Öğrenci İşleri - Hakkında

Öğrenci İşleri Direktörlüğünün görevi; başta öğrencilerimiz olmak üzere velilerimize, akademik ve idari personelimize doğru bilgiyi, yürürlükteki mevzuata uygun olarak iletmek, doğru birimlere yönlendirmek ve bu mevzuatta yer alan iş ve işlemleri akademik takvime uygun olarak zamanında yapmaktır.
Öğrencilerimizin yıl içerisinde ihtiyaç duydukları her türlü bilgi ve belge, başvurdukları andan itibaren en hızlı şekilde hazırlanarak kendilerine teslim edilmektedir.
Öğrencilerimizin eğitim hayatlarının sağlıklı yürümesi için Üniversitemizin web sayfasından, akıllı telefon uygulamasından, sosyal medya sayfalarımızdan, e-posta yoluyla veya yerleşke içerisindeki bilgi panolarından kendilerine bildirilen tüm duyuruları ve Üniversitemiz akademik takvimini dikkatle takip etmeleri gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz ile iletişime geçmede problem yaşanmaması için iletişim bilgilerinde bir değişiklik olması durumunda en kısa sürede öğrenci işleri bürosundan bilgi güncellemelerini yaptırmaları önemlidir.

Öğrenci Bilgi Sistemi
Öğrencilerimiz eğitimlerinin başlaması ile birlikte ders kayıtlarını, notlarını, devamsızlıklarını vb. işlemlerini otomasyon sistemi üzerinden takip edeceklerdir. //obs.uskudar.edu.tr adresinden veya web sayfamızda bulunan OBS kısayolundan giriş yapıldığında sayfada anlatılan adımları takip ederek giriş yapabilirler. Öğrencimiz şifresini unuttuğunda veya şifresini bilmiyorsa, öğrenci bilgi sistemi sayfasında bulunan "Tek Şifre" linkinden istenilen bilgileri doldurarak yeni şifre alabilirler.

Öğrenci Mail Sistemi
Üniversitemize kayıt yaptıran tüm öğrencilerimize Üsküdar Üniversitesi tarafından bir e-posta adresi tanımlanmaktadır. Öğrencilerimiz eğitim hayatları boyunca Üniversitemizle iletişimde bu e-posta  adresini kullanacaklardır. Öğrencilerimizin e-postalarını alabilmeleri için https://bt.uskudar.edu.tr/btmail web sayfasındaki adımları takip etmeleri gerekmektedir.

Öğrenci Kimlik Kartı
Üniversitemize kayıt yaptıran tüm öğrencilerimize Üsküdar Üniversitesi tarafından öğrenci kimlik kartları verilmektedir. Öğrencilerimiz yerleşkeye giriş-çıkışta ve yerleşke içerisindeki alışverişlerinde bu kartlarını kullanacaklardır. Öğrencilerimiz kimlik kartlarını kaybettiklerinde veya yenilemek istediklerinde Öğrenci İşlerine başvuruda bulunarak yenisini çıkarabilirler.

Askerlik Tecil İşlemleri

Üniversitemiz lisans-ön lisans programlarına kayıt yaptıramaya hak kazanan erkek öğrencilerin askerlik durum sorgulamaları online olarak yapılarak kayıtları alınmaktadır. Kayıt yaptıran erkek öğrencilerin öğrencilik durumları ilgili askerlik şubesi tarafından online olarak görüntülenerek askerlik tecil işlemleri yapılmaktadır. Askerlik Şubesi tarafından tecil işlemleri, eğitimleri devam ettiği sürece 29 yaş sonu esas alınarak yapılmaktadır. Öğrencilerin mezuniyet, ilişik kesme, yatay geçiş vb. durumları da online olarak ilgili askerlik şubesine bildirilmektedir.

Lisansüstü programlara kayıt yaptıran erkek öğrencilerin Sevk Tehir işlemleri talep etmeleri halinde Milli Savunma Bakanlığı Sevk Tehiri İşlemleri Yönetmeliği kapsamında sevk tehir teklif işlemleri yapılır. (Başvuruları bulunmayan ve özel öğrencilerin sevk tehir teklif işlemi yapılmaz)

Öğrenci İşleri Direktörlüğünün Diğer Görev ve Sorumlulukları Aşağıda Belirtilmiştir;

  • Üniversiteye kayıt kabul işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğrenci dosyalarının oluşturulması ve arşivlenmesi,
  • Kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerinin yürütülmesi,
  • Yabancı uyruklu öğrenci işlemlerinin yürütülmesi, 
  • Kayıt sildirme, ilişik kesme ve kayıt dondurma işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Kurum içi, kurum dışı yatay geçiş işlemlerinin yürütülmesi,
  • Çift Anadal ve Yandal işlemlerinin yürütülmesi,
  • Öğrenci Belgesi, Transkript ve Öğrenci Durum Belgesi hazırlanması,
  • Onur, Yüksek Onur öğrencilerinin tespit edilmesi,
  • Öğrenci kimlik kartı işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Yaz Okulu işlemlerinin yürütülmesi,
  • Akademik Takvim hazırlanması,
  • Erkek öğrencilerin askerlik tecil işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Mezuniyet ve diploma işlemlerinin yürütülmesi,
  • YÖK, ÖSYM, KYK vb. kurumlardan istenilen bilgi ve istatistiklerin hazırlanması.
Paylaş: