İletişim seminerlerinde bu hafta kamusal alan ve itibar yönetimi konuşuldu


İletişim seminerlerinde bu hafta kamusal alan ve itibar yönetimi konuşulduÜsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerinin araştırma alanlarında yaptıkları çalışmalarını paylaştıkları fakülte seminerlerinin dördüncüsü gerçekleştirildi. İletişim Fakültesi Fuat Sezgin Konferans Salonunda düzenlenen seminerde Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cem Tutar, “Tarih Boyunca Kent ve Kamusal Alan” konulu akademik çalışmasını paylaştı. Ardından Halkla İlişkiler Bölümü Arş. Gör. Şükrü Güler, “Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi” konulu akademik çalışmasını sundu. 
 
Her hafta Çarşamba günü düzenlenen ve İletişim Fakültesi akademisyenlerinin çalışma alanlarının incelendiği fakülte seminerlerinin dördüncüsü gerçekleştirildi. Seminerin ilk oturumunda “Tarih Boyunca Kent ve Kamusal Alan” konusu Dr. Öğr. Üyesi Cem Tutar tarafından aktarıldı.


Antik Yunan’dan postmodern kente kamusal alan
 
Ekonomik ve siyasal anlamda düzenli bir kent anlayışının ilk kez Antik Yunan’da başladığını ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Cem Tutar, araştırmasında kaynak olarak kullandığı Richard Sennett ve Hannah Arendt’in bakış açılarıyla Antik Yunan ve Roma İmparatorluğu’ndaki kamusal alan kavramına dikkat çekti. Tutar, bazilika ve peristil yapılar hakkında bilgi verdikten sonra Kale Kent olarak nitelendirilen Orta Çağ Dönemi’ndeki “burjuvazinin doğuşu”na kadar geçen süreyi ve yapı bilgilerini anlattı. Tutar, Jurgen Habermas’tan hareketle 19. yüzyılda ortaya çıkan kamusal alan ve kentler hakkında bilgi verdikten sonra postmodern kent kavramını açıklayarak sunumunu sonlandırdı.

İletişim seminerlerinde bu hafta kamusal alan ve itibar yönetimi konuşuldu 2“İtibar oluşturmada viral reklamlar daha etkili”
 
Seminerin ikinci oturumunda Halkla İlişkiler Bölümü Arş. Gör. Şükrü Güler, “Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi” konulu sunumunu katılımcılarla paylaştı. İlk olarak itibar kavramını ve kurumlar için itibar kavramının önemini aktaran Güler, ölçme kriterleri hakkında bilgiler verdi. Yüksek lisans tez çalışması olarak belirlediği bu konunun çıkış noktasını da aktaran Güler, araştırma yöntemi hakkında şu ifadeleri kullandı: “Araştırma aşamasında lisans ve yüksek lisans öğrencileri içerisinden seçilen kişilere, belirlediğim üç reklamı izleyip izlemediklerini sordum. İzlemeyen bireyler araştırmaya dahil edilmedi. İzleyen 220 kişilik kesime de anket yaptım.” Anket sonuçlarını değerlendiren Güler, viral reklamların hedef kitle tarafından daha etkileyici ve eğlenceli bulunduğunu, etki düzeyinin de bu nedenle daha yüksek olduğunu belirtti.

Haber: Nilay Tuğçe Bostancı
Fotoğraf: Burak Demirbaş
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)