3D Modellemede Trendler konuşuldu
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü tarafından “3D Modellemede Trendler” başlıklı etkinlik gerçekleştirildi. Üsküdar Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü mezunu, Freelance 3D Designer Zehra Betül Yıldız’ın konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte 3D modelleme dünyasındaki yenilikler, güncel uygulamalar ve tasarım süreçleri ele alındı.
Güney Yerleşke Fuat Sezgin konferans salonunda düzenlenen etkinliğin moderatörlüğünü Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül gerçekleştirdi.
“Bu piyasalar yurt dışına açık piyasalar”
Son zamanlarda öne çıkan 3D modelleme araçlarının teknik özellikleri ve kullanım alanlarını belirten Freelance 3D Designer Zehra Betül Yıldız; “Bir 3D tasarımcısı olduğunuzda bunun bir de piyasası var. Normal bir prodüksiyon ya da oyun firmasında çalışıyor olabilirsiniz ancak buralarda çalışmıyorsanız, bir freelancer çalışansanız belirli platformlarda yapmış olduğunuz bu 3D objeleri, tasarımları satışa sunabiliyorsunuz. Bu piyasalar yurt dışına açık piyasalar. 3D'leri genelde eğitim ve sanat projelerinde de kullanıyoruz bu yüzden sektörde bununla alakalı da fırsat var.” şeklinde konuştu.
“Ne kadar çok ve farklı alanda iş çıkartırsanız bağlantınız da o kadar geniş oluyor”
Freelance çalışan tasarımcılar için müşteri bulma yöntemlerinden ve bağımsız çalışmayı destekleyen platformları ve bu alandaki fırsatlardan bahseden Yıldız; “Sadece freelance çalışmakla da kalmıyor. İş yoğunluğu çıkarttığınız işlerle bağlı. Ne kadar çok ve farklı alanda iş çıkartırsanız bağlantınız da o kadar geniş oluyor. İş ağınız geniş olduğu için haliyle daha fazla iş alıyorsunuz.” dedi.
3D modelleme trendlerinden bahsedildi
Zehra Yıldız, 3D modelleme süreçlerinde izlenen temel basamaklar ve modelleme aşamasından tasarımın tamamlanmasına kadar geçen sürecin planlanması ve uygulanması süreci hakkında değerlendirmelerde bulundu. Yıldız; “Üç boyutlu çalışmaları hazırlarken gerçekte nasıl görünüyorsa ona göre hazırlamanız gerekiyor. Bir tişört, bir bedenle yapışık olmamalı. Gömleğe ait bir düğme normalde ayrıysa aynı o şekilde ayrı modellenmeli. Saçlar da buna dahil. Yani parça parçaysa o dokuyu göstermek için parça parça modellenmesi gerekiyor. Modelleme sürecine ilk başladığınız zaman ilk önce karakterin ana hattını oluşturuyorsunuz. Sadece karakterin bir bedeni oluyor. Daha sonra tek tek kıyafetlerini, saçlarını, vücudunda istediğiniz bir detay varsa detayı gidiyorsunuz.” şeklinde konuştu.
Modelleme dünyasındaki yenilikler konuşuldu
Modelleme dünyasındaki yenilikler, güncel uygulamalar ve tasarım süreçlerinin ele alındığı etkinlikte Yıldız; “Modelleme yapma sürecini anlatmam gerekirse. İlk başta konsept oluşturuyoruz. Referans görseller çıkarıyoruz. Konsept oluşturulduktan sonra modellemeye başlamak için bu görsellerden ilham alıyoruz. Daha sonrasında uygulama kullanıyoruz.” dedi.
Etkinliğin sonunda katılımcılar Zehra Betül Yıldız’a sorularını yöneltme fırsatı buldu. Ayrıca programın sonunda Yıldız’a teşekkür belgesi takdim edildi.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)