Küresel eğitimde Türk akademisyene önemli görev!

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.48419

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nurper Ülküer, Brookings Enstitüsü Evrensel Eğitim Merkezi Erken Öğrenme Teknik Danışma Grubu üyesi oldu. 

Prof. Dr. Nurper Ülküer, “Mesleki yaşamım boyunca ulusal ve küresel düzeyde çocuk gelişimi alanında çalışmalar yaptım ve böyle bir teknik danışmanlık daveti almak sevindirici.” dedi.
 

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nurper Ülküer, Brookings Enstitüsü'nün Evrensel Eğitim Merkezi tarafından başlatılan erken çocukluk eğitimi çalışmasında önemli bir görev üstlendi.

Prof. Dr. Nurper Ülküer’e uluslararası davet

ABD’de bağımsız politika araştırma merkezi geleneğinin kurucularından biri olan 1916 yılında kurulan Brookings Enstitüsü, ekonomi, dış politika, yönetişim ve şehir politikaları üzerine bağımsız araştırmalar, analizler ve kamuya yönelik eğitim çalışmaları yapıyor. Brookings Enstitüsü, Prof. Dr. Nurper Ülküer’i Erken Öğrenme Teknik Danışma Grubu üyeliğine davet etti.

Kaliteli erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin yaygınlaşması hedefleniyor

Prof. Dr. Nurper Ülküer, daveti ve süreci değerlendirerek, “2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı 4.2”nin tüm çocukların gelişimsel potansiyellerine en üst düzeyde ulaşarak, ilkokula hazır olmaları için Kaliteli Okul Öncesi Eğitime tam erişim sağlanmasını hedeflediğini belirterek, “Bu hedef doğrultusunda, uluslararası kuruluşlar (UNESCO, Erken Çocukluk Gelişimi Eylem Ağı (ECDAN), Dünya Bankası, Dünya Sağlık Örgütü ve UNICEF gibi) yayımladıkları raporlarla durumu değişik yönleri ile ele alıp beraberce hayata geçirme çalışmalarını yürüttükleri Geliştiren Bakım Çerçevesi gibi programlar ve politika önerileri hazırlıyorlar. Bu çalışmalar, çocuğun bütüncül gelişiminin önemli bir bileşeni olarak Erken Öğrenme ve Okul Öncesi Eğitimini ele almış, 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı 4.2 gündemi çerçevesinde, bilhassa orta ve az gelişmiş ülkelerde kaliteli erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin yaygınlaşmasını hedefliyor.” dedi.

Her çocuk için kaliteli erken çocukluk eğitimi için çalışılacak

Ancak, 2024 yılına gelindiğinde hala birçok ülkenin bu hedefe ulaşmaktan çok uzak göründüğünü kaydeden Prof. Dr. Nurper Ülküer, şöyle devam etti:

“Diğer taraftan, Sürdürülebilir Kalkınma Amacı 4.2’nin hedeflediği her çocuk için Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi (ECE) ile ilgili okul-öncesi eğitimin tanımlandığı, kimlerin nasıl yararlandığı ile ilgili nitel/nicel istatistiklerin yer aldığı, kalite standartları, izleme yöntemleri ve ECE’nin maliyet-etki analizleri gibi sorulara cevap verecek, entegre bir veri tabanı ve kaynak da henüz bulunmuyor. Küresel olarak ECE’yi her yönüyle tanımlayacak kapsamlı bir kaynak hazırlamak üzere, Brookings’ Enstitüsü’nün Evrensel Eğitim Merkezi, uluslararası bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK) olan Their World ile iş birliğinde bir haritalama projesi başlatıyor. Proje ile dünyada çocukların gelişimi ve erken öğrenmelerini desteklemek için stratejiler ve politika önerileri geliştirme çalışmalarına temel olacak kapsamlı ve erişime açık bir kaynak hazırlanması planlanıyor. Mesleki yaşamım boyunca, ulusal ve küresel düzeyde, çeşitli kapasitelerde, çocuk gelişimi alanında çalışmalar yapmış biri olarak, Brookings Enstitüsü’nden böyle bir teknik danışmanlık daveti almak sevindirici.”

“Bilgi ve deneyimleri paylaşmak için güzel bir fırsat”

Prof. Dr. Ülküer, kaliteli erken çocukluk eğitiminin (ECE) tüm çocuklar ve aileler için erişilebilir olmasının Sürdürülebilir Kalkınmanın temel şartı ve önceliklerinden olduğunun artık bilindiğini ifade ederek, “Bu nedenle, dünya, ECE konusunda son 20 yılda önemli yatırım politikaları geliştirme sürecinde. Brookings Enstitüsü, bu bağlamda da bir ‘think-tank’ görevi üstlenerek, ECE için küresel bir veri tabanı ve kaynak oluşturmak amacı güden bir çalışma başlatıyor. Bu çalışmanın teknik danışma grubunda olmak, bu süreci yakından takip etmek ve katkıda bulunmak önemli. Aynı zamanda, alanda edindiğim bilgi ve deneyimlerimi paylaşmak açısından da güzel bir fırsat.” ifadelerini kullandı.

“Bizim de süreçten öğreneceğimiz çok şey olacak”

Prof. Dr. Ülküer, üyeliğin ülkemiz ve üniversite bağlamında kazanımına da değinerek, şunları dile getirdi:

“Ancak hala bizim de kaliteyi tanımlayan standartlara ve kaliteli ECE’ye erişimin eşit ve tüm çocuklara ulaşıp ulaşmadığı konusunda daha ayrıntılı araştırmalara ihtiyacımız var. Proje sayesinde, güzel örnekleri ülkemizdeki uygulayıcılar, akademisyen ve araştırmacılarla paylaşma olanaklarım olacaktır diye düşünüyorum. Üniversitemiz, başta SBF Çocuk Gelişimi Bölümü olarak, bu sürece katkı verecek, tabii bizim de süreçten öğreneceğimiz çok şey olacak. İyi bir deneyim kazanma süreci diyebiliriz.

Ayrıca, Üniversitemiz, Sürdürülebilir Kalkınma Amacı ile ilgili çalışmalar konusunda oldukça iddialı ve başarılı. Times Higher Education’ın (THE) Etki Sıralamasında (Impact Ranking) 2024 sonuçlarına göre, başvuruda bulunulan 17 etiketin tamamını almaya layık görüldü. Sürdürülebilir Kalkınma Amacı 4.2  bağlamında yapacağımız bu çalışmanın bu alanda da üniversitemizin puanlamasında olumlu bir katkı sağlaması olası.” 
 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)