Yönlendirme tasarımının önemi vurgulandı

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.44893

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü tarafından “Yönlendirme Tasarımında Tarih, Kent ve Deneyim” konulu etkinlik gerçekleştirildi. Etkinliğe konuk olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Tuğcan Güler katılım sağladı. Etkinlik kapsamında gerçekleştirilen atölye çalışmasında mevcut ve kullanılan bir mekâna yeni yönlendirme sistemlerinin tasarlanması ve otoyollardaki yönlendirme sisteminin önemi üzerinde durularak öğrencilere tasarım alanına yeni bir bakış açısı kazandırılmaya çalışıldı.

Moderatörlüğünü Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dicle Yıldırım’ın yaptığı etkinlik, Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşke Duha Beker konferans salonunda gerçekleştirildi. 

Etkinliğe Rektör Danışmanı Prof. Dr. Süleyman İrvan, Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. And Algül, Doç. Dr. Cem Tutar, Öğr. Gör. Şerife Seda Bozpolat, Öğr. Gör. Özge Kaya ve Arş. Gör. Baran Kahraman katılım sağladı. 

Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Prof. Dr. And Algül, konuk olarak katılım sağlayan Doç. Dr. Tuğcan Güler’in öğrenim hayatından, projelerinden bahsetti.

Doç. Dr. Güler: “Yönlendirme tasarımı bulunduğu yere göre değişiklik gösterir”

Çevresel grafik tasarımı ve grafik tasarımını karşılaştıran Güler; “Grafik tasarımcı dediğimiz şey aslında büyük ölçüde deşifre olmuş bir alandır. Örneğin bir dergi tasarlayacak olursanız o dergi tasarımın ölçüsü aşağı yukarı bellidir, kullanacağınız yazı tipi bellidir, başlıkların büyüklüğü bellidir. Yani dergi tasarımına başlayan bir insan kendisini yeniden başlıyormuş gibi hissetmez fakat yönlendirme tasarımında bu böyle değil. Çünkü yönlendirme tasarımı bulunduğu yere göre değişiklik gösterir. Her proje kendi özelliklerine sahiptir. Daha uzun solukludur. Her ürün biriciktir, uzun yıllar kalır. İmalatla ilgili ön hazırlık yapılması gerekir. Yüksek maliyetlere çıkabilir ve kalite kontrol ister.” dedi.

“Pek çok insanın burun kıvırdığı selfie günümüzde iletişim aracı haline geldi”

Güler, yönlendirme tasarımı ve çevresel grafiğin bir tür aidiyeti yaratma için de kullanıldığından bahsetti. Güler; “Bir mekânda yaptığınız ufak değişiklikler oranın bir an da simgesi oluyor ve selfie mekânı haline dönüşüyor. Günümüzde selfie birçok firma tarafından ciddi bir reklam aracı olarak kullanılıyor. Pek çok insanın burun kıvırdığı selfie aslında günümüzde iletişim aracı haline gelmiştir. Bu tür ufak tefek, maliyeti çok düşük, yapılması kolay tasarımlarla bir kamusal mekân çok rahat bir şekilde kendi reklamını kendisi yapar hale gelecektir.” ifadelerini kullandı.

Yaşam alanlarına aidiyeti tasarımla katmak…

Etkinliğin ardından gerçekleştirilen atölye çalışmasında görsel iletişim tasarımı öğrencileri üniversitenin içerisinde saha çalışması gerçekleştirerek oturabilme, çalışabilme, zaman geçirilen yaşam alanları için aidiyet duygusu katma adına tasarlanacak yerleri seçip fotoğraflar çekti. Bu seçimler doğrultusunda öğrenciler tasarımlar yaptı.

Etkinlik belge takdimi ve toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)