Z Kuşağının gözünden reklam endüstrisi…

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen 'Reklamcılık Bölümü Girişimcilik Sohbetleri‘ gerçekleştirildi. Etkinliğe TBWA\İstanbul şirketi Marka Yöneticisi (Brand Executive) Bahar Kılıç konuk olarak katıldı. ‘Z Kuşağının Gözünden Reklam Endüstrisi: Hayaller vs. Hayatlar’ başlığında gerçekleştirilen etkinlikte Kılıç, öğrencilik döneminde katıldığı yarışmaların çalışma hayatındaki etkilerinden bahsetti.  

“Arkadaşlarınızla birlikte yarışmalara katılırsanız o ekip çalışma ruhunu kazanmış olursunuz”

Çevrimiçi gerçekleştirilen söyleşinin moderatörlüğünü Reklamcılık Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan ve Doç. Dr. Dinçer Atlı üstlenirken Bahar Kılıç, öğrencilik hayatında yapılan girişimlerin öneminden bahsetti. Kılıç; “Biliyorsunuz ki ilk staja başlamak çok zordur. Hiçbir şey bilmiyorsunuz okuldan öğrendiklerinizle ve normal iş olmasa bile staj yeri bulmak çok zor oluyor. Ben staja ilk Onedio’da girmiştim. İlk önce mail atmıştım ama geri dönmediler daha sonra tekrar mail attım ve yine dönmediler. Daha sonrasın da ofiste çalışan bir arkadaşım vardı onunla ofise gittim staja girmek için orada reklamın başındaki kişiyle görüşme fırsatım oldu. Baya peşinden koştum ve kabul edildim. 8 ay çalıştım Onedio’da sonra portfolyo oluşturdum. Hem staj da hem de işe girme sürecinde öne çıkmak için çok iyi bir çalışmadır tavsiye ederim. Sizde eğer arkadaşlarınızla birlikte yarışmalara katılırsanız o ekip çalışma ruhunu kazanmış olursunuz.” şeklinde konuştu.

“Yarışmalara katılmak, insanlarla tanışmak bana hem network oluşturdu hem de mesleği daha çok sevdirdi”

Katıldığı yarışmalar sayesinde kazandığı deneyimlerden bahseden Bahar Kılıç; “Onedio’ da çalıştığım dönemde yaptığım işlerden bahsedip hikayeler çekerek insanlara öneriler veriyordum. Ben bunları yaparken daha yolun en başındaydım. Üniversite hayatımın ilk seneleriydi. Bu şekilde kendime hep bir şeyler katarak devam ettim. ‘Muratbey’ grubunun kendi yaptığı yarışmaya katıldım. Çok fazla duyurulmadı ama genellikle okulda bu tip duyurular yapılıyor. Bunları hep takip edin. Bizde o yarışmadan minik bir para ödülü kazanmıştık. Sektörün önde gelen insanlarına sunumlar yaptık ve bu şekilde network oluşturduk. Burada bir diğer önemli noktada network oluşturmam oldu. Mezun olacağım zaman çalışacağım insanları biliyordum. Bu da benim çok işime yaradı. Daha sonra Ülker’in ‘bizz@kampüs’ yarışmasına katıldık. Her sene yapıyorlar bu yarışmayı. Bir marka yaratıp 360 iletişimini oluşturmanızı bekliyorlar sizden. Yarışmalara katıldıkça hem özgüven kazanıyorsunuz hem de motive oluyorsunuz. Bu yüzden katılmanızı tavsiye ediyorum. Sanıyorum ki tahmin edebileceğiniz bütün yarışmalara katılmışımdır. Tabii ki hepsinden bir şey elde edemedim ama bu yarışmalara katılmak, insanlarla tanışmak bana hem network oluşturdu hem de mesleği daha çok sevdirdi.” dedi.

“Bu alan kabına sığmayan insanların başarılı olabileceği bir alan”

Programın genel akışındaki önemli noktalardan bahseden Doç. Dr. Dinçer Atlı; “Oldukça verimli bir program oldu. Gençlerin özellikle öğrenciyken kendilerini nasıl geliştirmeleri gerektiğine dair önemli ipuçları yakaladıklarını düşünüyorum. Portfolyo oluşturma, projeler yapma, yarışmalara katılma ve iş dünyasıyla yakın ilişkiler içerisinde olma gibi önemli noktalara değindik. Döneme göre tabii ki eskiden çıkıp bir ajansla yüz yüze görüşebiliyordunuz ama şimdi dijital olarak da bu imkanları yaratmak mümkün. Bu iş iletişim işi adı üstünde iletişim fakültesi. Bu alan olabildiğince kabına sığmayan insanların başarılı olabileceği bir alan. Bu noktada bizzat yaşayan bir örnek olan Bahar hanımı dinledik. Bu noktada vakit ayırdığı için teşekkür ediyorum.” dedi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)