Üsküdar İletişim ‘Dark marketing’ reklamcılığını masaya yatırdı

Üsküdar İletişim ‘Dark marketing’ reklamcılığını masaya yatırdı

İletişim alanındaki yasal düzenlemelerin reklam sektöründeki yansımalarından biri olan ‘Dark Marketing’ kavramı Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde mercek altına alındı.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen ‘Dark Marketing ve Görsel Okuma’ etkinliğinde reklam sektörünün iletişim alanındaki yasal düzenlemelerden nasıl etkilendiği konusu masaya yatırıldı. Etkinliğin konuğu olan grafik tasarım uzmanı Orkun Kızıltay, ‘dark marketing – karanlık pazarlama’ kavramının nasıl ortaya çıktığını görsel örneklerle ve kendi sektör deneyiminden hikayelerle iletişim öğrencilerine anlattı.

Dark marketing piyasada öğreniliyor

Piyasada öğrendiğim pazarlama yöntemini anlatmaya karar verdim diyen Kızıltay, okullarda bu konu üzerinde hiç durulmuyor hatta hiç öğretilmiyor diyerek sektör ile eğitim kurumları arasındaki bağlantısızlığı vurguladı. Kızıltay, Üsküdar Üniversitesi’nin bu yönüyle söz konusu etkinlik ile örnek bir adım attığını ifade etti.

Dark marketing ajansta çalışırken hadi yapalım dediğiniz bir şey değil, sadece başkalarına anlatırken söylüyorsunuz diyen Kızıltay, bu pazarlama dilinin birileri tarafından öğretilen bir yöntem olmaktan daha çok, reklam sektörü çalışanlarının karşılaştıkları engelleri aşmak için bireysel yaratıcılıklarını devreye sokarak öğrendikleri bir yöntem olduğunu belirtti. Dark marketing ile tanışma hikayesini anlatan Kızıltay sözlerine şöyle devam etti: İlk işimde bir proje için görseller hazırladım fakat bana hazırladığım görseller hakkında ‘o logoyu koyamazsın, yasak’ denildi. İşte o zaman karanlık pazarlamayla tanıştığımı anlamış oldum. Reklamcılıkta buna iletişim regülasyonları, yani iletişim düzenlemeleri diyoruz. İletişim yasağı gelen markalar tekrar konum almak zorunda çünkü ürünlerini ancak böyle satabiliyorlar.

Üsküdar İletişim ‘Dark marketing’ reklamcılığını masaya yatırdı 2

Dark marketing grafik tasarımcılar için bir fırsat

İletişim düzenlemeleri nedeniyle yeni bir reklam diline ihtiyaç duyan markaların reklamcılardan çağrışım yoluyla müşteride marka algısı oluşturacak yaratıcı grafik tasarımlar beklediğini söyleyen Kızıltay, bu noktada reklamcılar ile grafik tasarımcıların birlikte çalışmaya mecbur olduklarını belirtti. Kızıltay, bu yönüyle iletişim düzenlemelerinin reklamcılık sektörüne getirdiği sınırlamaların dolaylı olarak grafik tasarımcılar için önemli bir çalışma sahası açtığını vurguladı. Markaların ihtiyaç duyduğu görsel okumanın ancak iyi grafik tasarımcılar tarafından müşteriye ulaştırılabileceğinin altını çizen Kızıltay, tasarım öğrencilerinin bu nedenle teknik becerilerinin yanı sıra yaratıcılıklarını da geliştirmeleri gerektiğini belirtti.

Kendi tasarımlarından örnekleri de öğrencilerle paylaşan Kızıltay, ‘Markanın değerleri, grafik stilleri, şekilsel anlatımı ve fotoğraf dili gibi biz grafikçilerin kullandığı özellikler vardır; markaların sahiplendiği tüm bu değerlerin görsel ifadeleri, başarılı grafik tasarımcılar tarafından marka adı doğrudan kullanılmadan müşteriye ulaşmayı sağlar’ dedi.

Etkinlik, plaket sunumu ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

Üsküdar İletişim ‘Dark marketing’ reklamcılığını masaya yatırdı 3
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)