Facebook Pixel Code

Dijitalin altın çağını yaşıyoruz



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesinde Yeni Medya Kulübü tarafından düzenlenen “Yeni Medya Sektörle Buluşuyor” etkinliğinde konuşan Onedio editörleri, içerik platformunun başarı hikayesini öğrencilerle paylaştı. 

Üsküdar Üniversitesi Nermin Tarhan Konferans Salonunda düzenlenen etkinliğin açılışında bir konuşma yapan İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör, “öğrencilerimizin sektörle buluşması çok önemli.
Sektörden gelen konuklarımızı dinlemeleri, deneyimlerinden yararlanmaları çok önemli. Bizim umudumuz öncelikle burada sizleri öğrencilerimizle buluşturmak, daha sonra da stajlar yoluyla bu pırıl pırıl gençleri geleceğe en iyi şekilde hazırlamak” dedi.
Dr. Öğretim Üyesi Gül Esra Atalay’ın moderatörlüğünü yaptığı söyleşiye Onedio ekibinden video editörü Hasan Karakuş, sponsorlu içerik editörü Zeynep Çalışkan ve içerik editörü Soner Çağlayan katıldı.

Facebook içerik temelli, Youtube star odaklı

Onedio video editörü Hasan Karakuş, ürettikleri videolar hakkında bilgiler verdi. Temelde iki video platformu olduğunu ifade eden Hasan Karakuş, Facebook kullanıcılarının içerik temelli videoları, youtube kullanıcılarının ise star odaklı videoları tükettiklerini söyledi.
“Biz Onedio olarak Facebook’tan biraz uzaklaştık, Youtube videolarına yoğunlaşacağız” diyen Karakuş, Youtube izleyicisinin izleme alışkanlıklarının çok farklı olduğunu belirtti. “Biz Youtube’da uzun soluklu seriler üreteceğiz” diyen Karakuş, üniversiteler arası bilgi yarışması da yapacaklarını belirtti. 

Hedef kitleyi anlamak çok önemli

Onedio sponsporlu içerik editörü Zeynep Çalışkan, sponsorluk içerik üretiminin ne anlama geldiğini ve bu sürece nasıl başladıklarını anlattı. “Sponsorlu içerik bir ihtiyaçtan doğdu. Reklam kampanyaları yürüten firmalar bizi buldu, içeriklerimizi beğendi” diyen Çalışkan, reklam kampanyalarının dijital ayağını yürüttüklerini ifade etti. “Öncelikle hedef kitleyi tanımlamaya başlıyoruz. Hedef kitleyi anlamak çok önemli” diyen Çalışkan, Onedio’da hiç kimsenin gereksiz reklama maruz kalmadığını söyledi.  

Herkes dijitalde

Günümüzde herkesin dijital platformlarda olduğunu ifade eden Zeynep Çalışkan, “Annelerimiz babalarımız da dijitalin içinde. Bizim bile görmediğimiz filtreleri falan kullanmaya başladılar. Yorumlara gif koymayı öğrendiler.
Onlar da bu seviyeye geldiklerine göre gerçekten dijitalin altın çağını yaşıyoruz” dedi.

Sosyal medya en önemli haber kaynağı

Onedio’da gündeme moderatör ekibin baktığını ifade eden içerik editörü Soner Çağlayan, Onedio’nun 2017’de haber formatını değiştirdiğini ve diğer haber sitelerinden farklılaşmaya başladığını, moderatör ekibin sosyal medya platformlarında gündemde olan konuları takip ettiğini ve öne çıkan konuları ele alan haberler yaptığını ifade etti. Bu formatta önce olayın anlatıldığını, ardından da sosyal medyadaki tepkilerin verildiğini belirtti. “Güzel bir akış oluyor. İnsanların fikir sahibi olmasını sağlayan bir içerik oluşturuluyor” diyen Çağlayan, fark yaratan bu formatın beğenildiğini söyledi.

Soru-cevap şeklinde devam eden etkinliğin sonunda konuşmacılara plaket takdim edildi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)