Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programını Kimler Tercih Etmeli?

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı, üniversitelerin  Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan 2 yıllık ön lisans eğitimi veren bir program. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı, öğrencilerin sıkça tercih ettiği revaçta olan programlar arasında yer alıyor. Programından mezun olan öğrencilere “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı veriliyor.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı nedir?

Türkiye’de ilaç sektörünün gelişmesiyle birlikte ilaç tanıtım elemanlarına ihtiyaçta gün geçtikçe artıyor. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programında sektörde oluşan ihtiyaca karşılık ilaç ve medikal sektörlerinde istihdam edilmek üzere, sektörün beklenti ve ihtiyaçları dâhilinde öncelikli olarak tercih edilecek ve istihdam edilecek elemanların yetiştirilmesi amaçlanıyor.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programını kimler tercih etmeli?

Programı tercih edecek adayların öncelikle iletişim ve insan ilişkilerinin güçlü olması gerekiyor. Bunun yanı sıra mesleki bilgi ve altyapıya sahip, analitik düşünen, yeniliklere açık, bilişim teknolojilerine hâkim, dikkatli, özverili, problem çözmeye odaklı özelliklerinin de bulunması gerekiyor.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programında alınan dersler nelerdir?

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programında öğrencilere 2 yıllık eğitim boyunca Temel Anatomi ve Fizyoloji, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstatistik, Farmakoloji, Hastalıklar Bilgisi, Güzel Konuşma ve Diksiyon, Rapor Hazırlama Teknikleri, Kriz ve Stres Yönetimi, Satış Teknikleri, Bitkisel Ürünlere Giriş, Pazarlama Araştırması Uygulaması, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Meslek Etiği, Sağlık Kurumlarında Pazarlama, İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmeleri, Hastalık Kodlama Sistemleri ve Tüketici Davranışları dersleri veriliyor.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı okuyan öğrenciler müfredatta bulunan zorunlu staj uygulaması ile edindikleri teorik bilgi ve uygulamaları sektörel alanda da uygulayarak deneyim kazanıyor böylelikle sektöre hazır hale geliyor.

Kütüphane

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının çalışma alanları nerelerdir?

Programdan mezun olan Tıbbi Satış Mümessilleri ulusal ve uluslararası ilaç ve her tür tıbbi ürün üretip pazarlayan medikal firmalarında, ecza depolarında çalışabiliyor.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama DGS ile nerelere geçiş yapabiliyor?

Programdan mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Pazarlama, Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret, Pazarlama, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetim bölümüne geçir yapabiliyor.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının özel koşulu var mı?

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programında özel koşul bulunmuyor. Adayların, TYT’de yeterli puanı alması gerekiyor.