Markalar dönemin trendlerine uyum sağlamak zorundalar…
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü tarafından ‘Yapay Zekâ ve Yarının Dünyasında Markalar’ adlı etkinlik düzenlendi. Etkinliğe konuk olarak Me Yaratıcı Teknoloji Ajansı Proje Yöneticisi Eda Delibaş katıldı. Gelecekte yapay zekayı nelerin beklediğini katılımcılarla paylaşan Delibaş, markaların bilinirliği ve farkındalığı için yapay zekanın önemli bir araç olabileceğinden bahsetti.
Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşkesinde gerçekleşen etkinliğe Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerinin yanı sıra Reklamcılık Bölümü öğrencileri de katıldı.
“Metaverse değil web 3 teknolojisi…”
Yapay zekanın metaverse değil, web 3 teknolojisi olduğuna dikkat çeken Me Yaratıcı Teknoloji Ajansı Proje Yöneticisi Eda Delibaş; “Metaverse dediğimiz şey birden fazla sanal evrenin yaratılabileceği yer. Biz buna halk dili ile metaverse diyoruz. VR gözlüklerle bu sanal dünyanın içine giriyoruz, burada dersler veya etkinlikler olabiliyor. Avatarlarımızı oluşturarak bu dünyaya katılım gösteriyoruz. Asıl olarak biz web 3 teknolojisi içerisindeyiz dolayısıyla yapay zekâ dediğimiz şey aslında metaverse değil, web 3 teknolojisinin içinde evrilmeye çalıştığımız bir süreç. Kronolojik olarak bakıldığında Facebook 2000 yılından itibaren çalışmalarına başlıyor ve günümüze gelene kadar aslında burada büyük bir kronoloji var. Burada bilinmesi gereken şey markaların 23 yıl öncesine kadar bu alanda çalışmalarına başlamasıdır. En başında oyun platformlarıyla verildi ve daha sonrasında bizim günlük hayatımızın içine girmeye başladı.” ifadelerini kullandı.
“Markalar dönemin trendlere uyum sağlamak zorundalar”
Markaların yapay zekâ teknolojisine uyum sağlamak zorunda olduğundan bahseden Delibaş; “Markalar web 3 duyurulduktan sonra hızlıca anlaşma yapmaya ve metaverse platformlarında yerlerini almaya başladılar çünkü döneme uyum sağlamak zorundalar. Dönemin trendlerine uyum sağlamazlarsa yok olacaklar. Bu sefer teknolojiye uyum sağlamayan marka, eski marka, yenilikçi değil gibi etiketlere sahip olacaklar o yüzden başlangıçta birçok marka metaverse’e girdi.” dedi.
Hangisi yakalanabilir diye takipte olmamız gerekiyor…
İnsanların fiziksel olarak yapabildiği her şeyi metaversede de yapabileceğine vurgu yapan Eda Delibaş, bu alanda ciddi iş seçeneklerinin olduğuna değindi. Delibaş; “Sadece oyun oynamayacağız ya da sadece tiyatroya gitmeyeceğiz. Burada ciddi iş seçenekleri de var, kullanılabilir alanlar var. Bunlar çok hızlı değişebiliyor dolayısıyla hangisi aktif, hangisi yakalanabilir diye takipte olmamız gerekiyor. Metaversede ki iş ve oyun seçeneklerini yakından takip ederseniz size gelecek planı oluşturabilecek bir seviye yakalayabilirsiniz.” şeklinde konuştu.
“Fikir aşamasından son görsel aşamasına kadar tüm süreci yapay zekâ yönetiyor”
Bir fikrin oluşturulmasında ve yürütülmesinde yapay zekanın yerinden bahseden Delibaş; “Fikir aşamasından son görsel aşamasına kadar tüm süreci yapay zekâ yönetiyor. Markayı tanıyor, üreticiyi tanıyor daha sonra tarzları ortada birleştirerek bize fikir sunuyor. Her ay paylaştığımız görselleri yapay zekâ ile birlikte yürütüyoruz. Fikri ürettikten sonra uygulama aşamasına geçtik daha sonra bizim fiziksel olarak yaptığımız iki şey kalıyor birincisi filtre vb. şeyler eklemek, ikincisi de sosyal medyada paylaşmak gibi bir süreç var.” dedi.
Düzenlenen etkinliğe katılım gösteren bir öğrenciye Dr. Öğr. Üyesi Burak Çeber’in kaleme aldığı ‘Yapay Zekâ ve Halkla İlişkiler: Kullanım Alanları, Etki, Sınır Ve Zorluklar’ kitabı hediye edildi. Ardından etkinliğe konuk olan Eda Delibaş’a teşekkür belgesi takdim edildi.
Toplu fotoğraf çekiminin ardından etkinlik sonlandı.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)