Haluk Sicimoğlu: “Reklamcı insanlara dokunmayı arzular”
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü tarafından ‘Kalpten Kalbe Reklam’ etkinliği gerçekleştirildi. Etkinliğe Thaat’s It! Kurucusu ve CSO’su Haluk Sicimoğlu katıldı. Türkiye’de reklam ajanslarının egoların savaştığı bir yer olduğunu belirten Sicimoğlu, ‘Ben değil biz diyeceksin’ ilkesinin benimsenmesi gerektiğinin altını çizdi. Sicimoğlu, reklamcı insanlara dokunmayı arzuladığını sözlerine ekledi.
Üsküdar Üniversitesi Güney Yerleşke Fuat Sezgin Konferans Salonunda gerçekleşen etkinliğe Reklamcılık bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Cihan Becan moderatörlük yaptı.
İlginin yoğun olduğu etkinliğe Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Süleyman İrvan da katılım sağladı.
“Ben değil biz diyeceksin…”
Thaat’s It Kurucusu Haluk Sicimoğlu BBDO’da kullanılan 10 özelliğin reklamcılar için önemli bir tanım olduğunu söyleyerek kendi kurduğu şirkette de bunları benimsediğini vurguladı. Türkiye’de reklam ajanslarının egoların savaştığı bir yer olduğunu belirten Sicimoğlu, ‘Ben değil biz diyeceksin’ ilkesinin benimsenmesi gerektiğinin de altını çizdi.
Reklamcıların sezgilerine güvenmek zorundalar…
Gerald Zoltman’ın hayatını yönlendiren ünlü akademisyenlerden biri olduğundan bahseden Sicimoğlu; “Reklamcıların sezgileri vardır ve sezgilerine güvenmek zorundalar. Gerald Zaltman’ın ‘Tüketicilerin nasıl karar verdiğine dair yanlış varsayımlar ciddi stratejik hatalar yapmanıza neden olur.’ sözüne katılıyorum. Kararlarımızın % 95'i bilinçaltındadır ve duygusal olarak verilir.” dedi.
“Duygusal beynin şifresini çözmek için İlk Çağ'a gitmek gerekiyor”
Kararların duygusal beyinle verildiğinin altını çizen Haluk Sicimoğlu, son on yılda beyinle öğrenilen şeylerin tüm tarih boyunca öğrenilen şeylerden farklı olduğunu söyleyerek duygusal beynin şifresini çözmek için İlk Çağ'a gitmek gerektiğini söyledi. İlk çağlardan beri karar verilirken dürtülerin değişmediğini hatırlatan Sicimoğlu, Desmond Morris'in Yedilisinden bahsederek değişmeyen dürtülerin: Emniyet, sağlık, aidiyet, hamilik, merak, itibar ve cinsellik dürtüleri olduğunu belirtti.
Reklamcı insanlara dokunmayı arzular…
Tüketicilerin metaforlarla ve imgelerle düşündüğünü aktaran Sicimoğlu; “Araştırmalarımızda imgeleri kullanmalıyız. Bağlantı, denge, dönüşüm, konteyner, yolculuk, kaynak, kontrol kavramları önemlidir. Reklamcı bu işi para için yapmaz, reklamcı insanlara dokunmayı arzular.” şeklinde konuştu.
Öğrenciler tarafından yoğun ilgi gösterilen etkinlik katılımcıların sorularının cevaplanmasının ardından sona erdi.
Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)