Dijital Radyo Gençliği konuşuldu
Gelişen teknolojilerle beraber hayatımızda sayısı hızla artan dijital mecralar ve iletişim kanallarında en önemli unsurun “içerik üretmek” olduğunu belirten Prof. Dr. İzzet Bozkurt, “İletişim alanında mecra çok ancak burada da kişinin öne çıkması için farklılaşması, kendini geliştirmesi ve içerik üretmesi gerekiyor. Bugün iletişim alanında en önemli problem, içerik boyutuyla ilgili... Platformlar akıllanıyor ama biz onlar kadar akıllı değiliz. O platformlara içerik üretmediğinizde sadece kullanıcı olarak kalıyorsunuz.” diye konuştu.
Davranış bilimleri ve sağlık alanında Türkiye’nin ilk ve tek tematik üniversitesi olan Üsklüdar Üniversitesi, Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) tarafından gençlerin radyoya bakışı, dijital radyo eğilimlerini ele almak, gençlerle radyoyu bir araya getirmek için “Dijital Radyo Gençliği” adıyla üniversitelerde başlattığı etkinliğe ev sahipliği yaptı.
Dijital dünyada insan ilişkilerini de bir kenara atmamak gerekiyor
Panel öncesinde bir konuşma yapan Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Nevzat Tarhan, özellikle 90 sonrası kuşaklar için dijital dünyanın çok önemli olduğunu belirterek “Bu kuşak sosyal hayatın içinde ama başka bir dünyada yaşıyor. Artık radyoya her yerde ulaşılıyor. Bu da dijitalleşmenin getirdiği bir sonuç. Radyo sayesinde bilgiye ve müziğe çok çabuk ulaşılıyor ama bu sırada insan ilişkilerini de bir kenara atmamak gerekiyor. Dijital dünyanın sanal bağımlılık yaratma gibi olumsuz taraflarına da dikkat edilmeli.” diye konuştu.
URYAD Başkan Yardımcısı Olcay Akay ve Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İzzet Bozkurt’un açılış konuşmalarıyla başlayan panelde sektörün önde gelen isimleri dijital dünyada yaşanan gelişmelerin sektörlerine yaptığı etkiyi anlattı.
Prof.Dr. Bozkurt: “İçerik üreterek fark yaratmak gerekiyor”
Prof. Dr. İzzet Bozkurt, geçmişte iletişim alanında çalışma alanlarının çok dar olduğunu, mecra sıkıntısı yaşandığını, günümüzde ise gelişen teknolojilerin de etkisiyle seçeneklerin çoğaldığını belirterek iletişim fakültelerinde verilen eğitimlerin “içerik” açısından daha zengin olması gerektiğini söyledi.
Prof. Dr. Bozkurt, “İletişim alanında mecra çok ancak burada da kişinin öne çıkması için farklılaşması, kendini geliştirmesi ve içerik üretmesi gerekiyor. Bugün iletişim alanında en önemli problem, içerik boyutuyla ilgili. İçerik kirliliği ve içerik yetersizliği ile ilgili sorun yaşıyoruz. İçerik üreten insanlar yetiştirmemiz lazım. Bu kadar platform zenginliğine rağmen hala bazı sorunlar devam ediyor, iletişimsizlik yaşanıyor. Platformlar akıllanıyor ama biz onlar kadar akıllı değiliz. O platformlara içerik üretmediğinizde sadece kullanıcı olarak kalıyorsunuz. Biz Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak sadece iletişimin temel dersleri değil bunun yanı sıra psikoloji, felsefe, sosyal psikoloji gibi farklı alanlarda da donanım sahibi olmalarını istiyoruz. Diğer üniversitelerden farklı bir iletişim anlayışıyla eğitim veriyoruz.” diye konuştu.
Özay Şendir: “Gençleri yakalamaya çalışıyoruz”
Moderatörlüğünü WEC temsilcisi Samih Yedievli’nin gerçekleştirdiği panelde konuşan Show Radyo Genel Yayın Yönetmeni Özay Şendir, dijital radyo teknolojisi ve işleyişini anlattı. Değişen dünyada artık kişinin beğenisine göre tercihler yaptığını belirterek “Genç kuşak artık kendi beğenilerine göre yaşıyor. Radyocu olarak biz gençleri yakalamaya çalışıyoruz” dedi.
Koray Hatipoğlu: “Dijital, radyonun düşmanı değil”
Dijital radyo uygulamalarını ve yayıncılıkta giderek artan etkisini aktaran Doğuş Yayın Grubu Yabancı Müzik Radyoları Direktörü Koray Hatipoğlu da geçmişten itibaren radyonun geleceği hakkında hep karamsar görüşlerin hâkim olduğunu hatırlatarak “Bugün de dijital, radyonun dostu mu düşmanı mı sorusu soruluyor. Düşmanı değil elbette. Bugün Türkiye’de tüm dinleyicilerde radyoyu dijital kanallardan dinleme oranı yüzde 16, 12-17 yaş arası dinleyicilerde radyoyu dijital kanallardan dinleme oranı ise yüzde 20,5 olarak tespit edilmiş. Radyo çok güçlü bir iletişim aracı, radyoda insan faktörü çok önemli. Dijital radyoda insan dokunuşu eksik kalıyor, radyocunun dokunuşu çok önemli.” dedi.
Akbank Dijital Pazarlama ve Satış Müdürü Levent Karabeyoğlu dijital pazarlama ve getirdiği avantajları paylaştı.
Cem Arslan: “Dijital radyo sektöre kalite getirdi”
Best FM program yapımcısı Cem Arslan radyonun hayatın her alanında olduğunu belirterek radyocuların da gelişen teknoloji ile beraber kendilerini yenilediğini söyledi. Cem Arslan, “Gelişen şartlara uyum sağladığı sürece radyo hayatımızda hep olacak. Dijital radyo sektöre bir kalite getirdi. Herhangi bir konuda görüş bildirdiğinde özellikle sosyal medya üzerinden anında yansıma alabiliyorsunuz. Daha bilinçli dinleyiciler nedeniyle otokontrol sağlanıyor” diye konuştu.