‘Yükseköğretim Kalite Güvencesinde Öğrenci Katılımı’ semineri düzenlendi

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.45028

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü tarafından Kalite Kulübü Başkanı ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Öğrenci Komisyonu Üyesi Gizem Şahin’in katılımıyla lisansüstü öğrencilerine yönelik “Yükseköğretim Kalite Güvencesinde Öğrenci Katılımı” konulu seminer gerçekleşti. Seminer ile lisansüstü öğrencilerinin kalite çalışmalarına katılımını teşvik ve kalite süreçleriyle ilgili bilgi verilmesi amaçlandı.

Yükseköğretim kurumlarında yapılması gerekenler anlatıldı

Çevrimiçi düzenlenen seminerde, kalite güvencesi çalışmaları kapsamında yükseköğretim kurumlarında yapılması gerekenler anlatıldı. Yükseköğretim kurumları tarafından iç kalite güvencesi sisteminin kurulması için hedeflerin belirlenmesi, belirlenen hedeflere yönelik uygulamaların yapılması ve bu uygulamalar doğrultusunda izleme ve takip çalışmalarının gerçekleştirilmesi üzerinde duruldu. Yükseköğretim kalite güvencesi alanındaki ilk sistemli çalışmaya, ülkemizin 2001 yılında dahil olduğu Bologna süreciyle birlikte başladığı belirtildi. 

Bologna süreci ele alındı

Düzenlenen seminerde, Bologna sürecinin yükseköğretim diploması ve derecelerinin oluşturulmasında kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir bir sistem sunan diploma eki uygulaması ve yurt dışında kazanılan yeterlilik ve öğrenme sürelerinin karşılıklı olarak tanınması gibi hedefleri hakkında lisansüstü öğrencilere bilgiler verildi. 

Kalite süreçlerine dahil olmak iletişim becerilerini artırır…

Seminerde üniversitelerin eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ve idari hizmetlerini ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun şekilde izleyen Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından yürütülen değerlendirme programları üzerinde de duruldu. Akredite olan programlarda öğrencilerin mezuniyet sonrasında istihdam olanaklarının arttığı, burs ve finansal destek imkanının yükseldiği vurgulandı. 

Öğrencilerin kalite süreçlerinde kalite kültürünü yaygınlaştırabilmek amacıyla lisansüstü programların tasarım ve güncellenmesi gibi konularda dahil olabileceği belirtilmiş ve öğrencilerin kalite süreçlerine dahil olmasıyla sosyal ve kültürel farkındalığının gelişebileceği, iletişim becerilerinin ve eğitim kalitesinin artırılabileceği de ifade edildi. 
 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)