Üsküdar, Türkiye'nin ilk Unreal Engine Zirvesi'ne ev sahipliği yaptı!

Haber ile ilişkili SDG etiketleri

DOI : https://doi.org/10.32739/uha.id.12828

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Türkiye'nin ilk Unreal Engine Zirvesi'ne ev sahipliği yaptı. Zirvede oyun sektörü, CGI film sektörü ve birçok 3D tasarım program kullanıcısı bir araya geldi. Oyun ve CGI film sektöründe çalışanlar ile bir araya gelerek network oluşturma ve deneyim paylaşımının bir parçası olarak sektörle dirsek teması oluşturma fırsatı sunan zirve, Güney Yerleşke Fuat Sezgin Konferans Salonunda gerçekleştirildi.  

Unreal Engıne ve Oyun Sektörü oturumlarının moderatörlüğünü Indıe- Game Developer Technical Artist Mustafa Mahir Atar gerçekleştirdi. Oturuma konuşmacı olarak ise Roko Game Studios Founder- Lead Developer Mehmet Kurtoğlu, Roko Game Studios Real Time VFX Artist- Lead Level Designer Uğur Özer ve Funverse Games Project Manager Ersoy Balkış katılım sağladı. 

Her şeyin bir konsept içerisinde olması gerekiyor…

Alanın kendini geliştirmeye açık olduğundan bahseden Roko Game Studios Founder- Lead Developer Mehmet Kurtoğlu; “Yazılım aslında benim hayatımda heyecan, hobimdi. Alanımız kendini geliştirmeye çok açık, devamlı kendini geliştiriyorsun. Her dalda esnekliği var. Çok çalışmamız lazım. Yetişmemiz gereken bir maraton var.” dedi.

Zorlu bir süreç sonunda kazanıldığı konusuna dikkat çeken Roko Game Studios Real Time VFX Artist- Lead Level Designer Uğur Özer; “Zorlu bir süreç oluyor ama sonunda kazanıyorsunuz. Her şeyin bir bütün, bir konsept içerisinde olması gerekiyor. En önemli detay bu.” şeklinde konuştu.
Funverse Games Project Manager Ersoy Balkış, öğrencilere bilgilendirmelerde bulunup, soruları yanıtladı.

Ucuza satmaya kalkarsanız kendi ellerinizle sektörü küçültürsünüz

Unreal Engıne ve CGI Film Sektörü oturumunun moderatörlüğünü Üsküdar Üniversitesi Çizgi Film ve Animasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. İpek Fatma Ertan gerçekleştirdi. Oturuma konuşmacı olarak Pancake Stüdyo Virtual Production & Creative Stüdyo Kurucusu Tayfun Çetindağ, Roko Games Studios Engine Lead Developer Ahmet İsmail Ali ve Dreamlife Film TV Stüdyoları Yapımcı & Yönetmen Mehmet Çetin katılım sağladı.
Dreamlife Film TV Stüdyoları Yapımcı & Yönetmen Mehmet Çetin; “Kalitenizi ucuza satmaya kalkarsanız kendi ellerinizle sektörü küçültürsünüz. Bu pahalı iştir o yüzden bunu yapacak insanlar belirli bir para koyacaklar.” dedi. 

Pancake Stüdyo Virtual Production & Creative Stüdyo Kurucusu Tayfun Çetindağ, Roko Games Studios Engine Lead Developer Ahmet İsmail Ali öğrencilere bilgilendirmelerde bulundu.

Gerçeğe en yakın tasarımı yapan kim ise sektörde o bir numara oluyor…

Unreal Engıne ve 3. Parti Yazılımlar oturumunun moderatörlüğünü ise 3D Madmax Kurucusu İsmail Akar gerçekleştirdi. Oturuma Content Director/ 3D Generalist Ezra Tuba ve Penta Teknoloji Executive Technical Sale Niyazi Yıldırım katılım sağladı. 
Penta Teknoloji Executive Technical Sale Niyazi Yıldırım; “Gerçeğe en yakın oyunu hazırlayan, tasarımı yapan, animasyonu yapan kim ise o bizim sektörde bir numara oluyor.” dedi. 

Content Director/ 3D Generalist Ezra Tuba öğrecilere bilgilendirmelerde bulundu.

Katılımcıların sorularının cevaplandırılmasının ardından oturumlar, toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi. 

Muhabir: Ebranur Özdemir  / ÜHA 

Fotoğraf: Ebranur Özdemir  / ÜHA 

 

 

Üsküdar Haber Ajansı (ÜHA)