Floortime eğitimi Üsküdar’da

Floortime eğitimi Üsküdar’da

Üsküdar Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi kulübünün düzenlediği DIR Floortime başlangıç düzeyi eğitim için, Fizyoterapist, Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Uzmanı ve DIR Floortime Eğitimcisi Çiğdem Ergül Üsküdar Üniversitesine konuk oldu.
Nermin Tarhan konferans salonunda gerçekleşen etkinliğin ilk günün de DIR Floortime nedir konusunun üzerinde duruldu. Duygusal fonksiyonel gelişim basamakları ile çocuğu tanımak, regülasyon ve ortak dikkat, etkileşim sağlamak, duygusal fonksiyonel gelişim basamakları, iki yönlü iletişim, ortaklaşa sosyal problem çözme, sembolik düşünme, dil gelişimi ve düşünceler arasında köprü kurma, bireysel farklılıklar ve vaka sunumları üzerine konuşuldu.

Sözlerine “Neden DIR? Development yani gelişimsel fonksiyonel, duygusal gelişim kapasitesi 9 basamak ile tanımlanır. I yani individual, bireysel, fizyolojik, nörolojik, psikolojik gelişim ile iletişim, duygusal işlemleme farklılıkları çocuğun bireysel özelliklerini belirler. R ise relationship, etkileşimle çocuğa nasıl yaklaşacağımız. İlişki, çocuğun deneyimlerini organize etmesine yardım eder” diyerek başlayan Ergül şöyle devam etti:

Erken tanı ve müdahale hayati önem taşıyor

“Toprağın altında kökler var besinlerin ve suyun yukarı çıkması için araç yani çocuğun sosyal çevresinden bahsediyoruz. Fonksiyonel, sosyal gelişimine yardımcı oluyor. Meyveler, yapraklar çıkıyor bir kısmı genel kapasiteyle bir kısmı akademik becerilerle ilgili. Biz bu ağaç şemasıyla çocuğun gelişimini daha iyi anlıyoruz. Biz çocuğun düşünmesini sağlıyoruz, ona bir şey öğretmiyoruz. Ebeveynler çok önemli, çocuğun gelişiminin yapı taşları. Otizm geniş bir yelpaze o yüzden spektrum bozukluğu diyoruz. Nörobiyolojik temelleri var. Erken tanı ve erken müdahale hayati önem taşıyor. Görülme sıklığının giderek arttığını görmekteyiz. Üç temel özellik var bunlar; tekrarlayıcı davranışlar, sosyalleşme ve iletişim zorlukları. Tanıyı alan her çocuk aynı değil, hiçbir çocuk diğerine benzemez. Terapi yaklaşımları birincisi davranışçı yaklaşımlar yani çocuk kapalı kutu olarak kabul edilir. Dışarıdan kolayca gözlenebilen davranışları becerileri ortaya çıkarmak hedeflenir. Davranışlar hakkında bilgi toplamak ve bu bilgiyi değerlendirme yoluyla geliştirmek burada önemli. İkinci olarak ilişki temelli yaklaşımlar yani ülkemizde bilinenler DIR Floortime ve RDI Yöntemi. Ana hedef çocukta gözlenebilen yüzeysel davranışları değiştirmek değil, içsel değişiklikleri kazandırmak. Duyguların ve heyecanın üzerinde duruyoruz yani kontrol çocukta.”

Floortime eğitimi Üsküdar’da 2

İletişim konuşmadan önce gelir

Konuşmasına DIR Floortime’ın güncel çalışmalarıyla ilgili videolarla devam eden Ergül “Fonksiyonel gelişim basamakları var. Saymak gerekirse bizim burada üzerinden geçeceğimiz şu şekilde; altı basamaktan bahsedeceğiz. İlki regülasyon ve dikkat, ikincisi ilişkisellik, üçüncüsü amaca yönelik iki yönlü iletişim, dördüncüsü ortaklaşa problem çözme benlik duygusu, beşinci olan yaratıcı düşünce, temsili oyun yani sembolik oyun ve altıncı olarak köprü kurma, mantıksal soyut ve duygular ile düşünme. İletişim konuşmadan önce gelir. Oyunda kullanılan duygusal temalardan bazılarını doyurma ve bağlılık, keyif ve heyecan, meraklılık, güç ve atılganlık sergileme, kızgınlık ve öfkesini gösterme, korku, kaygı, empati kurabilme, kontrol şekilden sayabiliriz” dedi.
Programın ikinci günde DIR Floortime prensipleri, I-VI gelişim basamaklarında Floortime, DIR Floortime terapisti olmak ve sertifika programına devam etmek için izlenecek yol konuşuldu.

Haber-Fotoğraf: Beyza Bıyıkoğlu
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)