TEZ AŞAMASINDAKİ ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

  • Anasayfa
  • TEZ AŞAMASINDAKİ ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

TEZLİ ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE,

  1. Ders dönemlerini, müfredatındaki dersleri (Seminer dersi dahil) alarak başarıyla tamamlayan öğrenciler 60 AKTS tamamlamak kaydıyla Tez dönemine geçerler.
  2. Tezli programda 2. Dönemine devam eden öğrenciler, Tez Danışmanı atanması için Tez Danışman Tercih Formu ile Anabilim Dalı Başkanlığına başvurmalıdırlar.
  3. Danışman Tercih Formunu enstitüye ileten öğrenciler, en geç bir ay içerisinde  danışmanlarıyla birlikte doldurdukları onaylı Tez Öneri Formu’nu Enstitüye iletmelidirler. Etik Kurul gerektiren tezler için kurula başvuru belgelerinden danışman imzalı dilekçe de Tez Öneri Formu’na eklenmelidir.
  4. Tez Önerisi yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenci tarafından zaman kaybetmeden https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ linkinden Tez Otomasyon Sistemine üye girişi yaparak Tez Veri Giriş Formunu doldurulmalıdır.

TEZ HAZIRLAMA VE TESLİM SÜRECİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE,           

Tez Savunma Sınavı’na girecek öğrencilerin, tez teslimiyle ilgili olarak yapmaları gereken işlemler aşağıda belirtilmiştir.

Tez savunma sınavı tarihinden en az 2 hafta önce, Yüksek Lisans Tez Jürisi Atama Formu Enstitü Sekreterliğine, transkript ile birlikte iletilmelidir. Jüride danışman dışında kurum dışı üye mutlaka bulunmalıdır.   

Tezler, web sayfamızda “Formlar” başlığı altında bulunan “Tez Yazım Kılavuzu”na uygun şekilde hazırlanmalı, baskıdan önce Enstitüye format kontrolü yaptırılmalıdır.

Tez Savunma Sınavı sonunda, tezin başarılı bulunması halinde, sınav jürisi tarafından Tez Savunma Sınav Tutanağı ve Tez Onay Formu imzalanmalıdır. (“Formlar” başlığı altındaki Word formatındaki güncel formlar kullanılmalıdır.) Formlardaki tüm bilgiler bilgisayarda doldurulmalıdır. El yazısı ile doldurulmuş formlar kabul edilmeyecektir.)

Savunma sınavı sonunda red ya da ek süre alan öğrenciler 5 iş günü içinde savunma sınav tutanağını Enstitüye teslim etmelidirler.

Tez savunma tarihten itibaren en geç 30 gün içerisinde, gerekli düzeltmeler tamamlanarak,

Tezin tam metninin olduğu PDF dosyası (dosya içerisinde tez onay formu bulunmayacak) içeren 1 adet CD(*) (Üzerinde Tez Veri Giriş Formu’nda bulunan referans numarası yazılmış halde)

(*) CD içerisine ayrıca intihal oranını gösterir turnitin raporu ve Tez Onay Formu da PDF şeklinde yüklenecektir.

http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden indirilerek doldurulup imzalanan 1 adet “Tez Veri Giriş Formu”

Tez Onay Formu (2 Adet)  (Teslim edilecek  1 adet tezde de ıslak imzalı hali kullanılacaktır.)

Onaylı Tez Savunma Sınav Tutanağı (1 adet)

İntihal Raporu çıktısı (Turnitin Raporu alınmalı, intihal oranı % 25’in altında olmalı ve raporda öğrencinin adı soyadı belirtilmeli, intihal raporunun tamamının çıktı alınmasına gerek olmayıp,  kapak sayfası ile yüzdelik oranlarını gösterir sayfalar yeterlidir.)

Danışman tarafından doldurulması gereken Tez Formatı İnceleme Formu (Formun eksik olması halinde tez kabul edilmeyecektir)

Tez Teslim Formu

teslim edilmelidir.

Tezini yönetmelikte belirtilen süre olan bir ay içinde teslim etmeyen öğrencilerin tekrar tez savunma sınavına girmeleri gerekmektedir.

  1. Tez başlığının tüm belgelerde aynı olmasına dikkat edilmelidir.
  2. Tez Savunma Sınavı’nda başarılı olmak, mezuniyet anlamına gelmemektedir. Mezuniyet için tez tesliminin zamanında ve eksiksiz olarak yapılması gerekmektedir.

“Yükseköğretim Kurumlarında Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İnternet Üzerinden Derlenmesi Hakkında Kılavuz” dikkatle okunup, tüm gerekleri yerine getirildikten sonra Enstitü Sekreterliğine teslim edilmesi gerekmektedir.

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNTERNET ÜZERİNDEN DERLENMESİ HAKKINDA KILAVUZ için tıklayınız.


Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!