Sosyal ayrımcılığa eleştirel bakış
Dünyanın birçok ülkesinde dil, din, renk, etnisite ve cinsiyet gibi farklılıklar temelinde oluşan sosyal ayrımcılığa karşı bir araya geldiler. Singapur Milli Üniversitesi, Tahran Üniversitesi ve Malaya Kuala Lumpur Üniversitesi öğrencileri, Üsküdar Üniversitesi öğrencileri ile sosyal ayrımcılığı eleştirel bir perspektifte değerlendirdi.
Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Sosyoloji Bölümü ve Postkolonyal Çalışmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi, Singapur Milli Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğretim üyesi Syed Farid Alatas önderliğinde anlamlı bir etkinlik gerçekleştirildi. Tahran Üniversitesi, Singapur Milli Üniversitesi (NUS) ve Malaya Kuala Lumpur Üniversitesi öğrencileri Üsküdar Üniversitesi öğrencileriyle bir araya geldi.
Çin, Malezya, İran ve Singapurun aralarında bulunduğu 20nin üzerinde öğrenci grubu ilk olarak Rektör Prof. Dr. Nevzat Tarhan ile bir araya geldi.
Öğrencileri Senato toplantı salonunda kabul eden Tarhan öğrencilerle bir süre görüştü. Üniversite olarak Postkolonyal çalışmaları önemsediklerini vurgulayan Tarhan, Ortadoğu coğrafyasında şiddet ve Müslümanlığın bir arada sunulmasının kendilerine sorumluluk yüklediğini söyledi.
Nörobilimi önemsediklerinin altını çizen Tarhan, bu konuda bilimsel çalışmalar yapmayı planladıklarını da sözlerine ekledi.
Rektör Tarhan ile görüşen öğrenciler daha sonra Kuleli Salonunda gerçekleştirilen uygulamalı çalışmaya katıldı.
Dünyanın birçok ülkesinde dil, din, renk, etnisite ve cinsiyet gibi farklılıklar temelinde oluşan sosyal ayrımcılık konusunda farkındalığı artırmak ve empati geliştirmek üzere tasarladıkları uygulamalı çalışmayla öğrenciler, sosyal bilimleri de kapsayan verimli bir tartışma gerçekleştirdi.
Üsküdar Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adnan Ömerustaoğlu ve Postkolonyal Çalışmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Merve Kavakçı İslam, Sosyoloji Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ebulfez Süleymanovun da yer aldığı çalışma sonrasında Üsküdar Üniversitesi öğrencileri ve misafir öğrenciler kendi ülkeleri ve kültürleri bağlamında sosyal ayrımcılık konusunu eleştirel bir perspektifle değerlendirdi.