‘Genius’ mezun olmadan öğrencilere reklam ajansı deneyimi yaşatacak



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde geçen sene kurulan ve öğrencilerin pratik yapmalarına yönelik faaliyet gösteren Reklam Atölyesi, bu dönem itibariyle, bilinen atölye anlayışının ötesine geçerek ajans kimliğine bürünüyor. Diğer iletişim fakültesi reklam atölyelerinden farklı bir çalışma modelini getirmeye hazırlanan atölyenin, bundan sonra ‘Genius Creative Boutique’ adıyla faaliyetlerine devam etmesi bekleniyor.

Atölyede yaşanan gelişme ile ilgili açıklamada bulunan Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı, “Reklam Tasarımı ve İletişimi bölümü olarak bizden eğitim alan bir öğrencinin mezun olmadan önce mutlaka uygulamalı bir eğitimden geçmesini sağlıyoruz. Bizim için öğrencinin teorik bilgileri ve mesleki formasyonu edinmesi kadar, bu bilgileri uygulamaya ne kadar dönüştürebildiğini ve pratik alana yansıtabildiğini görmek de çok önemli. Bu anlayışla bölüm çatısı altında kurduğumuz reklam atölyesini aynı zamanda, sektörde faaliyet gösteren, profesyonel her hangi bir ajanstan farkı olmayan bir yapıyla zenginleştirerek öğrencilerimizin gerçek zamanlı iş yapmalarını sağlamış olacağız. Böylece, mezun olmadan hem iş hayatında karşılarına çıkabilecek her türlü iş süreçlerini ve zorlukları tanımayı, gerçek müşterilerle nasıl iletişim kurulacağını öğrenecek hem de planlama, problem çözme, strateji üretme ve fikirleri pratik hayata geçirme becerisi kazanacaklar” şeklinde konuştu.    

Atölye ve ajans bir arada yürüyecek

İletişim Fakültesi bünyesinde uygulamalı öğrenci reklam ajansı olarak hayata geçen Genius, çalışmalarını atölye ve ajans olmak üzere iki farklı uygulama altında, birbirlerini destekleyecek şekilde sürdürmeyi planlıyor. Atölye içinde daha önceden başlanan reklam senaryosu oluşturma, yaratıcı brief yazımı, 360 derece kampanya planlama, fotoğraf çekim teknikleri vb. konularda eğitimler ve küçük çaplı seminerler verilmeye devam ederken, Genius çatısı altında hem kurum içinden hem de kurum dışından alınan ‘brief’ler doğrultusunda özgün, farklı ve yaratıcı reklam çalışmaları üretilmesi bekleniyor.



Yaratıcı işler “bi’dolu fikir kovanı”ndan çıkacak

Reklam Tasarımı ve İletişimi başta olmak üzere diğer bölümden öğrencilerin de yer aldığı Genius’ta çalışmalar, projeler ve yarışmalar, İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan öncülüğünde koordine ediliyor. “Bi’ dolu fikir kovanıyız” mottosuyla harekete geçen ajans, iletişim stratejisinin gücüne olan inancından ve iç görüden ayrılmadan, her zaman daha iyi fikrin peşinden giderek yenilikçi çözümler üretmek misyonuyla yola çıkıyor.

Gerçek ajanstan farkı yok

Genius adıyla kurulan ajans her ne kadar öğrenci reklam ajansı olsa bile gerçek bir ajansı aratmıyor. Her çalışan öğrenci, profesyonel bir reklam ajansında karşılaştığımız müşteri ilişkileri (account), yaratıcı (creative), stratejik planlama, medya planlama gibi departmanları temsilen görev paylaşımıyla ve bilinciyle hareket ediyor. Belli bir ekip şu anda Açıkhava Reklamcıları Vakfı’nın düzenlediği yarışma için açılan brief’in üzerinde çalışmaya başlarken, ekibin diğer kısmı yeni gelen iki proje üzerinde toplanıyor.

Kendine ait logosu olan öğrenci ajansı

Gerçek bir ajanstan farklı olmadığını ve yapılan işin ciddiyetini göstermek için ajansın kendine ait bir logosu da var. Tamamen beyin fırtınası ile ortaya çıkmış ve kendi öğrenci ekibi tarafından tasarlanmış olan logo, koyu gri fon üzerinde, siyah renkli yazılmış ‘genius’ kelimesinden ve sarı renkli altıgen şeklinden oluşmaktadır. Logonun hemen altında da ‘creative boutique’ yazısı mevcut.

Koyu gri renk sağlamlığı ve istikrarlı yenilikleri çağrıştırırken, siyah renk başarıya odaklı olmayı ifade ediyor. Sarı renk ise ekip içindeki bitmeyen enerjiyi ve yeni çözümler bulmanın anahtarını işaret ediyor. Sarı fon rengindeki altıgen ise bal peteğini simgeliyor. Petek figürü, mottodan hareketle, arıların ballarını depoladığı gibi fikirlerin depolanmasını, bitmeyen yaratıcılığı ve çalışkanlığı anlatıyor. ‘İ’ harfinin üzerindeki petekten gelen bal ise özgün fikri içeriyor. Genius kelimesi, keşfedilmeyi bekleyen içimizdeki dâhiliği anlatırken, sarı renkli altıgen figür içindeki ‘us’un ayrı gösterilmesi ise Üsküdar üniversitesini çağrıştırıyor. “Boutique” kelimesi de yenilikçi üretim işini ve özgünlüğü sunuyor.
 
 
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)