Oyun Sektöründe Tasarım ve Girişimcilik konuşuldu



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı “Oyun Sektöründe Tasarım ve Girişimcilik” etkinliği düzenledi. Etkinliğin konukları; Türk Video Oyunu Programcısı ve Yapımcısı Mevlüt Dinç, Gamelab Türkiye’nin Kurucusu Noyan Culum, Oyun ve Karakter Tasarımcısı Ahmet Gölbaş oldu.



Güney Yerleşke Fuat Sezgin salonunda gerçekleşen etkinliğin açılış konuşmasını Görsel İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş yaptı. Öğrenciler, etkinliğe yoğun ilgi gösterdi.



“Şu anda dünyada iki milyar oyuncu var”

Mevlüt Dinç, günümüz oyun sektörünün durumu ile ilgili bilgi verdi. Dinç, “Şu an dünyada iki milyar oyuncu var. Bu sayının yarısı oyunlara para harcıyor dolayısıyla oyun sektörünün yüz kırk, yüz elli milyar dolar olması hiç şaşırtıcı değil bu ciroyu da otuz küsur yıl gibi çok kısa sürede elde etmeyi başardı. Bu da oyun sektörünün ne kadar hızlı büyüdüğünü gösteriyor ve bu hızla büyümeye de devam edecek” dedi

Oyunun parçası olmak isteyen siz gençler için önemsiyorum”

Mevlüt Dinç, mobil oyunların aslında birer fırsat ve gençlerin ulaşabileceği bir sektör olduğunu belirtti. Dinç “Özellikle mobil oyunlarda inanılmaz bir yükseliş var ve bu yükselişin yarısı mobil oyun sektöründen geliyor. Oyun sektörüne girmek, geliştirmek ve oyunun parçası olmak isteyen siz gençler için önemsiyorum bunu. Mobil artık herkese fırsat tanıyor herkes bu işe hızlı bir şekilde girebilir. Nasıl ben seksenli yıllarda bu işe kendi başıma kendi bilgisayarımla öğrenerek yapmaya çalıştıysam sizlerde çok küçük ekiple hatta tek başınıza mobil oyun sektörüne girme imkânınız var.” şeklinde belirtti.



“First Samuray 1991 yılın oyunu seçildi”

1983 ve 2000 yılları arasında yaptığı ve tasarladığı oyunları tanıtan Mevlüt Dinç, öğrencilere tavsiyelerde bulundu. Mevlüt Dinç “Gerry The Germ 1985 İngiliz Telekom'a sattım, Prodigy 1986, Knightmare 1987, Enduro Racer 1987, First Samuray 1991 yılın oyunu seçildi, Street Racer 1994 Ubisoft’a satıp 10 hafta boyunca listelerde 2 numarada kalmayı başardı. Oyun yapmak tasarlamak için özgün bir şey yapmak daha önce yapılmamış bir şey yapmak anlamına gelmiyor” dedi.

“Oyun geliştirmek için mühendis olmanız gerekmiyor”

İktisat okuduğunu ve teknik bir geçmişinin olmadığını belirten Dinç oyun sektörünün gençler için ulaşılabilir olduğunu söyledi. Dinç, “Oyun yapmak ve geliştirmek için mühendis olmanız gerekmiyor. Korkmayın Unity gibi oyun motorları var artık kodlama bile bilmeniz gerekmiyor” şeklinde konuştu.  



Noyan Culum: “Oyun sektöründe yazılımcı çok, grafiker az”

Noyan Culum, grafikere oyun sektöründe ihtiyaç duyulduğunu ve bunun yeni yeni çözülen bir sorun olduğunu ifade etti. Culum, “Oyun sektöründe yazılımcı çok, grafiker az. Çoğu yerde üniversitelerde oyun sektörü semineri olduğu anda programcılarla ve mühendislerle doluyor ve tasarımcıların katılımı düşük oluyor. Bunun nedeni iki yıl öncesine kadar insanlar daha çok baskılı işlere yönelik tasarımlar düşünmeleri. Dijital tasarım ve endüstrisi gelişmemişti. Türkiye'de iki üç yıldır üniversitelerimizin değerli katkısıyla dijital tasarım konusunda önemli bölümler açıldı. Oyun sektörünün gelişmemesinin sebebi biraz da buydu tasarımcıların grafiklerin sektörde çok fazla faaliyet göstermemesiydi” dedi

“Ürünleri tutunduracak bir malzeme lazım.”

Noyan Culum, geliştirilen ve yapılan oyunların pazarlaması ve nasıl tutundurulması gerektiği ile ilgili bilgi verdi. Culum, “Piyasada ürünü tutundurma sorunu var pazarlama harcaması yapılması gerek. Harcama yapıldıkça karşılığını alamıyorsun dolaysıyla tutundurmak çok önemli. Pazarlama politikasında ürünleri tutunduracak bir malzeme lazım, reklam masraflı bir malzeme” şeklinde konuştu.



Ahmet Gölbaş: “Gerçek evren atomlardan oluşuyor bizim evrenimizde de pixel atomdur”

Ahmet Gölbaş, dijital çizimin ve tasarımın yapı taşı olan pixel hakkında bilgi verdi. Gölbaş “Her çerçeve gerçek evrende ürettiklerimizi farklı bir evrene çevirir. Kendi içinde kendi kuralları olan bir evrenden bahsediyoruz. Bu pixel art yaparken de tuval üstüne resim yaparken de ya da insan beniyle de bir şey yaparken de gerçek evrenin bir yansımasının kopyasını yapıyoruz. Gerçek evren atomlardan oluşuyor. Bizim evrenimizde pixel atomdur. Bunu tek tek kullanarak bir şeyler yaratıyoruz” dedi.

“Gerçekleşen hikâyeyi okuyabileceğinize inanıyorum”

Ahmet Gölbaş, Karakter ve oyun tasarımı için aslında sanata da hâkim olup sanat tarihinden ipuçları alınması gerektiğini tavsiye etti. Gölbaş “Çizim alanınız kısıtlandığı zaman orada yaratım devreye giriyor. O yüzden önerim yaratım devreye girdiği için bize ipuçları verecek olan sanat tarihidir. Tek tuval üzerinde tam olarak neyin gerçekleştiği konusunda fikir sahibi olmamız ufkumuzu açacaktır. Gerçekleşen hikâyeyi okuyabileceğinize inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Program sonrası Mevlüt Dinç, okurlarının kitaplarını da imzaladı.



Toplu fotoğraf çekimi ardından etkinlik sonra erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)