Ergoterapi Müdahaleleri Etkinliğinin 9’uncusu Yapıldı

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü ve Ergoterapi Kulübünün Prof. Dr. Sevda Asqarova öncülüğünde düzenlediği “Korona Günlükleri: Ergoterapi Müdahaleleri” konulu etkinliğin dokuzuncusu çevrimiçi olarak gerçekleşti. 

 Nihan Yurdadön

Erg. Nihan Yurdadön: “Ev içi aktiviteler çok önemli”

“Covid-19 Sürecinde Hemiplejik Bireyler İçin Evde Yapılabilecek Aktiviteler” konusuna ilişkin değerlendirmelerde bulunan Erg. Nihan Yurdadön; “İyileşme sürecinde ilk aylar çok önemli. Rehabilitasyona motive ve tam olarak katılımlı olması için hastaları bilgilendirmemiz gerekiyor. Çünkü hasta şu ana kadar hiç bilmediği ve belki de hiç duymadığı bir hastalıkla karşı karşıya olabilir. Ve bu hastalık için kendi kafasına göre düşündüğü şeyler olabiliyor. Mesela hasta geliyor iki ay, üç ay seanslara devam ediyoruz fakat hasta çabuk ve hızlı bir şekilde iyileşmeyi beklediği için rehabilitasyon süreci ilerledikçe, iyileşme beklediği gibi olmadığı zaman demoralize olabiliyor. Ev içi aktiviteler bu yüzden çok önemli.” Şeklinde konuştu.

Büşra Ağcan

Erg. Büşra Ağcan: “Otizim Spekturum Bozukluğu olan çocuk çevreyle daha az etkileşim kuruyor”

“Pandemi Sürecinde Otizim Spekturum Bozukluğu’nda Etkileşim Temelli Ergoterapi Uygulamaları” hakkında konuşan Erg. Büşra Ağcan; “Otizim Spekturum Bozukluğu olan bir çocuk çevresindeki dünya ile akranlarından daha az etkileşim kurabiliyor. Dili anlama ve kullanmada daha fazla zorluk çekebiliyorlar aynı zamanda sıklıkla sosyal etkileşimde zorlanıyorlar. Yani aslında otizim spekturum bozukluğunda pratiklerimizden biri az etkileşim ve sosyal etkileşimde zorlanma.” Dedi.
Betül Banu Akkoç

Erg. Betül Banu Akkoç: “Yoga salgı bezlerini uyararak iç organlarımızı çalıştırıyor”

Erg. Betül Banu Akkoç, “Pandemi Sürecinde Ergoterapi ve Çocuk Yogası” Konusuna ilişkin paylaşımlarda bulundu. Akkoç; “Çocuk yogası klasik yoga duruşlarının çocuklar üzerinde uyarladığı eğlence, disiplin, sorumluluk duygularını çocuğa aşıladığımız bir bütün. Çocuk yogası bireysel ve grup halinde de uygulanabiliyor. Asanalar dediğimiz temel duruş hareketleri, pranayama dediğimiz doğru nefes egzersizlerinden oluşuyor. Bunları açığa çıkarıyor. Çocuklar içi yogada doğa, insan, hayvan gibi objelerden esinlenerek biz hikâyeler oluşturuyoruz. Ormana gidilebilir, uzaya çıkılabilir. Bu çocuğun hayal gücü ve sizin hayal gücünüzle alakalı. Yoga, salgı bezlerimizi uyarıyor ve iç organlarımızı çalıştırıyor.” İfadelerini kullandı.
Özge Özgenç Gür

Erg. Özge Özgenç Gür: “Dikkat eksikliği ve hiperaktivite tedavisinde bireyin tüm hayatı göz önünde bulundurulmalı”

“Karantina Sürecinde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda Ergoterapi Uygulamaları” hakkında bilgi veren Erg. Özge Özgenç Gür; “Bir ergoterpist, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylere yardımcı olurken ilk olarak kesinlikle bireyin ev hayatı, okul hayatı, sosyal hayatını göz önünde bulundurup değerlendirmelidir. Aileden gerekli bilgiler alınmalı, sonrasında bu bilgilerle çocuğu seansa almalıyız. Bunları değerlendirirken zaman yönetimine, organizasyonuna, fiziksel koordinasyonuna, öz düzenlemesine, günlük yaşamında yaptığı ve yapamadığı aktivitelere, görsel algısına işitsel algısına, bellek durumlarına, okulda yaşadığı sorunlara, yönetici işlevselliğine, aynı zamanda hiperaktiviteyi ne kadar kontrol altında tutup tutamadığı gibi konulara bakmalıyız.” Şeklinde konuştu.Soru cevap kısmının ardından program sona erdi.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)