Kariyer sohbetleri kapsamında ‘Dijital Pazarlama’ her yönüyle ele alındı

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.43547

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından ‘Dijital Pazarlama ve Kariyer Sohbetleri’ konulu etkinlik gerçekleştirildi. Etkinliğe LEVELUP CEO'su Onur Yılmaz ve LEVELUP General Manager'ı Mehmet Safa Yalçıntaş konuk oldu. Dijital pazarlama ve dijitalde pazarlamaya dair birçok konu ele alındı. 

Güney Yerleşke Fuat Sezgin Konferans Salonunda gerçekleştirilen etkinliğe yoğun katılım oldu.

Onur Yılmaz: “Pazarlama konusunda genelde yanlış bir algı var”

Dijital pazarlamayı anlamak için önce pazarlamanın bilinmesi gerektiğini vurgulayan LEVELUP CEO'su Onur Yılmaz; “Genelde yanlış bir algı var. Pazarlama sanki bir ürün veya hizmet üretiliyor, belli bir noktaya satış aşamasına geliyor ve nasıl satarız bunun için strateji çizelim gibi zannediliyor. Pazarlama böyle bir şey değil. Pazarlama, ürün veya hizmetin üretim, planlama, iletişim, bütçe ve stratejisini kapsayan en sonunda da satışa hizmet eden ürün veya hizmetin potansiyel müşterilerle buluşturulup satılmasını sağlayan çalışmaların bütünüdür. Dijital pazarlama ise modern teknolojinin sunduğu olanakları kullanarak hedef kitleye ulaşma ve onlarla etkileşim kurma sürecidir.” şeklinde konuştu.

“Dijital sayesinde ciddi bir etkileşim oranına sahibiz”

Dijital pazarlamanın temel beş avantajına dikkat çeken Onur Yılmaz; “Yüksek erişim oranı ile gerek ülkemizde gerek dünyada dijital sayesinde ciddi bir etkileşim oranına sahibiz. Online araştırma ve satın alma alışkanlıkları ile en çok internet üzerinden alışveriş yapan üçüncü ülkeyiz. Nokta atışı hedefleme ile yaş, cinsiyet, konum, eğitim, aile durumu, sektör, ilgi alanı, gelir durumu ve davranış özellikleri gibi hedeflemeler yapabiliyoruz. Global hedefleme, sekiz milyar dünya nüfusunun yüzde altmış sekizi mobil kullanıcı ve yüzde altmış dört nokta dördü de internet kullanıcısı dolayısıyla burada da ciddi bir etkileşimimiz var. Düşük maliyet ve ölçümleme imkânı ile televizyona verince herkes görüyor ama online verince ilgili kişiler görüyor. Dolayısıyla maliyeti düşük oldu. Ölçümlemede ise bu kullanıcı davranışlarını görebiliyoruz.” dedi.

Mehmet Safa Yalçıntaş: “İşe başlayıp sonuna kadar getirebilmek için çalışmalısınız.”

Özgeçmişte nelerin yazılması gerektiğine ilişkin konuşan LEVELUP General Manager'ı Mehmet Safa Yalçıntaş; “Özgeçmişinizde kişisel özellikleriniz olsun. Bir yerlerde çalışmanız lazım, nerede çalıştığının bir önemi yok. Bunu neden yapmalısınız? Bir işe başlayıp sonuna kadar getirebilmek için çalışmalısınız. Birinden yönerge alabilmek ve bunu özümseyebilmek için çalışmalısınız. Hiç tanışmadığınız insanlarla iletişim kurup birlikte bir şeyi başarabilmek için çalışmalısınız. Bir kriz anında insanların ne yaptığını gözlemlemek için çalışmalısınız. Sen öğrenmeyi iste kafaya tak, bir kuşun uçuşundan bile bir sürü şey öğrenebilirsin. Sen yeter ki anlamaya çalış. Sertifikanız yoksa hobilerinizi yazmamalısınız.” şeklinde konuştu.

Öğrencilerin sorularının yanıtlanmasının ardından etkinlik sonra erdi. 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)