Reklamcılık, değişen yönüyle ele alındı…
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ve Üsküdar Üniversitesi İnsan Odaklı İletişim Uygulama ve Araştırma Merkezi (İLİMER) tarafından düzenlenen ‘Reklamda Orijinal Ol Başarılı Ol’ başlıklı söyleşinin konuğu Puck Global Ajans Başkanı Haluk Erkmen oldu. ADforce Reklamcılık Vakfının sponsorluğunda gerçekleşen etkinlikte Haluk Erkmen reklamcılık sektöründeki değişimlerden bahsetti. Erkmen; “Reklamcılık sektörü artık değişiyor. Skipped bunun en büyük habercisidir. Eskiden reklam çok sevilen, çok seyredilen bir şeydi.” şeklinde konuştu.
“Hepimizin büyük düşünmeye ihtiyacı var”
Reklamcılık sektöründe insanın işiyle meşhur olduğunu vurgulayan Haluk Erkmen; “Ne yaparsanız yapın güzel, hatırlanır işler yapmıyorsanız sektörde hiçbir öneminiz yoktur. Bu sektörde şunu öğrendim. Zaman sadece bir kavram. Zamanla aslında hiçbir şeyin ilişkisi yok. Kısa zamanda bol işler yapın, size de kalsın zaman. ‘Reklamcılık gece yarılarına kadar yapılan bir iştir. Korkunç bir meslektir’ öyle bir şey değil. Yalan onlar. Kısa sürede iş yapamayan insanların yalanı. En zor ajanslarda çalıştım. 7’den geç çıkmadım. Sadece Türkiye olarak düşünmeyelim. Aslında hepimizin büyük düşünmeye ihtiyacı var. Niye yurtdışında da başarılı olmayalım ne eksiğimiz var? Bir eksiğimiz yok. Gayet uluslararası markalarımız var. Yerli markalarda artık uluslararası. Markalarında bir itibarı var. Zeki bir iş yaparsan yurtdışında başarılı olabiliyorsun. Büyük düşünün sadece Türkiye olarak düşünmeyin. İşiniz için de büyük düşünün.” şeklinde konuştu.
“Bizim işimiz fark yaratmak, kimsenin görmediği işler yapmak”
Kötü travmalar kadar iyi travmalarında olduğunu bunların sektörde işe yarayabileceğini vurgulayan Erkmen; “Habercilikte şöyle derler ya ‘köpeğin insanı ısırması haber değildir ama insanın köpeği ısırması haberdir’ bizde de bu durum şöyledir adamın köpeği ısırmaya çalışması ve köpeğin uçarak Marsa gitmesi gibi bizim işimiz fark yaratmak. Kimsenin görmediği işler yapmak. Reklamcılık bana göre benim tanımıma göre bir travmadır. Travmalar her zaman kötü değildir. Bazen iyi travmalarda vardır. Akılda kalırsan başarılı olursun.” dedi.
“Eskiden televizyonda reklam formatı vardı, seri filmler yapılırdı”
Eskiden saatlerce süren reklamların artık altı saniyeye sığdırıldığına dikkat çeken Haluk Erkmen; “Reklamcılık değişiyor. Skipped bunun en büyük habercisidir. Ben 24 senedir reklamcıyım. Eskiden televizyonda reklam formatı vardı. Çoğunlukla da seri filmler yapılırdı. Bir sonraki filmi merak ederdi insanlar. ‘Kıza âşık oldu, bir sonraki reklamda ne olacak’ diye süreci merak ederdi insanlar. Hatta bunun programları vardı. Gülse Birsel, Öykü Serter gibi isimler bir buçuk saatlik reklam programları yapar, dünyadan reklamları toplardı. Bir buçuk saatlik reklam seyrediyorsun ve reklam seyrederken araya başka bir reklam giriyor. İnsanlar sevgiyle seyrediyordu Gülse Birsel, Öykü Serter’in sunumlarını çok beğeniyorlardı. Bugün hala hayatımızda var olan önemli insanlar oldular. Ama çıkış noktaları reklam. Bu durum ilginç. Eskiden reklam çok sevilen, çok seyredilen bir şeydi. Bugün çok önemli fark var sosyal medyayla beraber. Sosyal medyada ilginç olmak çok zor. Ya çok samimi sosyal medyanın nimetlerinden faydalanacaksın ya da reklama maruz bırakacaksın. Reklama maruz bıraktığın noktada da dediğim şey giriyor devreye ‘travma’ yani o kadar az zamanın var ki! O altı saniyede ne yapacaksın da o adımı yakalayacaksın? Zaten geçmek için o altı saniyeyi sayıyor. Orada ne yapacaksın da adam senin ürününle ilgilenecek, kafasında yer edinecek? Mesele bu artık. Sosyal medya, dijital reklamcılık hepsi bunun üzerine kurulu.” dedi.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)