Reklamcılıkta sahanın önemli isimleri Üsküdar İletişim’de buluştu
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümü tarafından ‘Ad Talks’ etkinliği düzenlendi. Alanında uzman isimlerin katıldığı etkinlikte nöropazarlamanın reklamcılık üzerindeki etkisi ele alındı. Yoğun ilgi gören etkinlikte reklamcılık sektörünün üzerinde duruldu.
Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşke Fuat Sezgin Konferans Salonunda gerçekleştirilen etkinliğe konuk olarak Marka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi ve Marka Köklendirme Danışmanı Esra Baykal, Neuro-mar Danışmanlık Kurucusu Seda Genç, PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü İstanbul Nişantaşı Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Gresi Sanje, WPP Turkey Chief Entertainment Officer’ı Sami Basut ve Nöropazarlama Uzmanı ve Neuro Reflect Kurucusu Mehmet Kaya katıldı.
Katılımın yoğun olduğu etkinliğe Üsküdar Üniversitesi Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan, İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Özgül Dağlı ile Reklamcılık Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Cihan Becan da katılım sağladı.
Esra Baykal: “Ürettiğiniz markaya değil yaptığınız işe âşık olun”
Marka Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi ve Marka Köklendirme Danışmanı Esra Baykal, reklamcılığın kapitalist sistemin dönmesini sağlayan bir çark olduğuna dikkat çekti. Baykal; “Reklamcılık yapacak kişilerin ürettiği markaya değil, işine âşık olması gerekiyor. Reklamcılık her geçen gün daha da zorlaşıyor. Reklamcılık kapitalist sistemin dönmesini sağlayan bir çarktır. Maksimum dokuz saniyede tüketilen bir iş yapıyorsunuz. O yüzden işe âşık olun ama ürettiğiniz markalara âşık olmayın. Diğer insanların yaptıklarına değil yapmadıklarına bakın, rakip ne yapıyor değil ne yapmıyor diye baktığınız zaman reklamcılık sektöründe hayatta kalabilirsiniz.” şeklinde konuştu.
Seda Genç: “Uzun vadeli bir marka olmak istiyorsanız çocuklara yatırım yapmalısınız”
Çocukların markalardan beklentilerinin ve konuya bakış açılarının farklı olabildiğinden bahseden Neuro-mar Danışmanlık Kurucusu Seda Genç; “İleride uzun vadeli bir marka olmak istiyorsanız çocuklara yatırım yapmak durumundasınız. Çocukları anlamak durumundasınız çünkü onların markalardan beklentileri, konuya bakış açıları farklı olabiliyor. Biz de markamız olarak bunların araştırması noktasında Nöropazarlama çalışmaları yürütüyoruz. Tüketicinin nasıl düşündüğü ve nasıl karar aldığını anlamaya çalışmalısınız, nöropazarlamanın teknikleri bu noktada devreye giriyor.” dedi.
Sami Basut: “İyi fikir yoktur, iyi uygulanmış fikir vardır”
Kişinin çevresinde onu büyütecek ve fikirlerini kaliteli hale getirecek insanlarını bulması gerektiğini söyleyen WPP Turkey Chief Entertainment Officer’ı Sami Basut; “İyi fikir yoktur, iyi uygulanmış fikir vardır. Ben şuna inanıyorum, elimden gelen her şeyi yapmışsam buna rağmen bu yaptıklarım yanlış anlaşılıyorsa artık daha fazla üzülmenin ve kaygılanmanın bir anlamı yok.” ifadelerini kullandı.
Prof. Dr. Gresi Sanje: “Sürdürülebilirliği bulup onu sonra iletişime taşımak önemli”
Sürdürülebilir kurumda daha fazla para kazanmak için kişinin her zaman yapabileceği alanlara gitmesinin önemli olduğuna değinen PİO Pazarlama İletişimi Okulu Direktörü İstanbul Nişantaşı Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Gresi Sanje; “Sürdürülebilir kurumda para kazanmak için her zaman kişinin yapabileceği alanlara gitmesi lazım. Pazarlama sistemi içindeki sürdürülebilirliği bulup onu sonra iletişime taşımak önemlidir. İnsanı iyi-kötü, mutlu, vicdanlı-vicdansız diye tanımlayabilirsiniz ama kurumda öyle bir vicdan meselesi bir duygu boyutu yok. Kurum var olmak sebebi kar etmek ve eğer cebinden ona fayda getiremeyecek bir yatırım yapıyorsa bu aslında bir yere varmıyor.” dedi.
Mehmet Kaya: “Kötü reklam var ve kötü reklam bir işe yaramaz”
Nöropazarlama Uzmanı ve Neuro Reflect Kurucusu Mehmet Kaya; “Nöropazarlama duyguların önemini anlatmaya çalışır ve duyguları ölçebilen şu an elimizdeki tek sitemdir. İkinci temel farkı budur. Reklamın kötüsü olmaz. Reklam var ve kötü reklam bir işe yaramaz.” şeklinde konuştu.
Etkinlik soruların cevaplanmasının ardından sona erdi.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)