Ergoterapinin Farklı Yönleri Konuşuldu

Erg. Aslı Kaya

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü ve Ergoterapi Kulübü, Prof. Dr. Sevda Asqarova öncülüğünde düzenlenen “Korona Günlükleri: Ergoterapi Müdahaleleri” konulu etkinliğin altıncısı Zoom ile çevrimiçi olarak gerçekleşti. Ergoterapinin farklı yönlerinin ele alındığı etkinliğe katılım oldukça yoğundu.

Erg. Aslı Kaya: “Oyun ortamı çocuğun yaratıcılığını desteklemeli”

Erg. Aslı Kaya, “Pandemi Döneminde Çocuk-Oyun-Çevre İlişkisi ve Okula Hazırlık Süreci” konusunda bilgi verdi. Kaya, “Çocuklar oyun ile büyüyorlar ve oyun sırasında çevrelerini de keşfediyorlar. Oyun, çocukların katılmak istediği yaşantının tam içerisinde olan bir aktivite. Oyun sırasında çocuklar bilişsel, duygusal, motor, duyusal, sosyal ve dil becerilerini geliştirirler. Çocukların oyun ortamı çocuğun yaratıcılığını desteklemeli ve günlük yaşamdan esintiler içermelidir.” İfadelerini kullandı.

Erg. Şükriye Eser

Erg. Şükriye Eser: “Koruyucu ergoterapide üç aşama” 

Erg. Şükriye Eser, “Ergoterapi’de Koruyucu Müdahaleler ve Çevresel Düzenleme” konusuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Eser; “Koruyucu ergoterapi, kişinin sağlığını korumaya, yaralanmaları önlemeye, günlük yaşamındaki kısıtlamaların önüne geçmeyi hedefler ve içerir.” Dedi.Koruyucu ergoterapide üç aşama ile önlemenin olduğunu ifade eden Eser; “Birincil önleme belirli bir sağlık problemi için potansiyel olarak risk altında olan sağlıklı bireyleri ele alırken, ikincil önleme hastalığın klinik evrelerini erken tanımlamaya ve tedavisine odaklanır. Üçüncül önlemede ise hastalığın ileri evrelerinde engelliliği ve diğer komplikasyonları sınırlama ele alınır.” İfadelerini kaydetti.

Erg. Leyla Ak

Erg. Leyla Ak: “Ergoterapi seanslarında interdisipliner yaklaşım şart”

Erg. Leyla Ak, “Online Ergoterapi Seanslarının Planlanması ve Uygulanması” konusunda paylaşımlarda bulundu. Erg. Leyla Ak; “Bireyin ergoterapi seansından yeterli verimi alabilmesi için interdisipliner bir yaklaşım içinde olmak gerekir. Bazen doktor, özel eğitim uzmanı, psikolog, psikiyatri, fizyoterapist ve ailelerin de işin içinde olması gerekebiliyor. Bu süreçte gördük ki online olarak da ergoterapi seanslarımızı devam ettirebiliyoruz. Skype veya Zoom üzerinden gerekli ön görüşmeleri yaparak ergoterapi seanslarımızı yaptık ve devam ediyoruz.” Dedi.

Erg. İrem Rana Bolat

Erg. İrem Rana Bolat: “Uyku sorunları bilişsel performansı etkiler”

Erg. İrem Rana Bolat, “Covid-19 Sürecinde Uyku Problemlerine Ergoterapi Müdahaleleri” konusunda bilgi verdi. Bolat, “Günde 6 saatten az, 10 saatten fazla uyumak uyku problemi olarak görülmektedir. Covid-19 dünya genelini bir kaosa sürükledi ve hepimiz için bir sıkıntı ortaya çıkarttı. Sosyal izolasyon, doğal ışık seviyelerine azalmış maruziyet, düşen haftalık çalışma saatleri ve değişen mesai saatleri, sosyal mesafe, evden çalışmak ve azalan fiziksel aktivite uyku problemlerinin çıkmasına neden oldu. Unutulmamalıdır ki uyku aktif bir nörolojik süreçtir. Uyku sorunları uyanıklık, reaksiyon, hafıza ve öğrenme gibi bilişsel performansı da etkiler. Aynı zamanda da günlük aktivitelere de etkisi çoktur. Uyku, ergoterapistlerin işinin temelini oluşturur. Ergoterapistler uykunun işlevselliğine daha çok odaklanmalıdır.” Şeklinde konuştu.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)