“Türk izleyicisi dram seviyor”

“Türk izleyicisi dram seviyor”

Üsküdar Üniversitesi İnsan Odaklı İletişim Uygulama ve Araştırma Merkezi (İLİMER) tarafından organize edilen ‘Marka Konuşuyoruz’ etkinliğinin konukları BPN İstanbul TV Planlama Trading Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Yılmaz, ZEO Ajans İş Geliştirme Yöneticileri Mehmet Cemre Çetin ve Mehmet Aktuğ’du.

Üsküdar Üniversitesi Nermin Tarhan Konferans Salonunda düzenlenen etkinlikte açılış konuşmasını İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Dinçer Atlı yaptı.
Atlı, “Üniversiteler ilk ortaya çıktığında iş öğretiyordu zamanla araştırmada eklendi. Şimdi ise üniversiteler misyon kazandı ve eğitim, araştırma, bilgi yönlerini artık üretime döküyor.
Artık üniversiteler girişimci üniversite olmaya başladı. Öğrencileri okurken iş kurmaya yönlendiriyorlar. Bizde öyle olmalıyız” dedi.

“Türk izleyicisi dram seviyor” 2

“Bize reklamı siz yaptırıyorsunuz”

İki oturumda gerçekleşen etkinlikte ilk konuşmacı olarak kürsüye çıkan BPN İstanbul TV Planlama Trading Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Yılmaz, reklam ve pazarlamanın yanı sıra reytingler ile ilgili de bilgiler verdi.
Konuşmasında hedef kitlenin çok önemli olduğunu belirten Yılmaz, “Reklam ve pazarlamada en önemli şey hedef kitleyi belirlemek. Eğer hedef kitleyi doğru seçerseniz başarıya gidersiniz.
Kullanıcıyı tanırsanız, neleri sevdiğini, nelerle ilgilendiğini bilirseniz sonuca ulaşmak daha kolay olur. Girilen dataların hepsi bir, bize pazarlama desteği oluyor.
Sizin bilgileriniz sayesinde size uygun reklam yapıyoruz ve size ulaşıyoruz. Televizyon reklamcılığın da ise en parlak dönem yaz ayları. Çünkü televizyonun en çok izlediği dönem senenin son 3 ayıdır” dedi.

“Türk dizileri gelişmeye başladı”

Türk izleyicisinin televizyon reytingleri hakkında da konuşan Yılmaz, Türk izleyicisinin duygusallığına değindi. Yılmaz, “Türkiye’de artık Türk dizileri çok fazla gelişmeye başladı.
Yabancı ülkelerden uyarlamalar eskisi kadar yok artık. Türk izleyicisinin izlediği şeyler dönemsel olarak değişiyor. Yaz aylarında televizyonda eğlence istiyor, diğer 9 ay ise duygusallık ön plana çıkıyor.
Türk izleyicisi en çok dram izlemeyi seviyor ama değişik bir şekilde Survivor en çok izlenenler arasına giriyor. Eğlenceyi izliyoruz ama sonrasında duygusallığa yine kapılıyoruz.
Son bir kaç yılda ilk kez darbe döneminde haber kanalları reyting listelerinde birinci sıralara çıktı” dedi.

Etkinliğin ilk oturumu soru-cevabın ardından Yılmaz’a plaket takdim edilmesi ile sona erdi.

“Türk izleyicisi dram seviyor” 3

“Markayı araştıran insanların ne arattığına bakıyoruz”

İkinci oturumun konuşmaları ZEO Ajans İş Geliştirme Yöneticileri Mehmet Cemre Çetin ve Mehmet Aktuğ’du. İkili ZEO Ajans hakkında bilgiler verdi.
İlk olarak söz alan Çetin, danışmanlık hizmeti verdikleri firmalara karşı nasıl strateji izledikleri hakkında bilgi verdi. Çetin, “Biz danışmanlık firması olarak bize sorunun ne olduğunu söylüyorlar.
Bizde bir araştırma yapıp sorunun ne olduğunu söylüyoruz. Markayı araştıran insanların ne arattığına bakıyoruz sonrasında markanın internet sitesine bakıyoruz, aramaları istedikleri sonuçları karşılıyor mu diye.
Markanın kendi sitesinde bu sorunun cevabı yoksa hemen bununla ilgili çözüm sunuyoruz. İnceleme yapıyoruz ve ne yapılması gerektiğini söylüyoruz çözümü biz uygulamıyoruz.
Sorunu bizim dediğimiz gibi uygulayan firmaların çoğu başarıya ulaşıyorlar” dedi.

“Müşterilerimizle gurur duymayı hedefliyoruz”

Mehmet Aktuğ ise, çalışma ortamları hakkında konuştu. Aktuğ, “Biz müşterileri ile standart bir anlaşma yapan sıradan bir ajans değiliz. Müşterilerimizle gurur duymayı hedefleyen ve en temel noktanın mutlu olmak olduğuna inanıyoruz.
Biz bir plazada ki iş arkadaşları değiliz, biz iyi bir arkadaşız. Bazen sosyalleşmek için dışarı bile çıkmıyoruz. Ofiste eğleniyoruz ancak bu çalışmamız gerektiği zaman ya da bir strateji yapmamız gerektiği zamanda aynı performansta devam ediyor” dedi.

Konuşmaların ardından, katılımcılara plaket takdim edildi. Toplu fotoğrafın çekilmesinin ardından program sona erdi.

“Türk izleyicisi dram seviyor” 4


 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)