Facebook Pixel Code
T.C. Üsküdar Üniversitesi Logo

Üsküdar Üniversitesi

Kapat

MDBF Bölüm seminerlerinin ikincisinde moda ve e-ticaret konuşuldu


MDBF Bölüm seminerlerinin ikincisinde moda ve e-ticaret konuşuldu

Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinin düzenlediğin MDBF Bölüm Seminerlerinin ikincisi yapıldı. Programa ’LTB' adlı markanın Pazarlama Müdürü Eda Uz,  E- ticaret Müdürü Sertaç Biriken konuk oldu.Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşkede gerçekleşen seminerin açılış konuşmasını Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Endüstri Mühendisliği Dr. Öğr. Üyesi Serap Tepe gerçekleşirdi. Seminerde tekstil, ticaret ve marka olmak için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilme yapıldı.

“Modanın kalbi İstanbul”

Standartlara yön vermek ve geleceği şekillendirmek için çalışan Çak Group'un her sektörde insan odaklı yaklaşımı ile aslında dünya kalite standartlarında faaliyet gösterdiklerine vurgu yapan Uz, “Türkiye’de 31 bin tane firma olduğu bilinmektedir. Sektörü oluşturan firmaların %61’lik kısmı İstanbul’da ve bu da İstanbul ekonomisinin %20’sini oluşturmakta yani modanın kalbi İstanbul diyebiliriz. İstanbul’dan sonra da İzmir, sektörün ikinci önemli şehri. Biz yılda 15 milyon jean ve 6-7 milyonda üst giyim üretiyoruz. Aslında bir yıllık planımızı yaparken jeanı her zaman ayrıştırırız ve çok iddialı oluruz. 72 ülkedeyiz. Türkiye’de olduğumuz kadar yurt dışında da varız” şeklinde konuştu.
Hem Türk piyasasına hem de yurtdışı piyasasında olmanın çok kolay bir şey olmadığını belirten Uz, “Asıl üretim Türkiye’de gerçekleşiyor. Burada üretirken yurt dışının hava şartlarını ve daha fazla giyileceğini düşünmek zorundayız. Oradaki satış temsilcilerimizi ara sıra Türkiye’ye getirip eğitim veriyoruz” dedi.

MDBF Bölüm seminerlerinin ikincisinde moda ve e-ticaret konuşuldu 2

“Başarı, küçük doğruların bir araya gelmesiyle olur!”

Sektöre atıldığı zaman kısa zamanda gelişmediğini, arkasındaki küçük ayrıntılarla ilgilenmek gerektiğini dile getiren Uz; “Çünkü başarı dediğiniz şey, aslında küçük küçük doğruların bir araya gelmesiyle olur. Ben pazarlama bölümü olarak her Eylül ayında bütçemi ayarlıyorum. Sizden yıllık planınızı isteyecekler ve o plana göre yol haritası ayarlanacak.

Planı hazırlarken önce bir sektörünüze bakmanız gerekiyor. Sektörde neler olduğunu ve ekonomi dergilerini takip etmeniz gerekiyor. Daha sonra kendi firmanızın iç görünümüne bakmanız gerekiyor” dedi.

“Markalaşma zordur!”

Türkiye ‘de çok fazla firma olduğunu söyleyen Uz; “Çok fazla firma var ama çok fazla marka yok. Markalaşma zordur. Bunun için çok büyük bir savaş veriliyor ve bu savaş, moda sektöründe daha da zordur” dedi.

MDBF Bölüm seminerlerinin ikincisinde moda ve e-ticaret konuşuldu 3

“İnsanlara alternatif sunmak istiyoruz”

 LTB markasının e-ticaret müdürü olan Sertaç Biriken ise, öğrencilere teslimat sürecini anlattı. “Teslimat sürecinizi ne kadar hızlandırırsanız, ciro o şekilde artıyor. Bunu gerçekleştirmeye çalıştık. Teslim sürecimiz uzundu, 48 saate indirdik. İnsanlara alternatif sunmak istiyoruz. 2019’ da mağaza teslimatına başlayacağız” dedi.

“Müşteriler özel günleri takip ediyor”

Biriken şöyle konuştu: “Bizim fiyat ve kalite oranımızın iyi olduğunu düşünüyorum. E-ticaret konusunda kafalarda çok soru var. Mağaza fiyatlarıyla internet fiyatları farklı mı olmalı? İnsanlar internet fiyatlarının daha düşük olması gerektiğini düşünüyor. Fakat o zaman da mağazaya gitme oranı düşüyor. Biz bu konuya şöyle bir çözüm getirdik. İnternet ile mağaza fiyatları aynı, sadece özel günlerde internet indirimi yaptık. Böylece müşteriler özel günleri takip ediyor. Ayrıca insanların ayağı alışsın diye ilk siparişlerde indirim kampanyalar başlattık.”

Soru cevap şeklinde ilerleyen seminer, gelen konuklara çiçek takdimi ardından toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

MDBF Bölüm seminerlerinin ikincisinde moda ve e-ticaret konuşuldu 4
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)