Reklamcılıkta Stratejik Planlama Konuşuldu

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından “Reklamcılıkta Stratejik Planlama” semineri gerçekleştirildi. Zoom üzerinden gerçekleştirilen seminerin moderatörlüğünü Pazarlamasyon.com şirketi Business Development Manager Hande Vatansever üstlenirken, seminere konuşmacı olarak Newton.ddc Kurucu Ortağı İsmail Seval katıldı.


“Yeni nesil projeler üzerinde çalışıyorum”  

1998 yılından beri iletişim alanında çalıştığını ifade eden İsmail Seval; “Bu alanda çalışmaya çeşitli reklamlarda çalışarak başladım. Önce kurumsal iletişimle başladım aslında. Kurumsal iletişim, itibar bu gibi alanlarda çalıştıktan sonra reklam iletişimi ve stratejik reklam içinde stratejik planlama fonksiyonuna geçtim. Medya planlamadan, dijital pazarlamaya kadar bütün ajanslarda stratejik planlama ve veri odaklı stratejik bakış çerçevesinde bir takım entegre projeler gerçekleştirdim. Sonra kendi şirketimi kurdum ve reklam teknolojileri üzerinde bir takım yeni nesil projeler hayata geçirmeye çalışıyorum.” Dedi.

“Reklamcılıkta üç temel fonksiyon var”

Reklamcılıkta Stratejik Planlama hakkında bilgi veren İsmail Seval; “Bildiğiniz gibi reklam ajanslarında bir takım departman ve birtakım fonksiyonlar var. En temel olarak aslında birileri düşünüyor, organize ediyor, yaratıyor. Bu anlamda üç temel fonksiyon var. Düşünen kısım stratejik planlama. Organize eden kısım, müşteri temsilciliği. Üreten, yaratan ve hayata geçiren kısım ise yaratıcı departman. Bu şekilde çok net olarak özetleyebiliriz.” İfadelerini kullandı.

“Bizim yaptığımız iş bir sanat değil, biz bir ticaret fonksiyonuyuz”

Stratejik planlamanın öneminden bahseden Seval; “Stratejik planlama temel olarak bir reklamın, bir marka oluşturmanın yanı sıra aslında iletişimin kime hitap etmesi gerektiğidir. Çünkü bizim yaptığımız iş bir sanat değil. Biz bir ticaret fonksiyonuyuz. Ticari çarkları döndüren pazarlama fonksiyonunun bir uzantısıyız.” İfadelerini kullandı.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)