“Yeni Medya ve İletişim” alanında iş gücü ihtiyacı artacak
Teknolojiyle beraber hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan dijitalleşmenin hayatın her alanında değişikliklere neden olduğunu belirten uzmanlar, özellikle “yeni medya ve iletişim” alanındaki ilerlemelere ve yeniliklere dikkat çekiyor. Bu yenilik ve değişikliklerin gelecekte yeni medya araçları konusunda önemli iş gücü ihtiyacını doğuracağını belirten uzmanlar, Yeni Medya ve İletişim alanındaki eğitimin önemini vurguluyor.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, dijitalleşmenin medya sürecine etkileri ve yeni medya eğitiminde dönüşümler konusunda değerlendirmede bulundu.
Dijitalleşme, toplumsal yaşamı çok önlü etkiliyor
Dijitalleşmeyle birlikte çok hızlı bir değişime tanıklık edilen bir dönemde olunduğunu belirten Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, “Dijital çağ, hızlı değişim ve yeni medya. Birbiriyle iç içe geçmiş bu üç kavram sayısız çağrışımlar ve prizmatik yansımalar yapmakta. Toplumsal yaşam standartları ve gündelik yaşam pratiklerindeki dönüşümler, yeni interaktif iletişim imkânları, medyadaki dijital dönüşüm, kültürel etkileşimler, popüler kültürün yeni tüketim alışkanları gibi dönüşümler düşünsel yapıda denenmemiş izlekler ve paradigmalar açarak yeni bir dünya tahayyülü ve tasarımını bize sunmakta. Bu bağlamda, mesela fütürizm düşüncesi dijitalleşmeyle birlikte çok tartışılır oldu. Yüksek teknolojik unsurların, globalleşen dünyada özellikle kültürler arası iletişim süreçlerini hem hızlandıran hem de yeni gerçekliklerin mümkün olabileceği algısal bir değişime doğru hızla evrildi.” diye konuştu.
Dijital kültür, çok katmanlı yeniliklere yol açıyor
Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, “Özellikle yaratıcılık, kolaj, görselleştirme ve nicelleştirme gibi farklı özellikleriyle birlikte tezahür eden ağ toplumu ve dijital kültür sadece toplumsal yapıdaki dönüşümleri değil, çalışma yaşamındaki ticari ilişkileri, tüketim eğilimlerini ve melezleşen mesailer gibi çok katmanlı yeniliklere sebep olmaktadır.” dedi.
Dijital kültür pek çok yeni kavram içeriyor
Dijital kültürün sıradan insana tanıdık olmayan pek çok yeni kavramı içerdiğine dikkat çeken Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, “Mesela yapay zekâ, büyük veri, kitle kaynak kullanımı, dijital gözetim, kovan zihni, nöroteknoloji, hipergerçeklik, nesnelerin interneti, süper akıllı toplum ve akıllı şehir gibi kavramlar bu alanda öne çıkmaktadır.” dedi.
Bu kültürün tamamen farklı düşünsel sorunlar ve paradigmalara sahip yeni bir dünya ile bizi muhatap kıldığını kaydeden Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, “Bu yüzden, dijital platformlardaki bu devasa hareketler akışkan bir iletişimi gerçekleştirme ve fütürizmin bize kurguladığı gelecek inşasında yeni eğitim öğretim izlekleri ve içeriklerinin de gerekliliğini vurgulamaktadır. Bu açıdan bakıldığında yeni medya eğitimi, yenilenmeyi sadece teknolojik araçların yenilenmesi olarak görmemektedir.”dedi.
Yeni Medya ve İletişim eğitiminin önemi artıyor
Doç. Dr. Feride Zeynep Güder, bu alandaki eğitimin önemine işaret ederek “Bu yeni dünyada bu kavramlarla baş edecek, aktif olarak çabalayabilecek, istihdamda aktif rol alabilecek öznelere ihtiyaç duyulmaktadır. İşte Yeni Medya ve İletişim bölümü, bu bahsedilen durum ve kavramları doğru okuyabilen, dijital ve toplumsal dönüşümlere ayak uydurabilecek dijital yerlilere yönelik bir eğitim programı sunmaktadır.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)