Sibel Asna: “Halkla ilişkiler geleceğin mesleğidir”



Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümünün düzenlediği “Pazarlama İletişimi, Halkla İlişkiler ve Marka” konulu sempozyum Nermin Tarhan Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Sempozyumun açılış konuşmasını yapan İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör, Türkiye’de halkla ilişkiler mesleğinin duayenlerinden birisi olan Sibel Asna’yı ağırlamaktan mutlu olduklarını söyledi.
Öğrencilere, bu tür mesleki toplatılardan azami fayda sağlamalarını öğütleyen Güngör, kendilerini geliştirmeleri yönünde tavsiyelerde bulundu.

Empati kültürünü geliştirmeniz gerek
 
A&B İletişim ile Artı C şirketlerinin kurucusu Sibel Asna, konuşmasına mesleğe nasıl karar verdiğini anlatarak başladı. Gazeteci olmak ile halkla ilişkilerci olmak arasında bir tercih yapması gerektiğini, sonunda gazeteciliği değil halkla ilişkileri seçtiğini söyledi.

“Üniversiteye başlarken öncelikli hedefim gazetecilikti. İkinci sınıftan sonra, ben gazetecilik mi yapmak istiyorum, yoksa gündemi oluşturmak, iyi gitmeyen şeyleri değiştirmek mi istiyorum diye sordum.
Bu sorular beni halkla ilişkilere yöneltti” diye konuşan Sibel Asna, bir halkla ilişkilercinin empati kültürünü kavramasının çok önemli olduğunu, bunun için de sivil toplum kuruluşlarına vakit ayırmak gerektiğini belirtti.
Konuşmasında halkla ilişkiler sektörüne de değinen Sibel Asna, “bu mesleğin önü çok açık, hatta geleceğin mesleği diyebiliriz, ancak öncelikle öğrenmemiz gereken temel disiplinler var.
 Bunlar sosyoloji, finans, ekonomi, hukuk gibi alanlar, ardından mutlaka iyi bir dil eğitimi, muhakkak İngilizce eğitimi, mümkünse ikinci bir dil, tercihen Çince mutlaka öğrenilmeli” dedi.
Hedef kitle, doğru mesaj ve sürekli öğrenmenin halkla ilişkilerin temelini oluşturduğunu söyleyen Asna, öğrencilere sabır, zaman ve emek kavramlarının önemini anlattı.

Konuşmanın sonunda Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Özge Uğurlu Sibel Asna’ya bir teşekkür plaketi takdim etti.



Pazarlamanın ve iletişimin “anlatılmayan” sırları

Üsküdar Üniversitesi’nde Nöropazarlama yüksek lisans programı öğrencisi Deniz Karaca da sektöre girmeden önce dikkat edilmesi gerekilen konular hakkında bilgi verdi.
Reklamcı, pazarlamacı, iletişimci kavramları arasında farklar olduğunu vurgulayan Deniz Karaca, profesyonel kariyer yaparken markanın kimliğine bürünmek gerektiğini ifade etti.
 Karaca, insanı tanımak için roman, şiir okumak gerektiğini söyledi ve “öykü ve günlük denemeleri yapın, anlatım dilinizi sadeleştirin, iyi ve doğru sorular sorun” dedi.
Karaca ayrıca verilerle konuşabilmenin öneminden bahsederek, parayı iyi yönetmenin pazarlamanın temeli olduğunu söyledi.



Gelecek dijital pazarlamada

Sempozuyumun son konuşmacısı Yasemin Kızıldoğan, dijital pazarlamanın artan önemini anlattı.
Aynı zamanda Üsküdar Üniversitesi Nöropazarlama Yüksek Lisans Programı öğrencisi olan dijital pazarlama uzmanı Yasemin Kızıldoğan, 2017’de internet kullanımının yüzde 66 oranında arttığını, her dört kişiden birinin alışverişini internetten yaptığını söyledi.
Kızıldoğan, dijital pazarlama için internet terminolojisini ve işleyişini iyi bilmek gerektiğini söyledi.



Sempozyum, İletişim Fakültesi öğrencilerinin konuşmacılarla fotoğraf çektirmesinin ardından sona erdi.