Prof.Dr. Özgül DAĞLI

İF / Reklamcılık - Bölüm Başkanı

ozgul.dagliuskudar.edu.tr

(0216) 400 22 22 / 2982

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3173-9196

Citation : 140 | h-index : 6 | i10-index : 5


Araştırma Alanları

Reklam Kampanyaları, Reklam Yazarlığı, Reklam Araştırmaları, İkna, Bütünleşik Pazarlama İletişimi,

Araştırma Alanları İle Örtüşen BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedef Etiketleri

3 4 5 12 13

Kısa Özgeçmiş

Doktora tezini, 2008 yılında tamamlayan Dağlı’nın konusu “Televizyon Reklamlarında Metafor Kullanımı”dır. Akademik kariyerine, ilk olarak Anadolu Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olarak başlayan Prof. Dağlı, günümüzde Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümünün başkanlığını üstlenmektedir. Dağlı’nın çalışma alanları arasında; reklamcılık, reklam yazarlığı, reklamda yaratıcı süreçler , nöropazarlama, marka yapılandırma süreci, tüketici satın alma kararlarında duyular ve deneyimlerin rolü gibi konular yer almaktadır.

Devamı

Öğrenim Durumu & Akademik Unvanlar

1999

Lisans

Anadolu Üniversitesi İletişim Sanatları

2002

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

2008

Doktora

Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık


Doçentlik

Üsküdar Üniversitesi Reklamcılık

2017

Yönetilen Lisansüstü Tezleri

  1. INSTAGRAM AKIMLARININ MARKALARIN SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİNE YANSIMALARININ YÖNETİM SEVİYESİNDE İNCELENMESİ, 2024.
  2. NÖROPAZARLAMA YAKLAŞIMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA İLİŞKİN ALGILARIN REKLAM DEĞERİNE VE MARKA FARKINDALIĞINA ETKİSİ, 2021.
  3. FARMASÖTİK İLAÇ REKLAMLARINDA NÖROPAZARLAMA TEKNİKLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA KARARLARINDAKİ YERİ: WORLD MEDİCİNE ÖRNEĞİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRME, 2021.
  4. Farmasötik İlaç Reklamlarında Nöropazarlama Tekniklerinin Tüketici satın alma Kararlarındaki Yeri: "World Medicine" Örneği kapsamında Değerlendirme, 2021.
  5. TELEVİZYON REKLAMLARINDAKİ MASKOTLARIN NÖROPAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ: GALVANİK DERİ İLETKENLİĞİ VE YÜZ KODLAMA ANALİZİ, 2020.

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Scopus) Toplam: 1

Akademik Faaliyetler > Yayınlar

(Diğer Bilimsel Yayınlar) Toplam: 10

Personalities of Brands Using Social Media Efficiently

Online Journal of Communication and Media Technologies (2017)

Semiotic Analysis of a Poster About Violence Against Women Violence

Online Journal of Communication and Media Technologies (2015)

Televizyon Reklamlarının Çocuk Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi

Üsküdar Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2015)

Unhate Company of Benetton and Corporate Reputation

Online Journal of Communication and Media Technologies (2015)

Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye deki Yansımaları Reklam Ve Halkla İlişkiler Ajanslarına Yönelik Bir Araştırma

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2007)

Metafor ve Reklam Reklamcı Görüş ve Değerlendirmelerine Yönelik bir Araştırma

İletişim Çalışmaları Dergisi,Yeditepe Üniversitesi (2007)

Reklamlara Yönelik Tepkilerin Ölçülmesinde Kullanılan Modeller

Kurgu Dergisi (2002)

Akademik Faaliyetler > Kitap - Kitap Bölümü

(Diğer) Toplam: 11
  1. DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, Özgün Arda Kuş, Özgül Dağlı, Urzeni Yayıncılık, 2024
  2. REKLAMIN DÖNÜŞÜM HİKAYESİ - PAPİRÜSTEN METAVERSE'E REKLAM VE REKLAMCILIK, Özgül DaĞli , Nil Çokluk, Literatürk Academia, 2023
  3. Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesinde Yeni Medya Mecralarının Etkili Kullanımı: Vodafone Kırmızı Işık Aplikasyonu (Aramızda) Sosyal Sorumluluk Reklam Kampanyası Örneği ., Özgül Dağlı, Selin Maden, Eğitim Yayınevi, 2022
  4. GÖZ İZLEME YÖNTEMİNİN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ KULLANIM VE UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR DERLEME ÇALIŞMASI, Özgül Dağlı, Burak Aşık, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022
  5. ALIŞVERİŞÇİ PAZARLAMASI VE MARKA DENEYİMLERİ: DİJİTALLEŞEN PERAKENDE ORTAMLARINDA TÜKETİM DENEYİMLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ, Özgül Dağlı, Kriter Yayınevi, 2020
  6. Dijital İletişimde Güncel Konular, , Eğitim Yayınevi, 2020
  7. Dijital Pazarlama ve Reklamda Hikaye Anlatımı: Hikayelerin ve Etkileşim Ortamlarının Reklam Yaratıcılığına Yansımaları, Dağlı, Özgül, Eğitim Yayınevi, 2020
  8. Netnografi: Tanımı ve Pazarlama İletişimi Araştırmalarında Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme, Şaha Özpinar, Özgül DaĞli,, DETAY YAYINCILIK, 2019
  9. Reklam Araşırmaları, BaygÜl Özpinar Şaha Burcu,daĞli ÖzgÜl, Detay Yayıncılık, 2019
  10. Araştırmalar Işığında Pazarlama, Turizm Ve İletişimde Güncel Konular, , Nobel Yayınevi, 2018
  11. Dijital Oyunlar, , Derin Yayınları, 2010

Akademik Faaliyetler > Kongre - Konferans Katılım

  1. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  2. The 9th World Conference on Media and Mass Communication, 2024.
  3. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  4. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  5. The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), 2024.
  6. 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020, 2020.
  7. 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020, 2020.
  8. 8 th International Conference on Communication,Media, technology and Design (ICCMTD) 2019, 2019.
  9. International Management and Social Sciences Symposium, 2018.
  10. International Management and Social Sciences Symposium, İstanbul, 2018.

İdari Faaliyetler

  1. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Fakülte Disiplin Komisyonu, (2024 - Devam ediyor.)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Müfredat Geliştirme ve Ders Metaryali Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Bologna Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  4. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Laboratuvar Komisyonu, (2023 - Devam ediyor.)
  5. Kurul Üyeliği / Board Member, Uygulama ve Araştırma Merkezi, (2021 - Devam ediyor.)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2021 - Devam ediyor.)
  7. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO), (2021 - Devam ediyor.)
  8. Komisyon Üyesi / Member of Commission, Akreditasyon Komisyonu, (2021 - Devam ediyor.)
  9. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser, 41-50 Öğrenci Danışmanlığı, (2019 - Devam ediyor.)
  10. Koordinatör / Coordinator, Bologna Bölüm Koordinatörlüğü, (2019 - Devam ediyor.)
  11. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club, UNİ BJK KULÜBÜ, (2019 - Devam ediyor.)
  12. Bölüm Başkanlığı / Head of Department, Reklam Tasarımı ve İletişimi, (2018 - Devam ediyor.)
  13. Kurul Üyeliği / Board Member, Fakülte Kurulu Üyeliği, (2018 - Devam ediyor.)

Bilimsel Üyelikler

  1. Etkileşim dergisi Bilim Danışma Kurulu üyeliği 2024

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri