Üsküdar İlçesi Rehber Öğretmenleri Üsküdar Üniversitesi’ndeydi

Kartal ve Adalar İlçelerinden sonra şimdi de Üsküdar İlçesi’nde görev yapan Rehber Öğretmenler Üsküdar Üniversitesi’nde gerçekleştirilen eğitime katıldı. Üniversiteyi yakından görme fırsatı bulan öğretmenler üniversiteyi gezerek yetkililerden bilgi aldı. Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü Uzm. Psk. Orhan Gümüşel’in eğitimine katılan öğretmenlere Rektör Tarhan da bir konuşma yaptı.

Davranış sağlığı ve bilimlerinde Türkiye’nin ilk ve tek tematik üniversitesi olan Üsküdar Üniversitesi, İstanbul’un Kartal ve Adalar İlçeleri’nde görev yapan Rehber Öğretmenlerinden sonra şimdi de Üsküdar Bölgesi’nde görev alan öğretmenleri misafir etti.

Yaklaşık 100 öğretmen, Üsküdar Üniversitesi Nermin Tarhan Konferans Salonunda Sürekli Eğitim Merkezi Müdürü Uzm. Psk. Orhan Gümüşel’in “Kişilik Gelişimi Patolojilerinde Çocuk ve Ergenlerde Çalışma” başlığıyla verdiği eğitime katıldı.

İnteraktif bir ortamda gerçekleşen eğitim öncesinde öğretmenlere bir konuşma yapan Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, psikoloji ve insan davranışına yönelik bilginin günümüzde çok hızlı değiştiğini, yenilenen bilgilerin özveriyle takip edilip güncel hayata uygulanmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Pozitif psikolojisi eğitiminin önemine de dikkat çeken Rektör Tarhan son dönemlerde toplumda artan madde bağımlılığı ve internet bağımlılığının kişileri tehdit ettiğini kaydetti. Bireylerin cep telefonu, bilgisayar ve televizyonu aynı anda kullanabildiğini vurgulayan Tarhan, bir dönemler toplumu tehdit eden 3F’ye yani futbol, film, festival kavramlarına günümüzde facebook’un da eklendiğini ifade etti.

Kişilik yapısı ve roller konusuna ilişkin de rehber öğretmenlere değerlendirmelerde bulunan Tarhan, kişilik yapısındaki sosyal rollerin değişmez yaklaşımının yanlış bir tutum olduğunu, rolleri öğrenen beyinin değişimi de sağlayabileceğini dile getirdi. Önemli olan rollerin beyine öğretilmesidir diyen Tarhan:

“Rollerin beyine öğretilmesinde duygusal dilin kullanımı çok önemli. Tiyatrocular nasıl başarılı oluyor diye düşündüğümüzde görüyoruz ki onlar oynadıkları rolleri yaşıyorlar. Yaşayarak öğreniyor, beyinlerine öğretiyorlar. Beynin duygularla ilgili alanlarını eğitmek gerekiyor.” Dedi.

Eğitimin ardından öğretmenler üniversite binasını gezdi. Sınıf, laboratuvar ve araştırma merkezlerini gezen öğretmenler, yetkililerden çalışmalara ilişkin bilgi aldı.

Gezi ve eğitimden çok etkilendiklerini ifade eden öğretmenler yemeğin ardından üniversiteden ayrıldı.