Facebook Pixel Code

Yrd. Doç. Dr. Zülfikar Özkan'dan sağlıkçılara etkili iletişim semineri



Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Zülfikar Özkan, 5 - 9 Şubat tarihleri arasında Şanlıurfa Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde “Sağlıkta Etkili İletişim" semineri verdi. Seminere 110 sağlık personeli katıldı.
Seminerde sağlık, doktor-hasta iletişimi, geçmişte ve günümüzde tıp alanındaki gelişmeler, geniş bir yelpazede ele alındı.

Seminerin çok verimli geçtiğini belirten Özkan, bölgedeki sağlık personelinin bu tür seminerlere daha çok ihtiyacı olduğunu dile getirdi. Özkan konuşmasında “Sağlık; yalnızca hasta veya sakat olmamak değil, bedenen, ruhen ve sosyal yönlerden tam bir iyilik halidir. Kaliteli sosyal ilişkiler sağlığı olumlu yönde etkilemekte, bağışıklık sistemini güçlendirmekte ve stresi önlemektedir” dedi.

Hastayı sadece beden sağlığıyla tanımak yetmiyor!

Hastalarla sağlık personeli arasındaki iletişim, çoğu zaman, etkisiz ve sağlıksızdır olduğunu belirten Özkan, “Eski tip aile doktorlarının, şimdiki modern tıp uzmanlarından daha empatik ve daha sağlıklı iletişimleri vardı. Günümüzde hemşirelik ve doktorluk hastaya daha az, bilime daha çok dayalı hale geldi. Sağlık personeli tıbbi görüşmelerde, hastaları özellikle psiko-sosyal yönleriyle de tanımalıdır. Hastayı sadece beden yapısıyla tanımak yetmez” diye belirtti.

Sağlık personeli hastalara nasıl yaklaşmalı?

Hastalar, sağlık personelinin yanlarında ve yakın olmalarını istediklerini dile getiren Özkan, “Duygularını anlıyorum, sana nasıl yardımcı olabilirim?” demek fazla konuşmaktan daha çok işe yarıyor. Hastalar sözel ve bedensel tepkilere karşı çok duyarlıdırlar. Kişisel algılamamak gerekir. Onlar öfkeli olabilir. Çoğu zaman yaşadıkları duruma tepki verirler. Sağlık personeli hastaların yanında olarak ve onları empatik dinleyerek onlara en büyük desteği verirler. Bazen susmak, altın kuraldır” şeklinde konuştu.

Oldukça verimli geçen 5 gün sonunda katılımcılar hatıra fotoğrafı da çekildi.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)