Facebook Pixel Code
T.C. Üsküdar Üniversitesi Logo

Üsküdar Üniversitesi

Kapat

Üsküdar’da “Pazarlama ve Marka Sohbetleri-2” etkinliği düzenlendi



Üsküdar Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Direktörlüğü ile Endüstri ve Liderlik Kulübü tarafından düzenlenen “Pazarlama ve Marka Sohbetleri-2” etkinliğinin konuğu Global Magic Brands Kurucusu Ömer Şengüler ve Marka Strateji Danışmanı Didem Moralıoğlu oldu.



Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşkede gerçekleşen etkinlik 2 oturum olarak düzenlendi. 1’inci Oturumda Global Magic Brands Kurucusu Ömer Şengüler, 2 ’inci oturumda ise Marka Strateji Danışmanı Didem Moralıoğlu öğrencilerle önemli bilgiler paylaştı.

“Yeteneği işe, işi markaya dönüştürmek”

Global Magic Brands Kurucusu Ömer Şengüler konuşmasının başlangıcında çalışma mottosunun “yeteneği işe, işi markaya dönüştürmek” olduğunu, önemli olanın markalaşmak olduğunu dile getirdi.

Marka ve pazarlama arasındaki ilişkiden bahseden Şengüler, Pazarlamanın başlangıç ve bitiş noktası olmadığını söyleyen Şengüler, “iyi bir pazarlama için ürüne doğru marka adını koymak gerekir. Markayı logo temsil eder ama marka pahalı olan şeyler değildir, marka olmak için zengin olmak gerekmiyor. Marka aslında bizim kafamızda oluşturduğumuz profildir, soyuttur. Logo hikâye anlatmamalıdır.” şeklinde konuştu.

Marka, logo ve motto ile anlatılmak istenen anlaşılmıyorsa, suç sahibinin kişinin kendisi olduğunu ifade eden Şengüler, “mutlaka sizi anlatan 2 cümleniz olsun” diyerek öğrencilere tavsiyelerde bulundu.



“Hedef kitlenin ne sevdiği önemli” 

Şengüler, konuşmasının devamında  “Değişmeyen marka olamaz, değişmeye ne kadar hazırız? Marka olman için illa para almaya gerek yok. Doktor da marka olur avukat da, bir kent de marka olabilir. Ben kimim? Her şey bu soru ile başlıyor. Kendimizi tanımak ve anlaşılabilir olmak zorundayız. Marka olmak için önce ‘ben bir markayım’ a inanmamız lazım. Kendimizi tanıyıp hikâyemize sahip çıkmamız, kibar, cesur, prensipli, dakik, anlaşılır, azimli olmalıyız.  Hedef kitleyi çok iyi tanımamız lazım çünkü bizim sevdiğimiz değil hedef kitlenin ne sevdiği önemli.” dedi.

Başarının %80’inin yüz göstermek olduğunu belirten Şengüler “Yüzünüzü gösterin, ben buradayım deyin. Çocuklarınıza fabrika bırakmayın, marka bırakın.” Şeklinde ifadeler kullandı.



“Tecrübe bizi başarıya ulaştırır” 

Marka Strateji Danışmanı ve Yazar Didem Moralıoğlu ise kişisel marka olmayı “Bugüne kadar kaç kişi ben kimim diye sordu? Karşı tarafa 2 cümleyle kendimizi nasıl anlatacağız? Kendimizden daha çok karşıdakine önem veriyoruz. Kişisel markalaşmak istiyorsak önce kendimizi tanımamız lazım. Başarının anahtarı mutluluktur. Mutluluk da hayal kurmak da markalaşmanın en önemli adımıdır. Hayatta yaptığımız, başardığımız, ürettiğimiz şeyler ile markalaşabiliriz. Donanımımız iyi olduğu sürece tecrübe edeceğimiz her şey bizi başarıya ulaştırır.” sözleri ile anlattı.

“Markalaşmak, algıda yer oluşturmaktır”

Beyinde görülen şeylerin algılandığını, bakılan şeylerin ise algılanmadığı için hafızadan silindiğini belirten Moralıoğlu “markalaşmak bu iki eylemi birleştirip algılarda yer oluşturmaktır. Bunun için önemli olan güçlü tarafların seçilip yanına da zayıf yönleri ekleyerek ilerlemektir” dedi.

Programın sonunda Marka Strateji Danışmanı ve Yazar Didem Moralıoğlu programa katılan öğrencilere çeşitli kişilik testleri uyguladı.




Sonrasında yapılan kitap çekilişinin ardından Moralıoğlu, çekilişte ismi çıkan öğrencilere kitaplarını imzaladı.

Teşekkür belgesi takdimi ardından etkinlik son buldu.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)