LGS BAŞVURUSU NASIL YAPILACAK?
MEB, 7 Haziran’da yapılacak Liseye Geçiş Sınavı (LGS) için birçok öğrencinin merak ettiği LGS başvurusu nasıl yapılacak? Sorusunu yanıtladı. MEB, başvuruların nasıl yapılacağını açıkladı. Koronavirüs nedeniyle başvurularının bu yıl ilk kez MEB merkezli sistemle yapılacağını duyuran Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin tamamı adına otomatik başvuru yapılacağını belirtti.
“Koronavirüs nedeniyle başvurular MEB tarafından yapılacak”
MEB, “LGS başvurusunda bulunacak resmî, özel ve imam hatip ortaokullarının 8’inci sınıfında öğrenim gören tüm öğrencilerin ve geçici eğitim merkezlerinde örgün ortaöğretim kurumuna kayıt olma şartını taşıyan 8’inci sınıf öğrencilerinin Merkezî Sınav başvurusunun Bakanlık tarafından yapılacak” dedi.
Başvuruları e-Okul üzerinden görülebilecek
Başvurusu merkezî olarak yapılan öğrencilerin sınava katılma zorunluluğu olmadığını belirten MEB, Merkezî Sınav başvurusu Bakanlık tarafından yapılan resmî, özel ve imam hatip ortaokullarının 8’inci sınıfında öğrenim gören tüm öğrencilerin, 6 Nisan tarihinden itibaren Merkezî Sınav başvurularına dair bilgilerini e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden görebileceğini belirtti.
Öğrencilerin bilgilerinin güncel olması gerekiyor
MEB, bilgileri güncel olmayan öğrencilerin başvuru yapabilmeleri için bilgilerinin güncellenmesi gerektiğini belirtti. MEB, “Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu Başvuru işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirileceği için bilgileri güncel olmayan öğrenciler bu durumu, kayıtlı oldukları okul müdürlüklerine bildirecek. Okul müdürlükleri ise öğrencilerin bilgilerini 22 Nisan tarihine kadar kontrol ederek gerekli güncelleme işlemlerini tamamlaması gerekiyor” şeklinde ifade etti.
Açık Öğretim Ortaokulu öğrencileri LGS’ye nasıl başvuracak?
Açık Öğretim Ortaokulu öğrencilerinin Merkezî Sınav başvurusu, örgün ortaöğretim kurumuna kayıt olma şartını taşımak ve öğrenim gördüğü okulun 8’inci sınıfında devam ediyor olmak şartıyla, Bakanlık tarafından yapılacak. Öğrencilerin, sınava katılma zorunluluğu bulunmuyor. Başvuru işlemleri ve özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerle ilgili işlemler Açık Öğretim Ortaokulu Müdürlüğü tarafından takip edilecek.
Yurt dışında öğrenim gören öğrenciler nasıl başvuruda bulunacak?
MEB, Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı olmayan okullarda öğrenim gören öğrencilerin başvuruları ile ilgili paylaşımlarda bulundu. Buna göre; Millî Eğitim Bakanlığı Denklik Yönetmeliği esas alınarak öğrenim belgesi kontrol edilenler Türkiye’deki 8’inci sınıf seviyesine denk sınıfta öğrenim görüyor olmak şartıyla;
1- Başvurularını, 03-14 Nisan tarihleri arasında Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik, Başkonsolosluk veya Konsoloslukları üzerinden yapacak,
2- Yurt Dışında e-Okul Sistemine Kayıtlı Olmayan Öğrenciler İçin Merkezî Sınav Başvuru Formunu eksiksiz ve doğru bilgilerle dolduracak ve yurt dışında bulunan Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilik, Başkonsolosluk veya Konsolosluk yetkililerine onaylatacak,
3 - Yurt dışında öğrenim görüp e-Okul sistemine kayıtlı olmayan öğrencilere ait başvuru belgeleri Büyükelçilik, Başkonsolosluk veya Konsolosluklarca odsgm_odydb@meb.gov.tr e-posta adresine 22 Nisan tarihine kadar gönderilmesi gerekiyor.
Ayrıca e-posta yolu ile gönderilen başvuru belgelerinin asılları öğrenci velisi tarafından Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak No:8 Teknikokullar/Yenimahalle/ANKARA adresine en geç 22 Nisan 2020 tarihine kadar ulaşacak şekilde gönderilecek.
Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin başvuru belgeleri neler?
Başvuru Belgeleri;
- Bir adet vesikalık fotoğraf
- Geçerli kimlik belgesi fotokopisi
- Onaylı denklik belgesi
- Yurt Dışında e-Okul Sistemine Kayıtlı Olmayan Öğrenciler İçin Merkezî Sınav Başvuru Formu”nun eksiksiz ve doğru bilgilerle doldurulmuş bir nüshası
MEB, “Yurt dışından başvuru yapan öğrencilerin belgelerinde eksiklik olması durumunda bu öğrenciler sınavlara giremeyecek, faks yoluyla gelen başvurular kabul edilmeyecek” dedi.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)