Prof. Dr. Oğuz Tanrıdağ’dan Dil Konuşma Öğrencilerine Kaynak Kitap…

Üsküdar Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Başkanı ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dil ve Konuşma Terapisi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Oğuz Tanrıdağ’ın Üsküdar Üniversitesi Yayınlarından çıkan “” adlı kitabı Dil Konuşma öğrencilerine kaynak teşkil ediyor.

Ders kitabı niteliği taşıyan çalışma, tıptaki uzmanlaşmaya paralel biçimde insan hayatının evrelerine birbirleriyle ilişkisiz bakıyor ve hastalıkları konusunda da bu tutumu sürdürüyor.

Mesleki olarak ne kadar haklı gerekçeleri olsa da çocuk beyniyle ilgili gerçeklerin ve hastalıkların 10-11 yaşlarına kadar çocuk nörolojisinin, bu yaşlardan sonra da erişkin nörolojisinin konuları olarak ele alınması biyolojideki gelişme kuramına mantıken uyan bir konu değil. Çünkü insan beyninin gelişimi ve hastalıklarının ortaya çıkışı genel anlamda bir yaştan diğerine birbiriyle bağlı kesiksiz bir süreç. Bu kopukluk nedeniyle, hem tıbbi hem de konuşma-dil terapisi gibi alanların eğitiminde sıkıntı çekiliyor.

Bu kitapta erişkin nöroloji eğitimi almış olsa da beynin ana karnından itibaren başlayan gelişiminin birçok konuda ergenlik ve erişkinlik dönemine bağlanmış olduğunun bilincinde olarak bu tür bir kitabı kaleme alarak beyin biyolojisinin ve hastalıklarının süreğen ve kesiksiz yapısını gündeme getirmeye kendini mecbur hissetmiştir.

“Çocuk beyninin gelişimini özetledim”

Üniversitede bu tür kaynağın olmadığını ifade eden Tanrıdağ, Dil Konuşma Terapisi bölümü öğrencilerine bir kaynak oluşturmak istedim. Kendim erişkin nöroloğu olduğum halde yaptığım araştırmalar ve çalışmalarla birlikte zaten erişkin beyninin doğuştan itibaren çocuktaki beyin ve zihin gelişimini yakından ilgili olduğunu görerek anne karnından başlamak üzere çocuk beyninin gelişimini özetledim” şeklinde konuştu.

VİDEO LİNK:    



 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)