Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı Yayınlar ve Tezler


YAYINLAR

Çınaroğlu, M., Yılmazer, E., Ülker, S. V., Ahlatcıoğlu, E. N., & Hızlı Sayar, G. (2024). Efficacy of cognitive-behavioral therapy in reducing muscle dysmorphia symptoms among Turkish gym goers: A pilot study. Acta Psychologica, 250, 104542. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104542

Ülker, S. V., Sümer, B. N., Sönmez Kence, E., & Hızlı Sayar, F. G. (2024). Psychophysiological investigation of the effects of virtual reality, the new dimension of retail shopping, on Generation Z. International Journal of Human–Computer Interaction, 40(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/10447318.2024.2344150

Ecer, K., Ulker, S. V., & Sayar, G. H. (2023). Toward a more circular economy: Would climate change worry affect preference for recycled products? A psychophysiological study. Sustainability and Climate Change, 16(6), 437–448. https://doi.org/10.1089/scc.2023.0089

Macar, G. A., & Ülker, S. V. (2024). A review on neuroesthetics and neurosart. Psychology and Psychology Research International Journal, 9(1), Article 000395. https://doi.org/10.23880/pprij-16000395

Ülker, S. V., & Akkan, G. (2023). Artificial intelligence applications and related technologies in mental health services. Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 242–263. https://doi.org/10.58620/fbujoss.1368922

Ecer, K., & Ülker, S. V. (2023). Towards a sustainable future: Evaluating Eco-labels in the context of consumer neuroscience. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 8(22), 958–975. https://doi.org/10.25204/iktisad.1343651

Ecer, K., Çetin, M., & Ülker, S. V. (2023). The climate crisis and consumer behavior: The relationship between climate change anxiety and sustainable consumption. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 520–536. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1340526

Kence, E. S., Ülker, S. V., & Canan, S. (2022). Neuropsychophysiological investigation of ASMR advertising experience. The Journal of Neurobehavioral Sciences, 9(3), 114–120. https://doi.org/10.4103/jnbs.jnbs_32_22

Öz, P., Kamalı, O., Saka, H. B., & others. (2024). Baseline prepulse inhibition dependency of orexin A and REM sleep deprivation. Psychopharmacology, 241(6), 1213–1225. https://doi.org/10.1007/s00213-024-06555-3

Guleken, Z., & Uzbay, T. (2022). Neurobiological and neuropharmacological aspects of food addiction. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 139, Article 104760. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2022.104760

Bilgin, O. K., & Dağlı, Ö. (2022). Reklam çekicilikleri, marka hatırlanırlığı ve uyarılma ilişkisinin deri tepkisi ile incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (38), 178–193. https://doi.org/10.31123/akil.1175066

Dağlı, Ö., & Akboz Uluç, T. (2022). E-ticaret markalarının kişilik özellikleri: Tüketici değerlendirmelerine ilişkin bir alan araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 10(1), 59–85. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1010005

Kuş, Ö. A., & Uğurlu Akbaş, Ö. (2022). The impact of sharing accounts on electronic chance/bet gaming platforms in social media on gambling behavior: A research in the city of Istanbul. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (8), 229–247.

Aslan, P. (2023). Türk dizilerinin uluslararasılaşma serüveni: Latin Amerika örneği. Fikir Turu. https://fikirturu.com

Özşirin, S., Koluman, H., & Aslan, P. (2022). Çok kanallı televizyona geçiş sürecinde Türk televizyonlarına dair retrospektif bir çalışma. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 7(2), 179–196. https://doi.org/10.47107/inifedergi.1151035

Kesebir, S., Tarlacı, S., Demirer, R. M., & others. (2021). Response to venlafaxine on EEG in unmedicated bipolar depression: Which entropy, up or down? Journal of Psychopathology, 27, 187–193. https://doi.org/10.36148/2284-0249-411

Baran A., Baygül Özpınar, Ş. B. (2021). Banner reklam araştırmaları üzerine bir inceleme: Geleneksel yöntemler, nöropazarlama ve göz izleme. D. A. Aslaner, F. Sabırcan, A. İ. Ceyhan (Eds), Dijital Pazarlama İletişimi, ISBN: 978-625-7669-01-6

Becan, C., Coşkun, F. İ. (2021). Gıda takviyesi kullanımına yönelik farkındalık oluşturmada etkileyici iletişimin bir aktörü olarak dijital etki liderlerinin rolü: Keşifsel bir araştırma. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 11 (2), 84-121. DOI: 10.53495/e-kiad.991437

Devrimsel, M. Y. (2020). Renklerin indirim algısına etkisi üzerine bir nöropazarlama araştırması. Etkileşim, (6), 50-81.

Ntapiapis, N. T.,  Özkardeşler, Ç. (2020). A neuromarketing perspective for assessing the role and impact of typefaces on consumer purchase decision. In Analyzing the Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience (pp. 208-228). IGI Global.

Taşçı, M.A., Baygül Özpınar, Ş. B. (2022). Pazarlama iletişimi stratejilerinde ambalaj: Bir nöropazarlama araştırması. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 246-263., Doi: 10.47525/ulasbid.1054893 (Yayın No: 7640305).

Kence, E. S., Ülker, S. V., & Canan, S. (2022). NeuroPsychophysiological investigation of ASMR advertising experience. The Journal of Neurobehavioral Sciences, 9(3), 114.


NÖROPAZARLAMA LABORATUVARINDA YILLARA GÖRE GERÇEKLEŞTİRİLEN TEZ ÇALIŞMALARI

2023 - 2024 Güz-Bahar Dönemi

Poyraz, E. (2024). Televizyon dizilerindeki şiddet içeriklerinin kişilik tiplerine göre nöromarketing perspektifinden incelemesi. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Selami Varol Ülker

Çırpıcı, T. (2024). Sosyal medya bağımlılığı ve influencer etkisi: Moda ve makyaj içeriklerinin tüketici davranışları üzerindeki rolünün nöromarketing perspektifinden incelenmesi. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Selami Varol Ülker

Kösoğlu, S. B. (2023). Tanıtım filmlerinin fizyolojik etkilerinin facial expression analysis ve eye tracking ile incelenmesi: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırılması. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Selami Varol Ülker

Eryiğit, Y. İ. (2021). Marka ı̇letı̇şı̇mı̇ kapsamında ürün yerleştı̇rme uygulamalarının nöropazarlama açısından ı̇ncelenmesı̇. Danışman: Prof. Dr. İ. Tayfun Uzbay

Turan, N. B. (2020). Karar alıcının nöromotivasyon dinamiğini ortaya koymaya yönelik nitel bir araştırma ve nöropazarlama araştırma bulgularını okumak için bütüncül yaklaşım önerisi. Danışman: Prof. Dr. İ. Tayfun Uzbay

Orta, Ş. D. (2023). Tüketicilerin duygu durumlarının ürün ambalajı rengi tercihleri üzerindeki etkisi: Bir eeg ve eye tracking çalışması. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Öğrencinin soyadı, adının baş harfi. (2024). Instagram akımlarının markaların sosyal medya stratejilerine yansımalarının yönetim seviyesinde incelenmesi. Danışman: Prof. Dr. Özgül Dağlı

Öğrencinin soyadı, adının baş harfi. (2023). İş analizi ve nöropazarlama. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Öğrencinin soyadı, adının baş harfi. (2023). Viral içerik unsurları üzerine bir nöropazarlama araştırması: ‘’Sludge content (çamur içerik)’’ örneği. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Öğrenci soyadı, adının baş harfi. (2024). İklim krizinin orman yangınları üzerindeki etkilerinin nöropsikofizyolojik açıdan nöropazarlama teknikleriyle incelenmesi: Orman genel müdürlüğü yangın kampanyaları özelinde nöropolitik bir çalışma. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Selami Varol Ülker

2021 - 2022 Güz-Bahar Dönemi

Birler, B. (2022). İnternet tabanlı alışverişte kadın ve erkek davranış farklılıkları: Göz izleme parametrelerinin bariz cinsiyet ve beyin cinsiyeti açısından karşılaştırılması. Danışman: Prof. Dr. Sinan Canan

Kahraman, E. (2022). Gün ışığının satın alma davranışını anlama için kilit bir araç olan dikkatin farklı boyutları üzerine etkisi hakkında bir çalışma. Danışman: Doç. Dr. Oğuz Tan

Kaya, H. (2022). Dijital reklamlarda insan ögesi kullanımının tüketim türlerine göre görsel etkilerinin ölçümlenmesi: Nöropazarlama açısından keşfedici bir araştırma. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan

Bilgin, O. (2022). Nöropazarlamada Enneagram Kişilik Modelinin Karar Verme Sürecine Etkisi Üzerine Bir Göz Takip Çalışması: Tip4,7 ve 8 için Netflix Örneği. Danışman: Prof. Dr. Sinan Canan

Uzun, H. (2022). Marka Logolarını Değerlendirmede Eye Tracker Analizi. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Selami Varol Ülker

Kalkanlı, Z (2022). 11- 12 Yaş Grubunda MOXO d-CPT ve Göz İzleme Teknolojileri Kullanılarak Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) Tespiti. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Ünübol

Özmen, T. (2022). Elektronik ticaret sitelerinin nöropazarlama açısından eye-tracking yöntemleri ile incelenmesi.

2020 - 2021 Güz-Bahar Dönemi

Meriç, A. (2021). Mağaza tasarımı ve nöropazarlama: Mağazacılıkta konsept geliştirme sürecinde nöropazarlamanın kullanımı. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Şekeroğlu, Y. (2021). Arka plan müziğinin etkisi: Ses frekansı tüketici davranışını nasıl etkiler. Danışman: Prof. Dr. Sinan Canan

Polat, B. (2021). Valorant ve League of Legends oyunlarının nöropazarlama açısından analizi. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Nihal Toros Ntapıapıs

Ismayıllı, S. (2021). COVID-19 salgını ve iç turizme etkilerinin nöropazarlama bağlamında değerlendirilmesi. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Ateşli, E. (2021). E-ticaret sitelerindeki arka plan resimlerinin tüketicilerin satın alma tercihleri üzerindeki etkisi. Danışman: Prof. Dr. Nazife Güngör

Özer, C. (2021). Mağaza vitrin tasarımları ve değişen tüketici davranışlarının nöropazarlama kapsamında incelenmesi. Danışman: Doç. Dr. Pınar Aslan

Eryiğit, Y. (2021). Marka iletişimi kapsamında ürün yerleştirme uygulamalarının nöropazarlama açısından incelenmesi. Danışman: Prof. Dr. İsmail Tayfun Uzbay

2019 - 2020 Güz-Bahar Dönemi

Devrimsel, Y. (2020). Renklerin indirim algısına etkisi üzerine bir nöropazarlama araştırması. Danışman: Prof. Dr. Nazife Güngör

Uluç, T. (2020). Televizyon reklamlarındaki maskotların nöropazarlama yöntemleri ile incelenmesi: Galvanik deri iletkenliği ve yüz kodlama analizi. Danışman: Doç. Dr. Özgül Dağlı

Cabatoğlu, G. (2020). Nöropazarlama ve bilinçaltı reklamcılık yaklaşımlarının karşılaştırılması. Danışman: Prof. Dr. Nazife Güngör

Mercan, M. (2020). Belirsizlik dönemlerinde satın alma davranışları nasıl etkilenir? Danışman: Prof. Dr. Sinan Canan

Cevahir, M. (2020). Kimlik göstergesi olan logoların; içerik analizi, vizyon, misyon açısından incelenmesi; İstanbul belediyeleri örneği. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Ünübol

Özünlü, N. (2020). Sloganların fiyat algısı üzerine etkisi: Cilt bakım ürünleri üzerine bir araştırma. Danışman: Doç. Dr. Şaha Burcu Baygül Özpınar

Baran, A. (2020). Banner reklam araştırmalarında geleneksel araştırma yöntemleri ve nöropazarlama tekniklerinin kullanımı üzerine bir inceleme. Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Şaha Baygül Özpınar

Kınış, M. (2020). Tüketicinin dinlediği müzik tarzlarına göre satın alma davranışları. Danışman: Prof. Dr. Sinan Canan

Üniversitemizle ilgili “AKLINDA NE VARSA” bize sor!