Reklamcılığın duayen ismi Faruk Atasoy da Üsküdar Üniversitesi akademik kadrosuna katıldı

Reklamcılığın duayen ismi Faruk Atasoy da Üsküdar Üniversitesi akademik kadrosuna katıldı

Türkiye’de siyasal reklamcılık alanının önemli isimlerinden, bir dönem Turgut Özal ile de çalışan duayen reklamcı Faruk Atasoy artık üniversitemizde. İlk dersini, Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölümü öğrencilerine veren Atasoy reklamda yaratıcılık, reklamın sektördeki önemi ve reklamın temeli konularına değindi.
1986 yılında reklamcılık ve danışmanlık şirketi kuran Faruk Atasoy Türkiye'de reklam ve reklamcılık denilince akla gelen isimlerden. Reklama büyük önem veren Atasoy, reklamı bir yatırım olarak görüyor.

Reklamın gücü

Uzun yıllar sektörde ülkemizi temsil eden Atasoy "40 küsur yıllık deneyimim var. Sizin derslerde okuduğunuzun birçoğunun uygulaması bunlar. Deneyimin yararı şu, iş hayatına girdiğiniz zaman o kitaplardaki bilgiler birebir işinize yaramıyor, yaramayacak." dedi.
"Reklamda yaratıcılığın daha ağır bastığı görevler var. Bizim için kişinin diplomasından çok bakış açısı, kafa yapısı önemli." diyen Atasoy, günümüzdeki reklamlara değindi ve şunları ekledi.
“Reklam iyi midir, kötü müdür bu çok eskiden beri tartışılıyor. Eskisi kadar kalmadı ama hala insanların böyle reklamları kullandığı oluyor. Reklam kapitalizmin aracı gibi şeyler denebiliyor. Reklam içinde bulunduğumuz sektörün aracı. Tek başına reklam olmuyor artık. Reklamın işlevleri yeteri kadar ele alınmıyor. Reklamın ekonomide hızlandıran bir etkisi var. Reklam yapılırsa talep bir şekilde artabilir” dedi.

Reklamcılığın duayen ismi Faruk Atasoy da Üsküdar Üniversitesi akademik kadrosuna katıldı 2

Reklamın ticari bir işlevi var 

Reklamcıların düşüncelerine de değinerek “Reklam olunca talep oluyor. Talep olunca firmalar cesaretleniyor. Üretim yapmaları gerekiyor. Çalışana ihtiyaç duyuyorlar. Bu çok basit bir mekanizma. Bu böyle gidiyor” diyen Atasoy “Türkiye'de bu konuda çalışma yapılmadı ama 2000'lerde Avrupa’da yapıldı. Reklam vermek eskiden pek bilinçli değildi. Firmalar o dönemde reklam verirsek mallarımız satmıyor da satmaya çalışıyoruz gibi görülür diyorlardı. Şimdi bu bir güç göstergesi haline geldi, iyi durumda. Reklamın ticari bir işlevi var” dedi.
 
Yaratıcılık çok önemli!

“Bir reklam ajansını tanımlamak gerekirse temelde yaratıcılık olmalı. Ajansların yapısı değişiyor. Eskiden küçükten başlayarak gelen insanlar vardı. Artık günümüzde kendini ifade etmek çok önemli. Yaratıcılığımızı geliştirmemiz çok çok önemli. Günümüzde reklamlarda bizi almaya itecek şeyler görmüyoruz. Demek ki yaratıcılık gelişmeli."
Bilinçli yayınla ilgili konuşan Atasoy "Bilinçli bilinçsiz meselesi sadece reklamı yayınlayanlarla ilgili değil. Reklamı yaratanla da ilgili bir durum." dedi.
 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)