Üsküdar Üniversitesinde Reklamcılık Workshopu gerçekleştirildi



Reklam Tasarımı ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı koordinatörlüğünde gerçekleşen etkinliğin konukları Reklamcılık Vakfı Yönetim Kurulu üyesi Tribal Worldwide, İstanbul Ajans Başkanı Arda Erdik ve MindShare Reklam Ajansı İletişim Uzmanı Aslıhan Anarat Çöteleoğlu oldu.

“Benim işim marka yaratmak ve yaşatmak” 

Bir reklamcı olarak markaların kendilerini ona emanet ettiklerini ifade eden Arda Erdik; “Markaları birer bebek gibi düşünün. Henüz bebekken bize gelen bir markayı alıp büyütüp bir yerlere getirmek bizim hedefimiz. Benim işim marka yaratmak ve yaşatmak.” şeklinde konuştu.

“Marka yaratmak duygu işidir”

Marka yaratmak için reklamcıların insanların önce gönüllerine sonra akıllarına girmeleri gerektiğini söyleyen Erdik; “Marka yaratmak için insanların önce gönüllerine sonra akıllarına girmek gerekiyor. Çünkü insanlar duygusal varlıklar. Bir çok önemli marka var ki hepsi insanların kafalarında duygu yaratır. Marka yaratmak da duygu işidir. İyi reklamcı olmanın baş şartlarından biride budur.



“Duygu yaratacak işler yapın”

Erdik, sözlerinin sonunda Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü öğrencilerine tavsiye olarak ise şu sözleri söyledi; “Meslek hayatınız boyunca gerçek hikâyeleri anlatarak, duygu yaratacak işler yapın. Hitap ettiğiniz kişide duygu uyandıracak tüm enstrümanları kullanın.” dedi.

“İletişimi ve ikna kabiliyeti yüksek insanlara ihtiyaç var”

Günümüzde hızla gelişen makinalaşmanın insanları işlerinden edeceği düşüncesinin yanlış olduğuna değinen Aslıhan Anarat Çöteleoğlu ise “Makinalar gelecek ve işimizi elimizden alacak diye bir şey yok. Makinalar da bile insan emeği var. Bizim sektörde insanların analitik zekâyı kullanarak gerçekten bir fark yarattıklarını görüyorum. Ama IQ’suz analitik zekâ değil. IQ kesinlikle gerekli çünkü gün içerisinde çok fazla insanla irtibat halindesiniz, çok fazla insana dokunuyorsunuz ve sürekli çözüm halindesiniz. Dolayısıyla iletişim becerileri ve ikna kabiliyeti yüksek olan insanlara ihtiyaç duyuyoruz.” şeklinde konuştu.



“Sizin için konuşan markaların mesajlarına açıksınız”
 
Sözlerinin devamında markaların müşterilerine mesaj vermekte çokta zorlanmadıklarını söyleyen Çöteoğlu; “Size, sizin için konuşan markaların mesajlarına açıksınız. Ve bunu böyle tercih ediyorsunuz. Dolayısıyla markanın mesajını size iletmeye çalışırken sizi bıktırmadan, usandırmadan başarabiliyor olması çok önemlidir.” ifadelerini kullandı.

En çok beğenilen fikre staj fırsatı!

Konuşmaların ardından gerçekleştirilen WorkShop çalışmalarında öğrenciler çeşitli reklam filmi fikirlerini konuşmacılara sundu. En çok beğenilen fikrin sahibi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü 4’üncü sınıf öğrencisi Enes Yörük, Tribal Worldwide İstanbul Reklam Ajansında staj fırsatı yakaladı.

Etkinlik plaket takdimi ve toplu hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.



 
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)