Sağlık Bilimleri Enstitüsü Kalite Güvence Sistemi

Kalite Politikası

  • Sürekli kalite iyileştirme anlayışımızda bilgi, yenilikçilik ve insani değerleri benimsemek,
  • Teknoloji yoğunluklu, yüksek nitelikli eğitim, öğretim, araştırma ve uygulama programları geliştirmek,
  • Bölgesel ve ulusal kalkınmaya AR-GE odaklarımız çerçevesinde inovasyon ve araştırma odaklı katma değer ve katılım sağlamak,
  • Kurum insan gücü ve fiziksel kaynaklarını etkin ve verimli kullanmak,
  • Üniversitenin misyonu ve vizyonu çerçevesinde, kurumsal değerlerini taşıyacak ve yansıtacak ilkelerin uygulanmasını sağlamak,
  • Mevcut ve oluşabilecek riskleri fark etmek, yönetmek ve gerekli tedbirleri almak,
  • Evrensel standartlarda eğitim ve öğretim faaliyetleri sürdürülmesi için çalışmak,
  • Başta öğrencilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızın memnuniyetini sağlamak ve en üst düzeyde tutmak,
  • Toplam Kalite Yönetimi anlayışıyla kaliteyi bir kurum kültürü haline getirerek, eğitim- öğretim, bilimsel araştırma ve geliştirme ve sosyal sorumluluk çalışmalarını desteklemek,
  • Uluslararasılaşma konusunda stratejiler geliştirmek.

Temel Değerler

Üstün kalitede eğitim veren, güvenilir, özgün ve yenilikçi,

Sürdürülebilir gelişim ve olumlu değişim için sorumluluk alan,

Katılımcılık, çeşitlilik ve çoğulculuğu benimseyen

Üreten, araştıran, keşfeden, ilham veren,

Doğaya ve çevreye saygılı,

Adalet ilkesiyle hakikati arayan, ifade eden ve hesap veren,

Ruh sağlığı önceliğiyle iyi oluşu destekleyen, aile ve toplum için daha iyi gelecek idealiyle çalışan bir üniversite.

 

Stratejik Amaç ve Hedeflerimiz
Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2024-2028 Stratejik Planı

Yüksek nitelikli insan yetiştirmek ve bilgi üretmek amacıyla yenilikçi, gelecek odaklı bir eğitim anlayışını benimseyen Üniversitemiz tarafından 5. Vizyon Toplantısı gerçekleştirilmiştir. Mevcut durum ve süreç analizi yapılarak, stratejik gelecek vizyonu ve buna bağlı dönüşüm unsurları tartışılmıştır. Üniversitemiz tarafından iç ve dış paydaşların katılımıyla gerçekleştirilen vizyon toplantısının çıktıları 2024-2028 Stratejik Planın belirlenmesinde dayanak oluşturmuştur. Üniversitemizin belirlediği amaç ve hedefler doğrultusunda Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2024-2028 Stratejik Planı oluşturulmuştur. Enstitümüz, yönetim kadromuz, akademik ve idari personelimizle, gelecek hedeflerimize ulaşmak üzere büyük bir azim ve özveri ile çalışmaya devam edecektir.

Amaç 1: Eğitim ve öğretimin niteliğini teknolojik, dinamik ve sürdürülebilir yaklaşımlarla güçlendirmek

Sağlık Bilimleri Enstitüsü, lisansüstü programlarının yapısını çağdaş eğitim-öğretimin gereklerine uygun olarak güçlendirmeyi amaçlamakta ve açılan dersler bu doğrultuda çeşitlendirilmektedir.

Stratejik Hedef 1.1: Öğrencilerin motivasyonu desteklenerek bilimsel ilerlemelere ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak değer ve kalite odaklı eğitimin yeni nesil üniversite anlayışı ile önceliklendirilmesi hedeflenmektedir. Lisansüstü programlarda yer alan ders müfredatları öğrencilerin yetkinliğini destekleyecek şekilde ve sağlık alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda güncellenmektedir. Müfredatların bu doğrultuda sürekli olarak geliştirilmesi sağlanacaktır. Lisansüstü öğrencilerimizin mesleki gelişiminin desteklenmesi amacıyla, öğrencilerimizin mesleki organizasyonlar ve derneklerle buluşabileceği etkinlikler düzenlenmesi sağlanacaktır.

Bilimsel ilerlemeyi sürdürebilmek amacıyla, akademik birimlerde uluslararası değişim programlarına katılımı artırıcı tanıtım ve yönlendirme faaliyetleri artırılacaktır. Lisansüstü öğrencilerde proje kültürünün oluşturulabilmesi ve öğrenci projelerinin teşvik edilmesi amacıyla öğrencilerin bilgilendirileceği eğitimler verilecektir. Öğrencilerin projelere olan ilgilerinin artırılabilmesi amacıyla, projelerden türetilen ve toplumsal katkı değeri yüksek tez faaliyetlerinin sonuçları haber olarak paylaşılacaktır. Ülkemizin öncelikli araştırma alanlarıyla ilgili desteklenen projeler tespit edilerek, öğrencilerin öncelikli alanlara yönlendirilmesi sağlanacaktır.

Öğretim üyeleri ve öğrenciler arasında ortak çalışmaya yönelik araştırma faaliyetlerinin artırılması ve lisansüstü öğrencilerin dahil olabileceği projelerle ilgili başvuru oranının yükseltilebilmesi için açık çağrıların öğrencilere duyurulması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 1.2: Öğretim elemanlarının yetkinliklerinin yenilikçi yöntem ve materyaller ile desteklenerek artırılması hedeflenmektedir. Proje yazma eğitimi alan öğretim elemanı sayısının artırılması sağlanacaktır. Kalite geliştirme süreçlerinin etkili bir şekilde yürütülmesinde önemli rolü bulunan öğretim elemanlarının, yenilikçi uygulama yöntemleriyle birlikte eğitim ve öğretim yöntem, teknik ve materyallerini kullanabilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırıldığı eğitici eğitimi programına katılımları teşvik edilecektir. Öğretim üyelerinin yetkinliklerinin desteklenmesi amacıyla, mentörlük programlarına katılımları desteklenecektir. Eğitim-Öğretim kalitesini artırmak ve öğretim elemanlarının yetkinliklerinin desteklenmesi için, öğretim üyesi ders yüklerinde iyileştirmeye gidilecek ve öğretim elemanı sayısının artırılması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 1.3: Eğitim ve öğretim süreçlerinin akreditasyonlarının sağlanarak ulusal hedefler ve politikalarla uyumlu olarak geliştirilmesi hedeflenmektedir. Öğretim elemanlarına akreditasyon süreci hakkında eğitimlerin verilmesi sağlanacaktır. Akreditasyon süreçlerinde dikkate alınan parametreler arasında, yükseköğretim faaliyetlerinin nitelikli olması, hedeflere ulaşmada kullanılan yöntemlerin değerlendirildiği sistemlerin olması ve geri bildirimler ile sistemin iyileştirilmesini sağlayan bir modelin olması yer almaktadır. Enstitümüz tarafından sunulan yükseköğretim faaliyetleri nitelikli olmakla birlikte; sunulan faaliyetlerin geliştirilmesi amacıyla, lisansüstü öğrencilerimize memnuniyet anketi uygulanmakta ve öğrencilerimizin geri bildirimlerine büyük önem verilmektedir. Bununla birlikte lisansüstü programlarda ders müfredatları yenilenmekte ve izlenmektedir. Akreditasyon süreçlerinde dikkate alınan bir diğer parametre, lisansüstü programlardan mezun öğrencilerimizin ve iş bulabilen mezun öğrencilerimizin sayısıdır. Mezun öğrencilerimizle ilgili süreçlerin takibi sağlanacaktır. Üsküdar Üniversitesi Mezun Bilgi Sistemi ile mezunlarımızla daha etkili iletişim kurulması, mezunların birbirleriyle ve üniversiteyle iletişimlerini devam ettirebilmeleri, üniversitemiz ile mezunlarımız arasında oluşturulan güçlü bağın sürdürülmesi hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 1.4: Programlarının niteliği ve tanınırlığının artmasına yönelik içeriğin ve bilgi üretiminin/hizmetin dönüştürülmesi hedeflenmektedir. Bu doğrultuda Enstitümüz, lisansüstü programlarda yer alan ders müfredatlarını, gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda geliştirilmesini sağlayacaktır. Öğretim elemanlarının gelişimini desteklemek amacıyla eğitim programlarına katılımı da teşvik edilecektir. İç ve dış paydaşlarımıza uyguladığımız anketlerle geribildirimler alınacak ve gerekli iyileştirme çalışmaları yapılacaktır.

Stratejik Hedef 1.5: Öğrencilerimizin ve mezunlarımızın sektörel yönelimlerine rehberlik edilmesi hedeflenmektedir. Üniversitemizce düzenlenen kariyer günleri etkinliğinde lisansüstü öğrencilerimizin, staj ve iş deneyimi fırsatlarına erişimin kolaylaştırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, kariyer günleri etkinliğinde lisansüstü programlardan mezun olan öğrencilerimizden destek alınması planlanacaktır. İlgili meslek örgütleri ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak, seminerler düzenlenmesi teşvik edilecek ve öğrencilerimizin sektörel yönelimlerine destek olunacaktır. Lisansüstü derslerde sektörlerin yönelimi ve ihtiyaç duyduğu alanlar doğrultusunda müfredatların güncellenmesi sağlanacaktır.

Amaç 2: AR-GE ve disiplinler arası araştırma faaliyetlerini yenilikçi ve sürdürülebilir altyapı ile güçlendirmek

Enstitümüz proje ve araştırma faaliyetlerini destekleyerek, yapılacak seminerlere katılımları teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Stratejik Hedef 2.1: Araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde altyapının geliştirilerek, yenilikçi teknolojiler ve yapay zekâ odaklı yürütülmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde ders müfredatlarının yapay zekâ desteğiyle geliştirilmesi hedeflenmektedir. Lisansüstü programlarda yapay zekâ ile ilgili eğitimlerinin verilmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 2.2: Akademisyenlerin araştırma kapasitelerinin güçlendirilerek, bilimsel araştırma projelerinin ve Q1/Q2 sınıfı dergilerdeki yayın sayısının artırılması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, bilimsel araştırma projeleri ve yayınlarla ilgili eğitim ve seminerlere katılım teşvik edilecektir. Öğretim üyeliğine yükseltilen akademik personelin proje/yayınlarının artırılması amacıyla araştırma gruplarına katılımı teşvik edilecektir.

Stratejik Hedef 2.3: Girişimcilik ekosisteminin büyütülmesi, patent ve faydalı model sayısının artırılması hedeflenmektedir. Girişimcilik ile ilgili seçmeli derslerin ders müfredatına eklenmesi sağlanacaktır. Öğretim elemanları ve öğrencilerin girişimci yönünün açığa çıkartılması amacıyla Üniversitemizce oluşturulan Girişimcilik Merkeziyle; toplumda sürdürülebilir, katma değer üreten, sosyal ve ekonomik gelişime katkıda bulunan girişimcilerin gelişmesi teşvik edilmektedir. Enstitümüz web sayfasında uygulama ve araştırma merkezleri faaliyetleriyle ilgili bilgiler sunularak; uygulama ve araştırma merkezlerine erişimin kolaylaştırılması amacıyla bağlantı paylaşılmaktadır.

Stratejik Hedef 2.4: Öğrencilerin araştırma süreçlerine aktif katılımlarını teşvik ederek AR-GE potansiyellerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin kütüphane kaynaklarını ve dijital platformları daha etkin kullanmaları sağlanacaktır. Mevcut kütüphane ve dijital eğitim olanaklarıyla, güncel bilgiye erişim teşvik edilecektir. Üniversitemiz kütüphane portalı tarafından öğrencilerimizin akademik gelişimini desteklemek amacıyla çeşitli webinarlar düzenlenmektedir. Öğrencilerimizin verilen eğitimlerden daha çok faydalanabilmesi amacıyla Enstitümüz web sayfasında da kütüphaneye erişim desteği sunulacaktır.

Amaç 3: Üniversite ile paydaşları arasındaki iş birliklerini güçlendirmek

Üniversitemizin belirlediği bu amaç doğrultusunda lisansüstü programlarda öğrenim gören öğrencilerimizin dış paydaşlarla bir araya gelebileceği seminer ve etkinlikler düzenlenecektir.

Stratejik Hedef 3.1: İş birliği kültürünün sağlanması için üniversite, özel sektör, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları (STK) ile stratejik ortaklıkların kurularak iş birliği yapılması hedeflenmektedir. Her bir akademik birimin paydaşları ile yılda en az bir bilimsel/kültürel/sanatsal/sportif etkinliğin düzenlenmesi teşvik edilecek; bu sayede öğrencilerin STK’larla iş birliği içinde çalışması sağlanacaktır. Öğrencilerimizi sanayiye yönelik çalışmalara yönlendirebilmek amacıyla, açılan çağrılar ve desteklerle ilgili öğrencilerimizin bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Böylece, lisansüstü programlarda kazanılan bilgi birikimi ve araştırma potansiyeli ile sanayinin deneyiminin birleşeceği projeler artırılmış olacaktır.

Stratejik Hedef 3.2: Kamu politikası oluşturma süreçlerine katılarak üniversite araştırmalarının ve uzmanlığının kamuya etkisinin artırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin tez konusu seçiminde kamu-sektör/sanayi iş birliğine dayalı Ar-Ge çalışmaları gibi öncelikli alanlara yönlendirilmesi sağlanacaktır. Yapılacak seminerler ile üniversite, kamu idareleri, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, sanayi ve iş dünyası arasındaki iletişim güçlendirilerek; öğrencilerimizin gelişimi desteklenecektir.

Stratejik Hedef 3.3: Bölgesel kalkınma projelerine üniversite kaynaklarını ve uzmanlığını dahil ederek yerel ekonomik büyümeye katkı sağlanması hedeflenmektedir. Enstitümüz, TÜBİTAK, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı gibi Ulusal projelere katılımı teşvik edecektir. Yerel işletmeler, kamu kurumları ve STK’lar ile iş birliği güçlendirilerek, bölgesel kalkınma projelerine daha etkili katkılar sağlanacaktır. Yapılacak etkinliklerle, öğretim elemanlarımızın da dış paydaşlarla bir araya gelmesi sağlanacak ve öğretim elemanlarımızın verebileceği danışmanlık hizmetleri artırılabilecektir.

Amaç 4: Uluslararasılaşmayı güçlendirmek

Uluslararasılaşmayı güçlendirmek amacıyla uluslararası eğitim kuruluşları ile ilişkilerin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede, Enstitümüzdeki uluslararası öğrenci sayısı ile öğrenci değişim programlarına katılan öğrenci sayısının artırılması hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 4.1: Öğrenci ve personelin uluslararası deneyim ve ağının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Uluslararası değişim programlarıyla ilgili tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ve öğrencilerimiz ile öğretim elemanlarının uluslararası değişim programlarına teşvik edilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüz web sayfasında değişim programlarıyla ilgili öğrencilerimizin bilgilendirildiği alan mevcuttur. Uluslararası programlara katılmış olan öğrenci ve öğretim elemanlarımızdan geribildirim alınarak, geribildirimlerin raporlanması ve iyileştirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. Uluslararası programlara başvurular başladığında web sayfamızdan paylaşılacaktır. Bununla birlikte, proje pazarlarına katılım teşvik edilerek; öğrencilerimizle öğretim elemanlarımızın daha fazla ortak projede yer alması sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 4.2: Uluslararası platformlarda eğitim ve araştırma alanlarında tanınan ve tercih edilen bir kurum olma stratejisinin geliştirilerek çok kültürlü ve uluslararası bir enstitü olma hedefindedir. Uluslararası iş birliği ve ortaklık kurulması ve çok kültürlü ortamın teşvik edilmesi için yabancı öğrenci ve akademisyenlerin desteklenmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 4.3: Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri doğrultusunda eğitim-öğretimin uluslararası niteliğinin artırılması hedeflenmektedir. Enstitümüz tarafından Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri doğrultusunda Anabilim Dallarının bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Uluslararası ortak lisansüstü programların açılması sağlanacaktır. Lisansüstü programlara Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri odaklı derslerin eklenmesi sağlanacaktır. Öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın yabancı dil becerilerini geliştirilmek için Üniversitemiz bünyesinde sürekli eğitim merkezimizde açılan kurslarla ilgili bilgilendirmeler yapılacaktır.

Stratejik Hedef 4.4: Uluslararası dış paydaşlar ile akademik ve sosyal iletişimin ve iş birliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüz, Uluslararası araştırma kurumlarıyla iş birliklerini ve ortak araştırma projelerinin geliştirilmesini teşvik edecektir. Farklı disiplinlerden öğretim elemanlarının buluşabileceği Uluslararası düzeyde seminerlerin gerçekleştirilmesi hedeflenerek, akademik paydaşlarla etkileşimin güçlendirilmesi sağlanacaktır.

Amaç 5: Kalite odaklı kurumsal kapasiteyi geliştirmek

Bilgiye erişim kolaylığı sağlamak amacıyla, mevcutta olan ve yapılması planlanan her türlü faaliyet ve bilgi açık bir şekilde web sayfamızda paylaşılacaktır.

Stratejik Hedef 5.1: Kurumsallaşma ve entegrasyon kapsamında büyük veri yönetim koordinatörlüğünün kurulması hedeflenmektedir. Öğrencilerin eğitim ve öğretime ilişkin süreçlere erişim hızı ile ilgili memnuniyet düzeyleri araştırılacaktır. Öğrencilerimizden çağrı merkezi ve canlı destek gibi platformlara erişimleriyle ilgili geribildirimler alınacaktır.

Stratejik Hedef 5.2: Kurum kültürünün oluşturulması ve kurum içi etkin iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde katılımcı yönetim anlayışı ile tüm paydaşların istek ve görüşleri önemsenerek, iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Kurum kültürü, kurumun misyon ve stratejilerinin gerçekleştirilmesinde ve kurumsal etkinliğin değişiminde büyük rol oynamaktadır. İç paydaşımız olan öğrencilerimize uyguladığımız memnuniyet anketleriyle öğrencilerimizin memnuniyet düzeyleri saptanmaktadır. Memnuniyet düzeyleriyle ilgili raporlama çalışmaları yapılacak ve iyileştirmeye yönelik düzenlemeler planlanacaktır. Mezun olan öğrencilerimizle ilişkilerin güçlendirilmesi ve eğitim faaliyetleri ile seminerlere katkı vermeleri sağlanacaktır. Üniversitemizin kariyer günü etkinliklerinde lisansüstü mezunlarımızın katkı sağlaması planlanacaktır.

Stratejik Hedef 5.3: Fiziki yapının iyileştirilmesi ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde öğrenci sayısı artığından mevcut alt yapının geliştirilmesi sağlanacaktır. Dersliklerde mevcut ve yeterli olan fiziksel koşulların, yeni nesil teknolojiler ile desteklenmesine devam edilecektir. Eğitim ve öğretime ilişkin süreçlerin dijitalleştirilmesi sağlanacaktır.

Stratejik Hedef 5.4: Üniversitenin tüm birimlerinde sürdürülebilirliğin sağlanması ve kalite sisteminin yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Enstitümüz bünyesinde çevresel sürdürülebilirlikle ilgili planlamalar yapılacaktır. Lisansüstü ders müfredatlarına yenilenebilir enerji, atık yönetimi, geri dönüşüm gibi içeriklerin eklenmesi sağlanacaktır. Çevre kirliliği ve sürdürülebilirlik konusunda öğretim elemanları ve öğrencilerimizde farkındalık oluşturmak amacıyla seminerlerin yapılması planlanacak ve seminerlere katılım teşvik edilecektir. Kalite kültürünün yaygınlaşması amacıyla öğrencilerimize yönelik seminerler gerçekleştirilecektir.

Amaç 6: Sosyal sorumluluk ve toplumsal katkıyı güçlendirmek

Toplumsal katkı faaliyetleri kapsamında sosyal sorumluluk projelerine öğrencilerimizin katılımları teşvik edilecektir.

Stratejik Hedef 6.1: Toplumsal gelişmeyi destekleyecek bilimsel ve kültürel faaliyetlerin ve sosyal sorumluluk çalışmalarının yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Enstitümüzde sosyal sorumluluk bilincini artıracak etkinlikler düzenlenecektir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının sosyal sorumluluk projelerine katılımları teşvik edilecektir. Yardımlaşma ve dayanışma duygusunu ön plana çıkaran sosyal sorumluluk projelerinin, toplumun tüm kesimleriyle paylaşılması ve proje fikirleri ile ilgili görüş alınması için iç ve dış paydaşlarımızın da sürece dahil olabileceği alanın web sayfamızda açılması hedeflenmektedir.

Stratejik Hedef 6.2: Hayat boyu öğrenme ilkesi kapsamında uzaktan ve sürekli eğitim faaliyetlerinin artırılması hedeflenmektedir. Üniversitemiz sürekli eğitim merkezi tarafından verilen eğitimlerle ilgili lisansüstü öğrencilerimize bilgilendirmeler yapılacak ve ihtiyaç duyacakları eğitimlerin açılması için talep formu aracılığıyla talepte bulunmaları sağlanacaktır. Sürekli eğitim merkezinin düzenlediği eğitimlere katılan öğrencilerimizden geri bildirimler alınacaktır.

Stratejik Hedef 6.3: Enerji kaynaklarının verimli kullanılması ve çevre bilincinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Enstitümüzde çevre bilinciyle ilgili farkındalık oluşturmak için eğitim ve seminerler planlanacaktır. Enerji ve sürdürülebilirlikle ilgili ders müfredatlarının geliştirilmesi sağlanacaktır.

Kalite Kültürü

Üsküdar Üniversitesi olarak, yükseköğretimde kaliteyi; insan değerine saygı, bilimsel yetkinlik, etik ilkelere bağlılık ve toplumsal sorumluluk temelleri üzerine inşa ediyoruz. Kalite kültürümüz, sadece bir süreç yönetimi değil; kurumun tüm birimlerinde benimsenmiş, içselleştirilmiş ve sürdürülebilir bir yaşam biçimidir.

Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetişim alanlarında kaliteyi sürekli iyileştirme çabasıyla ele alır; bu yaklaşımı tüm akademik ve idari kadromuzla birlikte yürütmekteyiz. Kalite güvencesi sistemimizi oluştururken Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) standartlarıyla tam uyumlu, veriye dayalı ve paydaş katılımına açık bir yapı benimseriz.

Kalite kültürümüzün merkezinde:

  • Öğrenci ve paydaş odaklılık,
  • Etkin iç değerlendirme ve sürekli iyileştirme,
  • Şeffaflık ve hesap verebilirlik,
  • Kurumsal öğrenme ve gelişim,
  • Topluma duyarlı ve etik değerlere dayalı yaklaşım yer alır.

Bilimsel araştırmaların desteklendiği, dijital dönüşümün benimsendiği, yenilikçi ve sürdürülebilir bir eğitim ortamı sunmayı hedefleriz. Tüm çalışanlarımız ve öğrencilerimizle birlikte kaliteyi yalnızca bir hedef değil, aynı zamanda bir kurumsal kültür olarak yaşatırız.

Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) Döngüsü

Üsküdar Üniversitesi’nde PUKÖ Döngüsü (Planla – Uygula – Kontrol Et – Önlem Al), kalite güvence sisteminin temel yapı taşlarından biridir. Üniversite genelinde kaliteyi sürekli geliştirmek amacıyla tüm akademik ve idari süreçlerde bu döngü esas alınarak hareket edilir. Üsküdar Üniversitesi'nde PUKÖ Döngüsü aşağıdaki şekilde uygulanmaktadır:

Planla (P)

Üsküdar Üniversitesi, stratejik hedefleri ve misyonu doğrultusunda, tüm akademik ve idari süreçlerini sistematik olarak planlar.

  • Eğitim, araştırma ve toplumsal katkı alanlarında hedefler belirlenir.
  • İç ve dış paydaşların görüşleri dikkate alınarak planlama yapılır.
  • Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) kriterleri ve iç kalite güvence sistemiyle uyum sağlanır.
  • Stratejik plan, akademik takvim, performans hedefleri ve yıllık faaliyet planları bu aşamada oluşturulur.

Uygula (U)

Planlanan faaliyetler, ilgili birimler tarafından uygulamaya konur.

  • Müfredat uygulamaları, araştırma projeleri, toplumsal katkı etkinlikleri, öğrenci destek hizmetleri hayata geçirilir.
  • Eğitim ve öğretimde öğrenci merkezli yaklaşımlar uygulanır.
  • Süreçler, ilgili mevzuat ve kalite standartlarına uygun şekilde yürütülür.
  • Akademik ve idari personelin görev tanımları doğrultusunda roller net bir şekilde belirlenerek faaliyetler gerçekleştirilir.

Kontrol Et (K)

Uygulanan faaliyetlerin etkililiği ve hedeflerle ne kadar örtüştüğü ölçülür ve değerlendirilir.

  • Öğrenci memnuniyet anketleri, akademik başarı göstergeleri, mezun geri bildirimleri gibi araçlar kullanılır.
  • İç ve dış değerlendirme raporları, öz değerlendirme süreçleri ve iç denetim sonuçları analiz edilir.
  • Performans göstergeleri izlenir.
  • Tüm birimlerde iç kalite güvence komisyonları aracılığıyla düzenli izleme yapılır.

Önlem Al (Ö)

Elde edilen bulgulara göre gerekli düzeltici ve iyileştirici önlemler alınır.

  • Hedeflere ulaşılamayan alanlar için eylem planları hazırlanır.
  • Eğitim-öğretim programları, idari süreçler ve hizmetler revize edilir.
  • Kalite artırıcı faaliyetler hayata geçirilir ve yeniden planlama süreci başlatılır.
  • Böylece döngü yeniden "Planla" aşamasına geçer.

Paydaşlarla Paylaşım Süreçleri

Üsküdar Üniversitesi olarak kalite güvencesi sistemi kapsamında iç ve dış paydaşlarımızla etkin, şeffaf ve sürdürülebilir bir iletişim yürütmeyi önemsiyoruz. Kurumsal gelişimin temel yapı taşlarından biri olan paydaş katılımı, planlama, uygulama, değerlendirme ve iyileştirme süreçlerinin her aşamasında dikkate alınmaktadır.

İç Paydaşlarla İletişim

  • Öğrenciler, akademik ve idari personel ile düzenli toplantılar, anketler ve geri bildirim mekanizmaları aracılığıyla etkileşim sağlanmaktadır.
  • Öğrenci memnuniyet anketleri, akademik değerlendirme formları ve öneri sistemleri gibi araçlarla iç paydaş görüşleri sistematik biçimde toplanmakta ve analiz edilmektedir.
  • Senato, Fakülte Kurulları, Kalite Komisyonları ve diğer yönetim organları aracılığıyla akademik paydaş katılımı sağlanmaktadır.

Dış Paydaşlarla İletişim

  • Mezunlar, işverenler, sektörel temsilciler, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile görüşmeler, çalıştaylar, paneller ve ortak projeler yürütülmektedir.
  • Dış paydaşlardan alınan geri bildirimler, eğitim programlarının güncellenmesinde, staj ve istihdam olanaklarının geliştirilmesinde önemli rol oynamaktadır.
  • Mütevelli Heyeti, Danışma Kurulları, Mezunlar Derneği gibi yapılar aracılığıyla dış paydaş katılımı kurumsallaştırılmıştır.

Paydaş Görüşlerinin Kalite Süreçlerine Entegrasyonu

  • Paydaşlardan elde edilen veriler ve geri bildirimler, PUKÖ (Planla – Uygula – Kontrol Et – Önlem Al) döngüsü doğrultusunda kalite geliştirme süreçlerine entegre edilir.
  • Tüm paydaşlara yönelik bilgilendirme ve sonuç paylaşımı şeffaflık ilkesi doğrultusunda düzenli olarak yapılır.
  • Kurum içi ve kurum dışı değerlendirme sonuçları web sayfası ve çeşitli platformlar aracılığıyla paylaşılır.

İletişim Kanalları

  • Resmi web sayfası, öğrenci bilgi sistemleri, e-posta, sosyal medya, anket platformları ve yüz yüze toplantılar aktif şekilde kullanılmaktadır.
  • Geri bildirimler için kolay erişilebilir çevrim içi formlar ve iletişim noktaları mevcuttur.

 

Paylaş

Oluşturulma Tarihi22 Mayıs 2025

Sizi Arayalım

Phone