri ile seminerlere katkı vermeleri sağlanacaktır. Üniversitemizin kariyer günü etkinliklerinde lisansüstü mezunlarımızın katkı sağlaması planlanacaktır.

Stratejik Hedef 5.3: Fiziki yapının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde öğrenci sayısı artığından mevcut alt yapının geliştirilmesi sağlanacaktır. Dersliklerde mevcut ve yeterli olan fiziksel koşulların, yeni nesil teknolojiler ile desteklenmesine devam edilecektir.  Eğitim ve öğretime ilişkin süreçlerin dijitalleştirilmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 5.4: Üniversitenin tüm birimlerinde sürdürülebilirliğin sağlanması ve kalite sisteminin yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Enstitümüz bünyesinde çevresel sürdürülebilirlikle ilgili planlamalar yapılacaktır. Lisansüstü ders müfredatlarına yenilenebilir enerji, atık yönetimi, geri dönüşüm gibi içeriklerin eklenmesi sağlanacaktır. Çevre kirliliği ve sürdürülebilirlik konusunda öğretim elemanları ve öğrencilerimizde farkındalık oluşturmak amacıyla seminerlerin yapılması planlanacak ve seminerlere katılım teşvik edilecektir. Kalite kültürünün yaygınlaşması amacıyla öğrencilerimize yönelik seminerler gerçekleştirilecektir.

Amaç 6: Sosyal sorumluluk ve toplumsal katkıyı güçlendirmek

Toplumsal katkı faaliyetleri kapsamında sosyal sorumluluk projelerine öğrencilerimizin katılımları teşvik edilecektir.

Stratejik Hedef 6.1: Toplumsal gelişmeyi destekleyecek bilimsel ve kültürel faaliyetlerin ve sosyal sorumluluk çalışmalarının yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Enstitümüzde sosyal sorumluluk bilincini artıracak etkinlikler düzenlenecektir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sosyal sorumluluk projelerine katılımları teşvik edilecektir. Yardımlaşma ve dayanışma duygusunu ön plana çıkaran sosyal sorumluluk projelerinin, toplumun tüm kesimleriyle paylaşılması ve proje fikirleri ile ilgili görüş alınması için iç ve dış paydaşlarımızın da sürece dahil olabileceği alanın web sayfamızda açılması hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 6.2: Hayat boyu öğrenme ilkesi kapsamında uzaktan ve sürekli eğitim faaliyetlerinin artırılması hedeflenmektedir. Üniversitemiz sürekli eğitim merkezi tarafından verilen eğitimlerle ilgili lisansüstü öğrencilerimize bilgilendirmeler yapılacak ve ihtiyaç duyacakları eğitimlerin açılması için talep formu aracılığıyla talepte bulunmaları sağlanacaktır. Sürekli eğitim merkezinin düzenlediği eğitimlere katılan öğrencilerimizden geri bildirimler alınacaktır.  

Stratejik Hedef 6.3: Enerji kaynaklarının verimli kullanılması ve çevre bilincinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde çevre bilinciyle ilgili farkındalık oluşturmak için eğitim ve seminerler planlanacaktır. Enerji ve sürdürülebilirlikle ilgili ders müfredatlarının geliştirilmesi sağlanacaktır.

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!