Yazı İşleri ve Arşiv - Hakkında

Üniversite içi ve üniversite dışı resmi yazışmaların yürütülmesi, kayıtlarının tutulması ve arşivlenmesinin yapılmasından sorumlu birimdir.
Direktörlüğün sorumluluk alanları;

  • Günlük yazıların, havalelerin hazırlanması, evrak iş takibinin sağlanması,
  • Mütevelli Heyet, Üniversite Yönetim Kurulu, Üniversite Senatosu kararlarının yazılması, dağıtımları ve kayıtlarının tutulması,
  • Fakülte, Enstitü, Yüksekokul Kurul Kararları ile Yönetim Kurulu Kararlarının, Üniversite Senatosu ve Üniversite Yönetim Kurulu Kararları ile uyumunun sağlanması,
  • Yükseköğretim Kurulu denetlemeleri ile ilgili yazışmaların yapılması,
  • Yükseköğretim Kurulu ve Kurumlarla ilgili Rektörlük yazışmalarının hazırlanması ve takibi,
  • Üniversitelerarası Kurul işlemlerinin yazışmalarının yürütülmesi,
  • Üniversite Faaliyet Raporunun hazırlanması,
  • Üniversitenin çıkardığı yönetmelik ve yönergelerin düzenlenmesinde, ilgili birimlerle beraber aktif rol üstlenerek, değişiklik ve yayınlanma süreçlerinin yürütülmesi,
  • Birimlerin yazışmalarının Üniversitenin benimsediği, genel kabul gören yazışma kurallarına uygunluğunu sağlamak için gerekli girişimlerde bulunulması,
  • Üniversitenin tüm dış yazışmalarının birer suretinin arşivlenmesi,
  • Üniversiteye gelen tüm yazılı evrak, dilekçe ve başvurunun ilk kayıtlarının yapılması,
  • İşlerin tek elden sağlıklı yürütülebilmesi için Fakülte Sekreterleri, Enstitü Sekreterleri ve Meslek Yüksekokulu Sekreterleri, ilgili birim amirlerinin yanı sıra, Yazı İşleri ve Arşiv Direktörünün sorumluluğunda görev yapacaklardır.
Paylaş: