Kariyer Yolculuğu: “UX/UI Alanında Tasarımcı Olmak” söyleşi etkinliği gerçekleşti

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen ‘Kariyer Yolculuğu: UX/UI Alanında Tasarımcı Olmak’ programının konuğu Endüstriyel Tasarımcı Proje Yöneticisi Selin Koşağan Şengün oldu. Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen programın moderatörlüğünü Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Doç. Dr. And Algül yaptı.

“Servis tasarımı müşteriyle ilişkinin olduğu müşterinin dokunduğu her alanı kapsar”

Servis tasarım kavramının ilk anlamının bankacılık alanından çıktığına değinen Şengün; “Bugün size servis tasarımı anlamında kariyer basamakları konusunda bilgi vereceğim.  Görsel İletişim Tasarımından mezun olan kişiler UI tasarımına bir tık daha meyilli oluyorlar. Görsel dünyaları daha zengin olduğu için. Servis tasarımı nedir? Diye başlamak istiyorum. 1970’lerde 80’lerde bankacılık alanında çıkmış bir kavram. Bütünleşik hizmet sisteminden bahsediyoruz. Hem işlerin bankacılık deneyimleri için hem de ara yüzlerdeki yaşadıkları alt yapısal deneyimler, iletişim aslında müşteri ilişkilerine dair yapılanma, planlama faaliyetlerinin hepsini kapsamaktadır. Sadece ara yüzle kısıtlı değildir. Müşteriyle ilişkinin olduğu, müşterinin dokunduğu her alanı kapsar. İlk tanım aşamasından son aşamasına kadar tüm deneyime servis tasarımı diyebiliriz. Kullanıcılar ilk ürünle ne zaman etkileşime giriyorlar, nasıl etkileşime geçiyorlar, nelere dikkat ediyorlar ve ne gibi bilgiler almak istiyorlar? Dolayısıyla bu aşamalarda bazı problemlere rastlarız. Bu problemleri daha görünür kılıp üzerine gitmeye başlar çözümler üretiriz.” dedi.

“Yaşlı kullanıcı alışveriş yaparken biraz daha etkileşim içinde olmak istiyor.”

Kullanıcı takibinden sonra buna göre ihtiyaçların üretiminden bahseden Şengün sorunlara ilişkin ise çözüm üretilmiş örneklerden bahsetti: “Yaşlı kişiler de dâhil herkes market alışverişini internet üzerinden yaptığı için artık insan teması azaldı. Bir tık daha yaşı fazla olan kullanıcı kitleleri markete gitmeyi hala tercih ediyor. Ve bu yüzden alışverişlerini yapabilecekleri, insan etkileşimini arttıracak kasalar kullanmış günümüzde. Hızlı kasaların tam tersi olarak sohbet kasaları deniyor. Bu fikir aslında bu yaş grubundaki kişilerin market alışkanlıklarının gözlemlenmesi, onların ihtiyaçlarının tanımlanmasıyla ortaya çıkıyor. Yaşlı kullanıcı kesimi alışveriş yaparken aslında biraz daha etkileşim içinde olmak istiyor. Bu onları iyi hissettiriyor ve alışverişlerini olumlu etkiliyor. Bu fikirlerin hepsi bir ihtiyaçtan ortaya çıkıyor.”

Bu servis tasarımı yolculuğu içerisinde devrim tasarımcıları, pazarlamacılar, satış departmanları olduğunu söyleyen Şengün araştırmacıların ise problemleri, ihtiyaçları belirleyen kişiler olduğuna değindi. Şengün; “Araştırmacıdan kastımız sürecin en başında bu ihtiyaçları, problemleri belirlemek için gerekli araştırmaları yapan kişilere araştırmacılar diyoruz. Bizlere problemleri bulguladıkları tanımlar ile geliyorlar. Araştırmacılar bize bir sorunla geldi, guest tasarımcılar da buna çözüm üretmek için gerekli alt yapıyı oluşturuyorlar. Bir binanın mimari çizimi gibi düşünebiliriz.” şeklinde konuştu.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)