Facebook Pixel Code

Reklamcılıkta İnternet Dönemi

Rekabetin her geçen gün arttığı günümüzde teknolojinin gelişmesine paralel reklam verenler internet mecralarına yöneliyor. Yeni iletişim teknolojilerinin hayatımızın tüm katmanlarına işlediği günümüzde reklamcılık sektörü de kendi içerisinde değişime gidiyor bu gelişime ayak uydurmaya çalışıyor. Yrd. Doç. Dr. Barış Bulunmaz İstanbul Üniversitesi’nde düzenlenen 18’inci Türkiye’de İnternet Konferansı’nda yaptığı bildiride İnternet Reklamcılığının geldiği noktayı anlattı.

09-11 Aralık tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen 18’inci Türkiye’de İnternet Konferansı katılımın yoğun olduğu bir programla gerçekleştirildi.

İnternetteki gelişmeler ve yönelimlerin her yönüyle ele alındığı konferansa Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Barış Bulunmaz “ Reklamcılığın Görünen Yeni Yüzü: İnternet Reklamcılığı ve Nereye Gidiyoruz?” başlıklı bildirisiyle katıldı.

Rekabet şartlarının giderek zorlaştığı, yönetimsel uygulamaların çeşitlilik gösterdiği, rekabetin arttığı ve yeni iletişim teknolojilerinin hayatımızın tüm katmanlarına işlediği bir süreçte reklamcılık sektörünün kendi içerisinde değişimi ve gelişimi yaşamakta olduğuna dikkat çeken Bulunmaz, internette reklamcılığın geldiğin noktayı anlattı.

Yrd. Doç. Dr. Bulunmaz bildirisinde;
“İşletmeler kendi hedef kitlelerine ulaşmanın yanında, bu hedef kitlenin dışında da toplumda olumlu bir algı yaratarak potansiyel müşterileri de kendi ürün ve hizmetlerine yönelik olarak satın alma davranışına yöneltmek isterler. Bu noktada onları etkilemek ve ikna etmek adına reklam ve tanıtım faaliyetleri en öncelikli konuların başında gelir. Birçok farklı kitle iletişim aracı vasıtasıyla yapılan reklam faaliyetleri, günümüzün getirdiği teknolojik olanaklar sayesinde yeni medya kanalları üzerinden de kendine önemli ve etkili bir mecra yaratmıştır.

2007 yılından itibaren Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde kendine yer bulan internet reklamcılığı ya da son nitelemeyle dijital reklamcılık, bir yandan rakamsal olarak yukarıya doğru dikkat çekici bir ivme gösterirken, aynı zamanda da toplam medya yatırımları içindeki payını da yukarıya doğru çıkarmaktadır.

Bu çalışmada, öncelikli olarak internet reklamcılığının tanımı, tarihçesi, uygulama şekilleri, avantaj ve dezavantajları gibi başlıklar dikkate alınarak genel bir değerlendirmesi gerçekleştirilmiştir.

Daha sonra ise, internet reklamcılığı ile ilgili medya yatırımlarının ilk ölçülmeye başlandığı yıl olan 2007 yılından 2012 yılına kadar geçen altı yıllık zaman zarfında internet reklamcılığının rakamsal olarak geçen yıllar içerisindeki analizi yapılmış ve internet reklamcılığının medya yatırımları içerisindeki bundan sonraki konumlandırılmasına yönelik olarak öngörüler gerçekleştirilmiştir.”