Reklam sektörünün yeni hedefi Youtuber çocuklar


Reklam sektörünün yeni hedefi Youtuber çocuklar

Youtube’da ailelerin çocuklarıyla birlikte ürün tanıtımı yaparak çektikleri videolar, yeni bir tartışma başlattı. Milyonlarca tık alan ve özellikle hedef kitlesinde çocukların yer aldığı videolar için uzmanlar uyarıyor: Bu tarz videolarda oynayan çocuklar ileri ki yaşlarda narsist olabilir.
Son dönem reklam sektörünün yeni trendi: Youtuber çocuklar yani sosyal paylaşım sitesi Youtube’da belli bir kitleye hitap eden ve Youtube ile iş ortaklığı yapan çocuklar. İzlenme sayıları 2 ila 4 milyon arasında değişen Oyuncak Abi, FurkanYamanHD, OyuncaxTV gibi Youtube kanalları, sayısız reklam içeriğine sahip. Bu içeriklerde özellikle çocuğuyla birlikte ürün tanıtımı yapan aileler dikkat çekiyor. İçeriğin zararlı olmadığını düşünen aileler çocuklarına belli bir sınır çizmezken, uzmanlar para kazanmak için kullanılan çocukların psikolojisi için uyarıyor.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan, 0-6 yaş grubu çocukların bu videoların oyun olarak algılandığını belirterek şunları kaydetti: “Bir çocuk için oyun, erişkinin çalışma hayatıyla eşdeğerdir.

Erişkinin çalışma hayatı tehlikeli boyuta ulaştığında nasıl ruh sağlığı etkileniyorsa çocukların oyundaki hayal dünyası da benzer riskler taşır. Çocukların bu tarz videolarda oynatılırsa ileriki yaşlarda narsist olabilir.” Söz konusu videoların sınırlı olarak çekilebileceğini söyleyen Tarhan “Durum yaygınlaşırsa; çocuklar pazarlama sektörünün kurbanı olur.” dedi. Çocukların bu videolara bağımlı olmasını ise çocuğun kendisini ekranda görmesiyle bağlantılı olduğunu ifade eden Tarhan, izlenme duygusunun psikolojik bir ihtiyaç söyledi.


KARAR