TÜBİTAK bilim söyleşileri kapsamında bilim atölyesi etkinlikleri düzenlendi

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.42689

Üsküdar Üniversitesi Genç Beyinler Akademisi Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar tarafından TÜBİTAK bilim söyleşileri kapsamında “Benim de bir fikrim var” uygulamalı bilim atölyesi etkinlikleri düzenlendi.  Ana teması oyun ve oyunlaştırma olan bilim atölyesi Adalar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Büyükada Şehit Murat Yüksel İlkokulu ve Heybeliada İlkokulunda gerçekleştirildi.

İlk olarak Büyükada Şehit Murat Yüksel İlkokulunda düzenlenen etkinlikte 4. sınıfa giden 9-10 yaşlarında 60 öğrenci söyleşi etkinliğine katılım sağladı.

Bilim söyleşilerine ev sahipliği yapan Büyükada Şehit Murat Yüksel İlkokulu Müdürü Recep Kızılırmak, okul öğretmenleri Ercan Yalçın ve Ebru Çiftçi eşliğinde uygulama atölyesinde öğrenciler daha önceden belirlenen toplumsal sorunlara çözüm önerileri getirdi.

Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar tarafından mindfulness teknikleri uygulandı

Etkinlik kapsamında sorunlar belirlendi ve tasarımını kendilerinin yaptığı zarflar içindeki sorunlar öğrencilere sunuldu. Daha sonra Adalar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü TÜBİTAK Koordinatörü Canan Pehlivan’ın koordinasyonunda belirlenen komisyonun seçtiği öğrenciler çözüm önerilerini arkadaşları ve öğretmenleri önünde paylaştı. Etkinliğin devamında ise Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar tarafından mindfulness teknikleri uygulandı.

Öğrenciler toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirdi

Öğrencilerin etkinlik sonrası önerilerinde; mutlu trafik, obezite saati, engelli bireyler için istedikleri kadar yükselebilen sandalye, iklim krizi ile ilgili herkes için elektrikli araç kullanımının yaygınlaştırılması, trafik sorunlarına çözüm bulmak için trafik kurallarının çocuk oyunlarına dönüştürülmesi, görme engelli çocuklar için hareket sensörlü kıyafet, felçli bireyler için kasların güçlenmesi için egzersiz hareketleri sağlayan sandalye, öğrencinin kendi icadı olan ve  iletişimi  güçlendiren gökkuşağı çocuk oyunu, su tasarrufu için suyun olduğu her yere levha tasarımları, eğitici dijital oyun fikri (öğrenci dikdörtgen şeklinde tasarlanmış düğmeli bastı mı değişen okumadığın kelime veya cümlelerin üstüne dokunduğunda oyunun kendisi o cümleyi söylediği bir oyun tasarımı), afet yönetimi ile ilgili her eve güvenli alan fikri, deprem çantası temin edemeyen kişiler için deprem robotu (antenleri sayesinde deprem çantası olmayanlara arkasındaki hazneden deprem çantası verecek), yürüyemeyen kolları veya bacakları felç olan çocuklar için onları hareket ettirebilecek robot kollar yer aldı.

‘2033 yılında senin yaşındaki çocuklara neler söylemek istersin?’ sorusuna yanıt olarak bir öğrenci; “Her şeye zaman ayırsınlar, araştırsınlar. 9 yaşında oldukları için 12 yaşına gelmeden İngilizce öğrensinler. Günlerini iki saat dinlenmeye, iki saat çalışmaya, on saat uyumaya, otuz dakika sabah kahvaltısı yapmaya, otuz dakika öyle yemeği yemeye, otuz dakika akşam dinlenmesine ve akşamları iki saat arkadaşlarına zaman ayırsınlar.’’ şeklinde cevap verdi.

Etkinliğin ikincisi Heybeliada İlkokulunda gerçekleştirildi

Ana teması oyun ve oyunlaştırma olan “Benim de bir fikrim var” uygulamalı bilim atölyesinin ikincisi ise Heybeliada İlkokulunda gerçekleştirildi. 4. sınıfa giden 9-10 yaşlarında 33 öğrenci söyleşi etkinliğine katılım sağladı. 

Bilim söyleşilerine ev sahipliği yapan Heybeliada İlkokulu Müdürü İsmail Yurtsever, okul öğretmenleri Derya Doğan ve Nursevin Anatuna eşliğinde uygulama atölyesinde öğrenciler daha önceden belirlenen toplumsal sorunlara çözüm önerileri getirdi.

Öğrencilerin etkinlik sonrası önerilerinde; gereksizse söndür yazarak elektrik tasarrufuna dikkat çekme, 2033’ te çocuklar beni duyuyorsa hayvanat  bahçelerini kapatın, hayvanları serbest bırakın, sigara kola bira satışını durdurun, annelerinize nezaketli davranın, ben de Atatürk kadar yenilik yapmak isterdim, atıkları komposta dönüştürme, barışı sağlamak için arabuluculuk, iklim krizi için bilim adamlarının söylediklerini yapma, çarpma bölme eşittir yuvarlama yaparak matematik oyunu tasarlama, afette mağdur olanlara yorgan yastık su yemek oyun çantası gönderme, okul kurallarını zorlaştırmayın herkes uyabilsin, barış dolu bir dünya için ülke başkanlarına mektup yazma, su tasarrufu için ihtiyacım kadar su kullanma, yeşil bir dünya için herkes fidan dikmeli, yapay zeka ile oynarsak sosyalleşemeyiz, depremi önlemek için daha iyi mimarlar yetiştirme, görme engelliler kulübü açar orada çocuklara eğitimler verme, trafik robotu yapma, trafikte hayvanlara yol verme, Cumhuriyetin 100. yılında tüm Türkiye’nin Anıtkabir’e gidip İstiklal Marşı okumasını isteme şeklinde öneriler yer aldı.

TÜBİTAK Bilim Söyleşileri katılım belgesi ve anı plaketi takdim edildi

Her iki programında sonunda Adalar İlçe Milli Eğitim Müdürü Neşe Vural Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar’ a bilgi ve katkılarından dolayı TÜBİTAK Bilim Söyleşileri katılım belgesi ve anı plaketi takdim etti.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)