Reklamcılar Üsküdar Üniversitesi’nde



Üsküdar Üniversitesi’nde ikincisi bu yıl düzenlenen Brand Camp Marka ve Reklam Günleri etkinliğinde reklam sektörünün temsilcileri deneyimlerini öğrencilerle paylaştı.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı Bölümü ile Reklam ve Marka Kulübünün ortaklaşa düzenlediği Brand Camp Marka ve Reklam Günleri”nin ikincisi merkez yerleşke Nermin Tarhan Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Etkinlikte Y&R Team Red Reklam Ajansı’ndan Can Yıldız ve Aycan Semizer, Koro reklam ajansı sahibi Mustafa Can,Project House Yaratıcı Yönetmeni Kağan Batır, Titrifikir Reklam ajansı kurucu ortağı Kerem Kanık deneyimlerini öğrencilerle paylaştılar. Etkinliğin son oturumunda ise GODE reklam ajansı sahibi Kaan Uskanlı ve ekibi, uygulamalı bir çalışma gerçekleştirdi.



Prof. Dr. Nazife Güngör: “Sektörle işbirliğinin güzel bir örneği”

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak öğrencileri sektörle buluşturmanın önemine inandıklarını ve farklı etkinliklerle bunu gerçekleştirmeye çabaladıklarını söyledi. Bu yıl ikincisi yapılan Brand Camp ve Marka ve Reklamcılık Günleri’nin sektörle yaptıkları işbirliğinin güzel bir örneği olduğunun altını çizen Güngör, öğrencilerin bu tür etkinliklerden azami fayda sağlamaya çalışmaları gerektiğini ifade etti.



“İşin püf noktası, reklam filmi için iyi bir hikaye bulmakta yatıyor”

 Brand Camp Marka ve Reklam Günleri etkinliğinin ilk konuşmacıları olan Team Red ajansından Can Yıldız ve Aycan, Team Red Ajansı’nın gerçekleştirdiği reklam filmleri ve stratejileri hakkında bilgiler verdiler. Temsil ettikleri kurumların kendi sektörlerinde ciddi bir rekabet içinde olduklarının altını çizen konuşmacılar, reklamcılıkta fark yaratan şeyin hikaye olduğunu vurguladılar. “Aslında işin özü reklam filmi için sağlam hikaye bulmakta yatıyor. Sen hikayeyi bul, kimi oynatırsan oynat, yeter ki hikayen güzel olsun” diyen Can Yıldız, öğrencilere şu tavsiyede bulundu:




“Reklam sektöründe çalışmak istiyorsanız, sizi öne çıkaracak şey fikirdir. Reklamcılık stresli, emek isteyen, sadece para kazanmak için yapılacak bir iş değil, bu işi sevmeniz lazım.” Aycan Semizer de Vodafone GSM firması adına düzenledikleri, kadına yönelik şiddeti önlemeye yönelik olarak geliştirilmiş “kırmızı ışık” uygulamasını anlattı.

Bir öğrencinin, Reklam yazarı olmak istiyorum, bunun yetenekli olmakla ilgisi var mı?”

Şeklindeki sorusunu cevaplandıran Can Yıldız, “Sürekli kendinizi geliştirmeli ve deneyimlemelisiniz, izlediğim reklamları ben yazsam nasıl yazardım diye deneyimleyerek başlayabilirsiniz. Pes etmemek gerekiyor. Kötü fikriniz olmadan, iyi bir fikriniz olamaz” dedi. Konuşmaların sonunda Reklam Tasarımı ve İletişimi Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Dinçer Atlı konuşmacılara plaket takdim etti.



“Uygulayamadığınız tüm fikirler çöptür”

Brand Camp Marka ve Reklam Günlerinin ikinci konuşmacısı Mustafa Can, on yıldır sektörde ajans başkanı olarak çalıştığını belirterek, reklamcı olmakla ilgili dikkat çekici noktalara değindi. Reklamcıların ana ihtiyacının fikir olduğunu söyleyen Can, yaratıcı bir zihin için kullanma kılavuzundan söz etti. Can’a göre, yaratıcı zihnin dört temel özelliği söz konusu: Eleştirel bakış; soru sormayı bilmek; öğrenmek, öğrenmek, öğrenmek; heyecan ve motivasyon.

Konuşmasında fikirlerin uygulanabilir olmasının önemine değinen Can, “Uygulayamadığınız tüm fikirler çöptür” dedi ve Facebook örneğini anlattı. Fikir üretmede heyecanın öneminden de söz eden Can, “Kendinize daha anlamlı heyecanlar bulmalısınız. İnsanlarla tanışın, fikir üretirken o insanlara ihtiyacınız olacak” dedi. “Motivasyonunuz düştüğünde ne yapıyorsunuz” şeklindeki bir soruyu, “Birisiyle tanışıyorum, mesela terziye gidiyorum, onun hayat hikayesini ve işini nasıl yaptığını dinliyorum” diye cevaplayan Can, “İnsanlarla tanışın, onların hikayelerini dinleyin” dedi.

Konuşma sonunda Reklam Tasarımı Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Özgül Dağlı tarafından Mustafa Can’a plaket verildi.



ProjectHouse Yaratıcı Yönetmeni Kağan Batır, dijital reklamcılık konusunda detaylı bir sunum gerçekleştirdi ve ödül aldıkları reklam kampanyasının detaylarını öğrencilerle paylaştı.



Titrifikir Reklam ajansı kurucu ortağı Kerem Kanık ise bir reklam ajansında işlerin nasıl yürüdüğünü anlattı. Reklam sektöründe müşteri bakış açısı ile reklam ajansı bakış açılarının farklılaşabildiğini belirten Kanık, bu süreçte müşteriye doğruları aktarırken ajansın danışman rolünün önemini vurguladı. Etkinliğin son oturumunda GODE reklam ajansı başkanı Kaan Uskanlı ve ekibi, DAIKIN’den gelen müşteri briefi doğrultusunda uygulamalı bir çalışma gerçekleştirdi.

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)