Marka Konuşuyoruz etkinliğinin konuğu Savaş Ceneviz oldu



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü’nün düzenlediği “Marka Konuşuyoruz” etkinliğinin bu haftaki konuğu, Mitsubishi Electric Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı Savaş Ceneviz oldu.

Mitsubishi Electric olarak mottomuz “Daha İyisi İçin Değişim”

Japonca’da Mitsu’nun “üç”, Bishi’nin ise “elmas” anlamına geldiğini ifade eden Savaş Ceneviz, Mitsubishi Electric markası hakkında bilgiler verdi. Dünya üzerinde Mitsubishi ismini kullanan 250’den fazla şirket olduğunu belirten Ceneviz, marka iletişimindeki en büyük problemlerden birinin markanın zaman zaman Mitsubishi olarak anılması olduğunu söyledi ve sözlerine şöyle devam etti;

‘’Bizim şirketimiz Mitsubishi Electric. Mottomuz ise “Changes for the Better” yani “Daha İyisi İçin Değişim”. Mitsubishi Electric bilgi işlem ve iletişim sistemleri, uzay geliştirme ve uydu iletişimleri, tüketici elektroniği cihazları, sanayi teknolojileri, enerji, nakliye ve inşaat makinelerinde kullanılan elektrikli ve elektronik donanımların üretimi, pazarlaması ve satışında dünyadaki ileri gelen markalardan biri olarak kabul ediliyor’’ dedi.



Yaz ayları öğrenciler için büyük bir fırsat

Yaz aylarının öğrenciler için büyük bir fırsat olduğunu söyleyen Ceneviz, ‘’Staj yerlerinizi belirlerken kurumsal yapı ve disipline sahip kurumlarda başlamaya özen gösterin ve işini sevdiğiniz kurumlarda çalışın. Çünkü bu bir örgü gibi ve nereden başlarsanız hayat sizi o tarafa doğru götürüyor. Bu nedenle yaz aylarınızı iyi değerlendirmenizi ve çalışmanızı tavsiye ederim.  Yarı zamanlı ya da tam zamanlı olarak çalışabilirsiniz, yeter ki iş hayatının içerisine girin. Çünkü Türkiye çok ciddi bir genç nüfusa sahip. Dolayısıyla mezun olduktan sonra çalışacağınız alanda önde yer almak için erken yol almak çok önemli’’ dedi.

Küresel düşün, yerel hareket et

Global markaların iletişimde yerelleşme stratejileri üzerine bilgiler veren Ceneviz, markaların toplumların kültürü ile entegrasyonunun kritik öneme sahip olduğunun altını çizdi. Bir iletişimcinin hangi hedef kitleye hitap edilecekse o kitleyi çok yakından tanıması gerektiğini söyleyen Ceneviz, ‘’Eğer global bir markaysanız, bulunduğunuz toplumun dinamiklerine uyum sağlamanız oldukça önemli. Aksi taktirde ciddi marka krizlerini yönetmek durumunda kalabilirsiniz. Biz de Mitsubishi Electric olarak markamızın global stratejilerinin ışığında yerelleştirme çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Gerek ürün odaklı iletişim çalışmalarımızda gerek kurumsal iletişimde global bakış açımız ile yerel zenginliklerimizin senkronizasyonu konusunda hassasiyet gösteriyoruz’’ diye konuştu.



“Yenilikleri yakından takip edin’’

Genç iletişimcilere tavsiyelerde bulunan Ceneviz, iletişimcilerin yenilikleri yakından takip etmesinin büyük önem taşıdığını vurguladı.

Etkinlik bitiminde öğrencilerin sorularını yanıtlayan Savaş Ceneviz’e, konuşmasından dolayı Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cihan Becan plaket takdim etti.

Toplu fotoğraf çekiminin ardından etkinlik sona erdi.
 
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)