Research Areas
Short CV
Semiha Füsun AKDAĞ AYCİBİN graduated from Hacettepe University, Department of Psychology in 1975. In 1979, she completed her master's degree in Psychological Counseling and Guidance at Boğaziçi University and in 1985, she completed her doctorate in Education at The Ohio State University and received her Ph. She is currently working as an Assistant Professor at the Department of Psychology (English), Faculty of Humanities and Social Sciences.
Education & Academic Titles
Bachelor's Degree
Hacettepe Üniversitesi
1975
Master's Degree
Boğaziçi Üniversitesi
1979
Doctorate
Ohio State University
1985
Assistant Professor
Yeditepe Üniversitesi
2003
Supervised Graduate Theses
Total: 36
ORTAOKULA DEVAM EDEN ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN TUTUMLARININ ÇOCUĞUN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ2025
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÜVENLİ BAĞLANMA İLE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ2025
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB) TANISI ALMIŞ ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN ALGILADIKLARI SOSYAL DESTEK İLE DENEYİMLEDİKLERİ POZİTİF KAZANIMLAR ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ2025
48-72 AY ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARIN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİ İLE EBEVEYN ÖZ YETERLİĞİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ2025
48-72 Ay Aralığındaki Çocukların Duygusal Zeka Düzeyleri ile Ebeveyn Öz Yeterliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi2025
3-6 yaş çocukları olan ebevynlerin tutumlarının çocukların mizaçlarına etkisinin incelenmesi2023
Fetüsün cinsiyetinin paternal bağlanmaya etkisi The effect of fetus gender on paternal attachment2023
O-6 YAŞ ÇOCUK KİTAPLARININ GELİŞİM ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ SARA ŞAHİNKANAT VE CAN GÖKNİL ÖRNEĞİ2022
ÖN LİSANS ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESLERİNİN İNCELENMESİ2022
14-18 YAŞ ARASI ERGENLERİN DUYGUSAL ÖZERKLİK VE BABA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ2022
0-8 yaş arası fiziksel engelli çocuğa sahip ailelerin depresyon,anksiyete,aile stresi ve stresle başa çıkma durumlarının incelenmesi2022
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı olan çocukların bağlanma stilleri ve annelerinin bağlanma stilleri arasında ilişkinin incelenmesi2022
Covid-19 döneminde ebevynlerin salgın hastalığa bağlı kaygı düzeylerinin 9-12 yaş çocuklarının kaygı düzeyleri üzerine etkilerinin araştırılması2022
24-48 aylık çocuğu olan annelerin ebeveynlik görevleri öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi2022
Ebeveyn kontrolünün ergenlerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisi2022
Lise öğrencilerinin akademik stres düzeyleri2022
Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Çocuğun Yeme Davranışına Etkisi2021
Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişim becerileri ile Enneagram modeline göre mizaç tipleri arasındaki ilişki2021
Okul Öncesi Eğitimi Kurumunda Çalışan Öğretmenlerin Yaratıcı Drama Tabanlı Etkinliklere Yönelik Yeterlilik Algıları ve Uygulama Düzeyleri2021
Dijital Oyun Bağımlılığının 7-15 Yaş Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Alanına Etkisinin İncelenmesi2021
Ergenlik Döneminde (11-17) Ebeveyn Kaybının Yetişkinlikte Stres Algısı ve Ayrılık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi2021
Ebeveynlerin 36-60 Ay Çocuklarıyla Yaptıkları Okuma Etkinliklerinin Erken Okuryazarlık Davranışlarına Etkisi2021
Covid-19 dönemi ebeveyn kaygı düzeylerinin 9-16 yaş bireylerin iyi oluş düzeylerine etkisi2021
Lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımının sosyal problem çözme becerilerine etkisi2021
Ebeveynleri Boşanmış Çocukların Duygusal Stres Düzeylerinin Cinsiyet ve Yaş Değişkenleri Açısından İncelenmesi2021
Özel Gereksinimli 4-10 Yaş Çocuğu Olan Ailelerin Yaşadığı Sosyal ve Psikolojik Sorunlarının İncelenmesi2021
Covid-19 Pandemi Sürecinde 3-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Durumlarının İncelenmesi2021
STEM Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi2021
10-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun bağımlılığı ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi2021
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Farkındalığı ve Tutumları2021
Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Kreş Eğitimi Alan ve Almayan Çocuklar Arasındaki Gelişimsel Becerilerin Karşılaştırılması: Darıca Örneği2021
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Uzaktan Eğitim Algılarına Etkisinin İncelenmesi2021
Ergenlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Benlik Algısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi2021
Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Tutumlarının İncelenmesi2021
Okul öncesi eğitim veren kurumlarda çalışan öğretmenlerin, öğretmen yetkinlikleri ve iş ortamı stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi2021
Anne baba Tutumlarının 3-5 yaş Çocukların Özgüven Duygusuna Etkisi2021
Academic Activities > Congress - Conference Participation
Total: 1
Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Yeme Davranışına Etkisi2024
Administrative Activities
Total: 3
71-80 Öğrenci Danışmanlığı2024
Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2024
Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO)2024
Education and Teaching Activities
Total: 10


