Facebook Pixel Code

Doç. Dr. Arda Odabaşı’na Yılın İletişim Araştırması Ödülü



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü Başkanı Doç. Dr. Arda Odabaşı, “Milli Sinema” adlı eseriyle İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından Yılın İletişim Araştırması Ödülü’ne layık görüldü. 

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) tarafından her yıl düzenli olarak verilen ödüller kapsamında İstanbul Bilgi Üniversitesinde tören düzenlendi. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Arda Odabaşı Yılın İletişim Araştırması Ödülü’yle, Hürriyet gazetesi okur temsilcisi Faruk Bildirici de Hıfzı Topuz İletişim Onur Ödülü’yle ödüllendirildi. Arda Odabaşı ödülünü İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halil Nalçaoğlu’nun elinden alırken, Faruk Bildirici’nin ödülünü ise duayen iletişimci Hıfzı Topuz verdi.

Faruk Bildirici’ye ödülün, “Gerçeklerin peşinde koşan, sorgulayan ve araştıran gazetecilik ve iletişim anlayışı; gücün ve güçlünün yanında bir gazetecilik yerine, güçten ve güçlüden zarar görenlerin ve gerçeğin yanında yer alan duruşu ve yazıları nedeniyle” verildiği ifade edildi. Doç. Dr. Arda Odabaşı da 2017 yılında yayımlanan “Milli Sinema: Osmanlı’da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş” adlı eseriyle iletişim çalışmaları alanına yaptığı katkı nedeniyle ödüllendirildi.

Panelde medya etiği tartışıldı 

Ödül töreninin ardından İLAD Başkanı Prof. Dr. Aysel Aziz’in moderatörlüğünde bir panel gerçekleştirildi. Teknoloji Çağında Medya ve Etik başlıklı panelde konuşan Hıfzı Topuz, medya etiği konusunda ciddi bir kriz olduğunu ifade etti. Medya etiğini iletişim danışmanlığı perspektifinden değerlendiren Sibel Asna, halkla ilişkiler mesleğinin medya ile çıkar ilişkisine girmeden de yapılabileceğini, etik değerlerin her iki meslek için de çok önemli olduğunu vurguladı. Faruk Bildirici, son yıllarda medya etiğinde görülen erimeden söz etti. Medyanın girdiği bataktan çıkabilmesi için etik değerleri yeniden keşfetmesi gerektiğini ifade etti. Doç. Dr. Itır Erhart ise sivil toplum perspektifinden medya etiğinde yaşanan sorunlara değindi.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)