Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN

Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN

ORCID0000-0001-6049-5453

Dr. Öğr. Üyesi

İTBF / Psikoloji(ing)

Bizi Değerlendir

Akademik Bağlantılar

Google Scholar
Citations:220
h-index:7
i10-index:6

Araştırma Alanları

İş ve örgüt psikolojisi
sosyal psikoloji
sinirbilim

Kısa Özgeçmiş

Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN, 1975 yılında Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden mezun olmuştur. 1979 yılında Boğaziçi Üniversitesinde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans eğitimini tamamlayan AYCİBİN, 1985 yılında The Ohio State University’de Eğitim alanında doktora eğitimini tamamlayarak Doktor unvanını almıştır. İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji (İngilizce) Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.

Öğrenim Durumu & Akademik Ünvanlar

Lisans

Hacettepe Üniversitesi

1975

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi

1979

Doktora

Ohio State University

1985

Dr. Öğretim Üyesi

Yeditepe Üniversitesi

2003

Yönetilen Lisansüstü Tezler

Toplam: 36

1

ORTAOKULA DEVAM EDEN ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN TUTUMLARININ ÇOCUĞUN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ
2025

2

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÜVENLİ BAĞLANMA İLE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
2025

3

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB) TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN ALGILADIKLARI SOSYAL DESTEK İLE DENEYİMLEDİKLERİ POZİTİF KAZANIMLAR ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
2025

4

48-72 AY ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARIN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİ İLE EBEVEYN ÖZ YETERLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
2025

5

48-72 Ay Aralığındaki Çocukların Duygusal Zeka Düzeyleri ile Ebeveyn Öz Yeterliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
2025

6

3-6 yaş çocukları olan ebevynlerin tutumlarının çocukların mizaçlarına etkisinin incelenmesi
2023

7

Fetüsün cinsiyetinin paternal bağlanmaya etkisi The effect of fetus gender on paternal attachment
2023

8

O-6 YAŞ ÇOCUK KİTAPLARININ GELİŞİM ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ SARA ŞAHİNKANAT VE CAN GÖKNİL ÖRNEĞİ
2022

9

ÖN LİSANS ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESLERİNİN İNCELENMESİ
2022

10

14-18 YAŞ ARASI ERGENLERİN DUYGUSAL ÖZERKLİK VE BABA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ
2022

11

0-8 yaş arası fiziksel engelli çocuğa sahip ailelerin depresyon,anksiyete,aile stresi ve stresle başa çıkma durumlarının incelenmesi
2022

12

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı olan çocukların bağlanma stilleri ve annelerinin bağlanma stilleri arasında ilişkinin incelenmesi
2022

13

Covid-19 döneminde ebevynlerin salgın hastalığa bağlı kaygı düzeylerinin 9-12 yaş çocuklarının kaygı düzeyleri üzerine etkilerinin araştırılması
2022

14

24-48 aylık çocuğu olan annelerin ebeveynlik görevleri öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi
2022

15

Ebeveyn kontrolünün ergenlerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisi
2022

16

Lise öğrencilerinin akademik stres düzeyleri
2022

17

Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Çocuğun Yeme Davranışına Etkisi
2021

18

Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişim becerileri ile Enneagram modeline göre mizaç tipleri arasındaki ilişki
2021

19

Okul Öncesi Eğitimi Kurumunda Çalışan Öğretmenlerin Yaratıcı Drama Tabanlı Etkinliklere Yönelik Yeterlilik Algıları ve Uygulama Düzeyleri
2021

20

Dijital Oyun Bağımlılığının 7-15 Yaş Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Alanına Etkisinin İncelenmesi
2021

21

Ergenlik Döneminde (11-17) Ebeveyn Kaybının Yetişkinlikte Stres Algısı ve Ayrılık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
2021

22

Ebeveynlerin 36-60 Ay Çocuklarıyla Yaptıkları Okuma Etkinliklerinin Erken Okuryazarlık Davranışlarına Etkisi
2021

23

Covid-19 dönemi ebeveyn kaygı düzeylerinin 9-16 yaş bireylerin iyi oluş düzeylerine etkisi
2021

24

Lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımının sosyal problem çözme becerilerine etkisi
2021

25

Ebeveynleri Boşanmış Çocukların Duygusal Stres Düzeylerinin Cinsiyet ve Yaş Değişkenleri Açısından İncelenmesi
2021

26

Özel Gereksinimli 4-10 Yaş Çocuğu Olan Ailelerin Yaşadığı Sosyal ve Psikolojik Sorunlarının İncelenmesi
2021

27

Covid-19 Pandemi Sürecinde 3-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Durumlarının İncelenmesi
2021

28

STEM Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi
2021

29

10-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun bağımlılığı ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
2021

30

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Farkındalığı ve Tutumları
2021

31

Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Kreş Eğitimi Alan ve Almayan Çocuklar Arasındaki Gelişimsel Becerilerin Karşılaştırılması: Darıca Örneği
2021

32

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Uzaktan Eğitim Algılarına Etkisinin İncelenmesi
2021

33

Ergenlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Benlik Algısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
2021

34

Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Tutumlarının İncelenmesi
2021

35

Okul öncesi eğitim veren kurumlarda çalışan öğretmenlerin, öğretmen yetkinlikleri ve iş ortamı stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
2021

36

Anne baba Tutumlarının 3-5 yaş Çocukların Özgüven Duygusuna Etkisi
2021

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

Toplam: 1

1

Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Yeme Davranışına Etkisi
2024

İdari Faaliyetler

Toplam: 3

1

71-80 Öğrenci Danışmanlığı
2024

2

Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2024

3

Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)
2024

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Toplam: 10

1

University Culture II
LISANS / 2024

2

Graduation Project II
LISANS / 2024

3

Selective Topics in Organizational Psychology
LISANS / 2024

4

Concepts and Approaches in Pyschology
LISANS / 2024

5

Brain and Behaviour
LISANS / 2024

6

Anthropology
LISANS / 2024

7

University Culture I
LISANS / 2024

8

Graduation Project I
LISANS / 2024

9

Psychology of Workplace and Employee
LISANS / 2024

10

Guidance and Psychological Counseling
LISANS / 2024