Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN,

Assistant Professor

fusun.akdaguskudar.edu.tr

(0216) 400 2222 /

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6049-5453

Citation : 220 | h-index : 7 | i10-index : 6


Research Fields

Industrial and Organizational Psychology, Social Psychology

Short CV

Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN graduated from Hacettepe University, Department of Psychology in 1975. In 1979, she completed her master's degree in Psychological Counseling and Guidance at Boğaziçi University and in 1985, she completed her doctorate in Education at The Ohio State University and received her Ph. She is currently working as an Assistant Professor at the Department of Psychology (English), Faculty of Humanities and Social Sciences.

read more

Education Status & Academic Titles

1975

Undergraduate Degree

Hacettepe Üniversitesi Psikoloji

1979

Master Degree

Boğaziçi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

1985

Doctorate

Ohio State University Psikoloji

Supervised Graduate Theses

  1. 3-6 yaş çocukları olan ebevynlerin tutumlarının çocukların mizaçlarına etkisinin incelenmesi, 2023.
  2. Fetüsün cinsiyetinin paternal bağlanmaya etkisi The effect of fetus gender on paternal attachment, 2023.
  3. O-6 YAŞ ÇOCUK KİTAPLARININ GELİŞİM ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ SARA ŞAHİNKANAT VE CAN GÖKNİL ÖRNEĞİ, 2022.
  4. ÖN LİSANS ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESLERİNİN İNCELENMESİ, 2022.
  5. 14-18 YAŞ ARASI ERGENLERİN DUYGUSAL ÖZERKLİK VE BABA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ, 2022.
  6. 0-8 yaş arası fiziksel engelli çocuğa sahip ailelerin depresyon,anksiyete,aile stresi ve stresle başa çıkma durumlarının incelenmesi, 2022.
  7. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı olan çocukların bağlanma stilleri ve annelerinin bağlanma stilleri arasında ilişkinin incelenmesi, 2022.
  8. Covid-19 döneminde ebevynlerin salgın hastalığa bağlı kaygı düzeylerinin 9-12 yaş çocuklarının kaygı düzeyleri üzerine etkilerinin araştırılması, 2022.
  9. 24-48 aylık çocuğu olan annelerin ebeveynlik görevleri öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi, 2022.
  10. Ebeveyn kontrolünün ergenlerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisi, 2022.
  11. Lise öğrencilerinin akademik stres düzeyleri, 2022.
  12. Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Çocuğun Yeme Davranışına Etkisi, 2021.
  13. Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişim becerileri ile Enneagram modeline göre mizaç tipleri arasındaki ilişki, 2021.
  14. Okul Öncesi Eğitimi Kurumunda Çalışan Öğretmenlerin Yaratıcı Drama Tabanlı Etkinliklere Yönelik Yeterlilik Algıları ve Uygulama Düzeyleri, 2021.
  15. Dijital Oyun Bağımlılığının 7-15 Yaş Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Alanına Etkisinin İncelenmesi, 2021.
  16. Ergenlik Döneminde (11-17) Ebeveyn Kaybının Yetişkinlikte Stres Algısı ve Ayrılık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, 2021.
  17. Ebeveynlerin 36-60 Ay Çocuklarıyla Yaptıkları Okuma Etkinliklerinin Erken Okuryazarlık Davranışlarına Etkisi, 2021.
  18. Covid-19 dönemi ebeveyn kaygı düzeylerinin 9-16 yaş bireylerin iyi oluş düzeylerine etkisi, 2021.
  19. Lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımının sosyal problem çözme becerilerine etkisi, 2021.
  20. Ebeveynleri Boşanmış Çocukların Duygusal Stres Düzeylerinin Cinsiyet ve Yaş Değişkenleri Açısından İncelenmesi, 2021.
  21. Özel Gereksinimli 4-10 Yaş Çocuğu Olan Ailelerin Yaşadığı Sosyal ve Psikolojik Sorunlarının İncelenmesi, 2021.
  22. Covid-19 Pandemi Sürecinde 3-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Durumlarının İncelenmesi, 2021.
  23. STEM Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi, 2021.
  24. 10-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun bağımlılığı ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi, 2021.
  25. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Farkındalığı ve Tutumları, 2021.
  26. Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Kreş Eğitimi Alan ve Almayan Çocuklar Arasındaki Gelişimsel Becerilerin Karşılaştırılması: Darıca Örneği, 2021.
  27. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Uzaktan Eğitim Algılarına Etkisinin İncelenmesi, 2021.
  28. Ergenlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Benlik Algısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, 2021.
  29. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Tutumlarının İncelenmesi, 2021.
  30. Okul öncesi eğitim veren kurumlarda çalışan öğretmenlerin, öğretmen yetkinlikleri ve iş ortamı stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, 2021.
  31. Anne baba Tutumlarının 3-5 yaş Çocukların Özgüven Duygusuna Etkisi, 2021.

Academic Activities > Book - Book Chapter

(Other) Toplam: 5
  1. Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları /COVİD-19 ve TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNE ETKİSİ....................., Aysun Özen, İlgi Baysan ,tolga ÖztÜrk, Hilal Tuzcu KuŞ , Deniz Şarlak, Dilara ÜnÜvar ÜnlÜoĞlu, Dilek AydoĞdu, Füsun AkdaĞ, Gizem Tokmak DaniŞman, Hediye Şirin Ak, İlkay Ejder Erturan, Kamile ElmasoĞlu, Kemal Enes , Akın Akpur, Deniz İŞerİ , Metin Çalik, Musaye Konak ÖzÇelİk, Nur Özer Canarslan, M. Özer Özkantar, Özlen Onurlu, Merve TaŞdemİr , İrem Deniz DoĞulu ,neslihan SaraÇoĞlu , Savaş S. AteŞ, Sema KeleŞ Yildiz, Senem Demİrkiran, Serhat AlpaĞut, Sibel Ezgİn-aĞilli, Sinan Tarİfcİ, Suna KÖse, Şerif Baldiran, Yeliz Okay, Zafer Bozyer ,nazlı Demİr, Zihniye Okray, Dilem Öke , Beliz KÖroĞlu ,tutku DoĞan ,gülay Akvan, İnci Polat , Maide Akbay, Hatice SaĞlam , Senanur DoĞanay, Efe Akademi Yayınları, 2023
  2. Çalışma Ekonomisi Ve İlişkileri Üzerine Değerlendirmeler Ve Araştırmalar/Yeni Normalde İnsan Kaynakları Yönetimi, Emir Kayacan,ahmet GÜney – Elif Çelİk , Neslihan Arslan, Orhan Çinar – Ceyhun SerÇemeli, Fatih KarcioĞlu – Ensar Balkaya ,nuran Memili – Efe EfeoĞlu ,damla Yelek – Dicle Dilan Özmen – Serap Özen, Fatih Seyran, Füsun AkdaĞ ,gülçin Eren ,günseli Acar ,adnan KÜÇÜkali ,nuray Varli – Tarık Semİz, Efe Akademi Yayıncılık, 2021
  3. İşletmecilikte Dijital Dönüşüm/ Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi, İlker SakinÇ, Ezgi Demİr, Zekeriya Yilmaz, Özlen Onurlu, Fatih Mehmet AteŞ, Fatma Betül ŞÜkÜr, Fatih GÜrses, Gaye Berna Agun PoyrazoĞlu, Ayşe Ersoy Yildirim, Hava YaŞbay Kobal, Tuğba Yildiz – Bahar TÜrk, Yonca Nilay BaŞ, Caner Dİncere, Feden KoÇ, Talha Bayir ,cüneyt Çatuk ,bekir DeĞİrmencİ ,aslı Ökten DemİrcİoĞlu, Füsun AkdaĞ ,tarık Semİz ,serpil ÇİĞdem ,aydın BaĞdat ,İbrahim Yikilmaz, Evrim DerİnÖzlÜ, Efe Akademi Yayıncılık, 2021
  4. Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler Cilt 1/ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLGİSAYAR PROGRAMLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ, Tarkan Yazici, Soner DoĞan & Funda Zorkol ,merve Soycan & Ezgi Babacan ,ayhan Yavuz Özdemİr ,zülal Erkan & Eyyup Akdemİr ,sıddıka Gİzİr & Pınar UlutaŞ ,sibel ÇİloĞlu & Deniz Beste Çevİk KiliÇ ,gülşah Mete ,mehmet Oran ,gülşah Tura ,ufuk Şakir GÜray, Fatma Avci, Arzu Cansaran, Füsun S. AkdaĞ , Aslı Tunca & Mustafa Kutlu, Emrah ÖzbuĞutu ,handan BÜlbÜl, Fatma ÇaliŞan Demİr & Ecem Nur SavaŞ ,behiye Canbaz & Nursel YalÇin ,tuğba ŞİmŞek, Metin IŞik ,feyza Ceyhan ÇoŞtu, Gece Kitaplığı, 2021
  5. Dijital Gelecek Dijital Dönüşüm /Dijital Kültür, Seda Üstün Ercan,zeynep Aytaç,emre Dirican,serpil Çiğdem, Serhan Kökhan, Ruhşen Aldemir Engin, Bekir Tuncer,doğuş Yüksel,bora Öç, Metehan Tolon, Füsun Akdağ,seçkin Özmen,savaş Keskin,mustafa Alptekin Engin,cemalettin Öcal Fidanboy, Senem Demirkıran,fatmanur Yılmaz,ali Osman Uymaz,tuğçe Acar,derya Topdağ,murat Karakuş,evrim Güler,ayberk Şeker,didem Güleryüz, Efe Akademi Yayıncılık, 2021

Academic Activities > Congress - Conference Participation

  1. 9.Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, 2024.

Administrative Activities

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 71-80 Öğrenci Danışmanlığı, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2024 - Devam ediyor.)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2024 - Devam ediyor.)